Clio 2002 1.2 16v - Motorstoringslampje brand

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Eddol
forum starter
Contacteer:

Clio 2002 1.2 16v - Motorstoringslampje brand

Bericht door Eddol »

Hallo,

gisteren een clio gekocht. Nu net na 400km rijden gaat het storingslampje branden, daarmee bedoel ik het oranje lampje rechts onder de km teller.

Afbeelding

Vermogen is totaal weg, als ik stationair draai valt hij uit. Iemand enig idee wat ik dit kan zijn, baal nu als een stekker. Heb het idee dat ik een beetje een miskoop heb gedaan. Of kan dit iets "simpels" zijn?

Groeten
Eddol
forum starter
Contacteer:

Re: Clio 2002 1.2 16v - Motorstoringslampje brand

Bericht door Eddol »

Net uitgelezen bij de dealer, onvolledige verbranding in cil4. Zo voelde het gister niet, maar vanmorgen was dat wel het geval. Miss gister door de grote teleurstelling, dat het even anders aanvoelde. Maar er komt nu nieuwe bobine op.

Groeten
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Nieuw electronisch blok met nieuwe kabels dan. De 1.2 heeft geen penbobine per cilinder. Als dat niet helpt, waarschijnlijk wel, de bougies vervangen.
Eddol
forum starter
Contacteer:

Bericht door Eddol »

Vrijdag is de bobine vervangen, heb daarna alleen maar 1km naar huis gereden. Ben nu op wintersport, dus na de wintersport maar zien hoelang dat goed gaat. Ga er vanuit dat dit gewoon een juiste reparatie is geweest en dat er geen nieuwe mankementen zijn.

Het auto bedrijf waar ik de auto gekocht heeft, heeft de helft van de kosten ook nog verhgoed, dus hele nette service. Zij wisten natuurlijk ook niet dat het kapot ging.

71 eu ex voor de bobine betaald.. moest in totaal 99,99 euro betalen. Dus ook van Koops Assen een mooie service.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

50/50 wanneer je geen garantie hebt is anders niet verkeerd. Ik denk dat Eddol de Clio zonder heeft gekocht...
Eddol
forum starter
Contacteer:

Bericht door Eddol »

Klopt zonder garantie, dus vond t allang prima. Nu hopen dat t goed blijft. Nu nog lekker in zuid frankrijk van de sneeuw aaaangenieten..
Karin

Bericht door Karin »

Ik heb sinds 3 weken een clio intiale uit 2004. Nu overkwam mij hetzelfde. Tijdens rijden viel de motor uit en wilde niet starten waarbij dit lampje ging branden.Lampje had niet eerder gebrand of geknipperd. Na even aanduwen starttte hij wel weer maar het lampje bleef knipperen. Ik ben ook bang voor hoge kosten en voel me rot omdat ik de auto nog maar net heb. Hoop niet op meer mankementjes. Als ik het zo lees hoop ik op dezelfde betaalbare oplossing.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”