aanschaf Clio IV en turbo/startstopsysteem

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
NLLEONL
forum starter
Contacteer:

aanschaf Clio IV en turbo/startstopsysteem

Bericht door NLLEONL »

Hallo allen,
Ik heb gisteren de nieuwe Clio besteld en verwacht deze met 8-10 weken (hopelijk met nieuwe kenteken combinatie!)

Nu vroeg ik mijzelf echter af of er een bepaalde aanpassing is op het startstopsysteem, waardoor de turbo nog gesmeerd/gekoeld wordt tijdens het afslaan van de motor... Ik weet dat normaal gesproken wordt geadviseerd om de laatste paar km rustig te rijden met een turbomotor danwel de motor een minuutje stationair te laten draaien, terwijl de motor nu in principe uit gaat bij het stilstaan.

Uiteraard kan ik het s/s-systeem ook uitschakelen, maar ik vroeg mijzelf af of Renault hier aan gedacht heeft.

De aankomende Clio heeft trouwens de volgende opties:
-benzine
-expression uitvoering
-de donkergrijze kleur
-pack introduction (lederen stuur, mistlampen in vb, velgen, kleurthema's)
-16" passion noir velgen
-hoogglans zwart buitenspiegels
-pack look interieur 'zwart'
-pack look exterieur 'chroom', maar met de rode grill
-parkeersensoren achter

Te verwachten op korte termijn na levering:
- xenon
- privacy glas achter (veel donkerder dan aangeboden)

Daarnaast ga ik kijken naar de mogelijkheid om mijn huidige audio-installatie in de kofferbak over te zetten. (Bij mijn huidige auto met geintegreerde radio was dit ook mogelijk)

Ik kan niet wachten om mijn huidige Astra Gtc (2007) met 269.000 km om te ruilen!
Clio Gris Cassiopée GTI-Style!
inzane

Re: aanschaf Clio IV en turbo/startstopsysteem

Bericht door inzane »

De motor gaat pas uit als je 'm in zijn vrij zet en vervolgens de koppeling los laat.

Je kunt het start/stop systeem trouwens ook uit zetten :)
Gebruiker

Bericht door Gebruiker »

Ik wou het zelf ook eruit laten halen maar eigenlijk heb je er totaal geen last van :).
steeric

Bericht door steeric »

Ik neem aan dat ze hier bij Renault ook wel aan gedacht hebben, want bij de meeste auto's met turbo en startstop systeem blijft de oliepomp doorlopen voor de smering.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”