Camber kit voor Clio 2 PH1
MAGIC CAMBER
Weten jullie mischien waar ik magic cambers kan kopen voor mijn clio rs phase. ik heb overal gezocht maar is bijna niet leverbaar voor de rs, mischien weten jullie een betere adres .
http://www.monroe.com.au/products/magic-camber.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.monroe.com.au/products/magic-camber.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2.0 16v RS
Re: MAGIC CAMBER
ja klopt autostyle heeft ze wel ,maar niet voor de clio 2.0 16v , mijn auto is 2 keer uitgelijnd, wielen staan recht,maar de wiel rechtsvoor staat een beetje schuin ,met magic cambers kan je dat wel verstellen maar het is ook niet te vinden voor de 2.0, mischien moet ik de nieuwe schokbrekers erop zetten.
2.0 16v RS
Re: MAGIC CAMBER
Moet toch te leveren zijn. Ga eens naar http://www.hbase.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en dan naar wielophanging (geloof ik). Daar staan ze ook bij.
Of even de automaterialenzaak langs (de betere).
Of even de automaterialenzaak langs (de betere).
topmounts en camberkit?
weet iemand soms waar ik topmounts kan halen ?
en een camberkitje ?
grtz
en een camberkitje ?
grtz

Re: topmounts en camberkit?
Zeg maar JPS, hij levert mij die mooie spullen
Foto van solid topmounts met veerpootbrug ertussen

Foto van solid topmounts met veerpootbrug ertussen

hoeveel heb je betaald als ik vragen mag ? grtzDaniel de Rijke schreef:Beste tomcools,
Deze quote was niet nodig! Alle foto's dubbel enzo...
Reageren graag met "Reageer" knop![]()
Gr, Arjan
CCNL Beheerteam
Dat is de Pure motorsport set.
http://www.pure-motorsport.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
schijnt super te zijn, bied echter geen camber verstelling, dat doe je dan dmv bouten.
er is ook nog een topmount van AST, deze is excentrisch en dus verstelbaar in camber- caster of beide.
http://www.pure-motorsport.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
schijnt super te zijn, bied echter geen camber verstelling, dat doe je dan dmv bouten.
er is ook nog een topmount van AST, deze is excentrisch en dus verstelbaar in camber- caster of beide.
AST is overbodig, hoevaak ga je zelf aan je uitlijning van de auto kloten? Ik nooit, laat hem goed uitlijnen zodat me camber goedstaat en dan blijft alles zitten 

wel eens gehoord van statisch en dynamisch camber?
die laatste krijg je oa door meer caster in te stellen.(daarnaast kan de wielvlucht ook voor camber veranderingen zorgen)
hierdoor kan je toe met minder statisch camber wat voor niet circuit auto's van belang is.
Door meer caster in te stellen krijgt het buitenste wiel in een bocht meer camber (daar waar het dus nodig is) en het binnenstewiel dus minder.
Je hoeft dus niet steeds aan je auto te kloten...èèn keer instellen is genoeg.
die laatste krijg je oa door meer caster in te stellen.(daarnaast kan de wielvlucht ook voor camber veranderingen zorgen)
hierdoor kan je toe met minder statisch camber wat voor niet circuit auto's van belang is.
Door meer caster in te stellen krijgt het buitenste wiel in een bocht meer camber (daar waar het dus nodig is) en het binnenstewiel dus minder.
Je hoeft dus niet steeds aan je auto te kloten...èèn keer instellen is genoeg.
1x instellen (uitlijnen) is dus genoeg
Niet veel geld uitgeven aan ast dingen die al 2x zijn aangepast in ontwerp door het niet passen ervan
Ik rij voor plezier dus niet in competitie verband.
Over auto uitlijnen toe/uitspoor camber/caster wielvlugt gaan we niet hebben hier, heeft geen zin want als je dat perfect wil doen moet je gewoon testdagen doen.
Een team dat met clio 3 rijd heeft voor zandvoort -3 camber staan zodat ze in 1bocht al 8honderste winnen.

Over auto uitlijnen toe/uitspoor camber/caster wielvlugt gaan we niet hebben hier, heeft geen zin want als je dat perfect wil doen moet je gewoon testdagen doen.
Een team dat met clio 3 rijd heeft voor zandvoort -3 camber staan zodat ze in 1bocht al 8honderste winnen.
Camber kit voor Clio 2 PH1
hee!
Ik had eens een vraag..
ik zie vaak zat auto's rijden die hun banden met een negatieve camber hebben
maar is er eigenlijk ook een set te koop voor clio?
het enige dat ik kan vinden zijn losse bouten en voor de achterkant een spacer ofzo
alvast bedankt!
Grt Erik
Ik had eens een vraag..
ik zie vaak zat auto's rijden die hun banden met een negatieve camber hebben
maar is er eigenlijk ook een set te koop voor clio?
het enige dat ik kan vinden zijn losse bouten en voor de achterkant een spacer ofzo
alvast bedankt!
Grt Erik
- d-passion
- forum starter
- Contacteer:
Re: Camber kit voor Clio 2 PH1
Hoe mooi dit ook staat,
Besef wel dat dit zeer funest is voor je banden.
Aangezien je ze forceert om op een kleiner loop vlak te rijden
Slijt dit dus ook stukken sneller.
Besef wel dat dit zeer funest is voor je banden.
Aangezien je ze forceert om op een kleiner loop vlak te rijden
Slijt dit dus ook stukken sneller.
Mijn stijl is geen stijl,
Geen stijl is ook stijl,
Ergo ik heb stijl :lol:
Geen stijl is ook stijl,
Kun je dat eens duidelijk uitleggen, lijkt mij een beetje vreemd namelijk 

- d-passion
- forum starter
- Contacteer:
Je gaat je banden daarmee dwingen om even extreem gezegd op de helft van het profiel t e rijden waardoor deze verkeerd af slijt,
En dus daar door ook de levensduur verkort.
En dus daar door ook de levensduur verkort.
Geen stijl is ook stijl,
Geen stijl is ook stijl,
Oke dan
Laatst gewijzigd door Daniel de Rijke op 05 feb 2013 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- d-passion
- forum starter
- Contacteer:
Zoals je hebt kunnen lezen staat er duidelijk bij
Ik bedoel er dus mee dat je het druk punt op de band gaat verleggen.
Tis dan gewoon logische dat ff binnenkant harder zal slijten met of zonder juiste banden spanning.
.d-passion schreef: extreem gezegd
Ik bedoel er dus mee dat je het druk punt op de band gaat verleggen.
Tis dan gewoon logische dat ff binnenkant harder zal slijten met of zonder juiste banden spanning.
Geen stijl is ook stijl,
Geen stijl is ook stijl,
Laten we het hier maar bij laten en de vraag van de TS te beantwoorden. En als je een aanvulling op de kennis van een ander hebt geef dat dan aan, maar boor het niet de grond in.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
@TS:Je bedoelt dan zoiets?

Mooie foto
Laatst gewijzigd door Daniel de Rijke op 05 feb 2013 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Je toevoeging is goed en nuttig Daniel, maar 'waar heb je die sprookjesverhalen vandaan' etc vind ik onnodig. Dat geeft kans op onnodige irritaties 

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010