Ik vroeg me eig af of het misschien tijd is om iets nieuwer (en misschien wat anders) te halen aangezien ik het verbruik van mijn phase 1 erg hoog vind.
Ik rij vnl op gas (G3). Met een tank van 60L, effectief 47L gas rij ik iets rond de 550km bij enkel snelweg gebruik @ 120 km/u GPS. Als je dit omrekent komt je net onder de 1:12.
Als ik veel stad moet rijden, haal ik de 400km niet eens met een volle tank. Dit komt overeen met 1:< 8,5
Is dit normaal voor een 1.4 8v 5-deurs? De onderhoud is tip top gedurende de tijd dat ie in mijn bezit was, de geschiedenis daarvoor is helaas niet bekend. Ding loopt super netjes stationair (na stellen van de kleppen) en op gas rijdt ie ook erg netjes. Op benzine houdt ie soms in (geen idee waar dit aan kan liggen, misschien brandstof filter of verstuivers beetje dicht), het verbruik heb ik iig nooit rekening gehouden omdat ik nauwelijks op lange afstanden op benzine rij.
Is er misschien een ander alternatief dat zuiniger rijdt? Misschien een nieuwere 1.2/1.4 16V of toch maar eens een Honda aanschaffen

Gegevens:
1.4RN 8v
5-deurs
15" 185/55
std 1.2 uitlaat zonder midden demper
voor de rest stock