Verwijderen zilveren sierstrip

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
mfacey

Verwijderen zilveren sierstrip

Bericht door mfacey »

Helaas heeft onze clio 3 ph2 gisteren een lichte aanvaring gehad met een lage betonnenblok waardoor er nu een barst zit in de zilveren sierstrip aan de onderkant van mijn bumper. Nu weet ik dat deze strip niet bij alle Clios zilver is en heb daarom het vermoeden dat het een los stuk is. Ik heb al een beetje zitten wrikken maar wil eerst zeker weten dat die eraf kan voordat ik harder ga trekken.
Als dat inderdaad het geval is, heeft iemand hier enig idee hoeveel een nieuwe zou kosten?

Thanks!
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Verwijderen zilveren sierstrip

Bericht door Frank [Factory] »

Welke lip bedoel je? Die onder de voorbumper?
mfacey

Bericht door mfacey »

Gaat om de zilveren lip onder de grote grill op de voorbumper.
Zie de foto hier: http://www.motoring.co.uk/car-pictures/ ... re_1914517

Sorry zit op een ipad dus ik kan niet makkelijk een plaatje posten :dizzy2:
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Je kunt ook http://www.schadeautos.nl proberen en dan klikken op demontage auto's.
mfacey

Bericht door mfacey »

Weet iemand of dit uberhaupt een los onderdeel is? Of zit het vast aan de bumper???
ray--

Bericht door ray-- »

het deel is los te bestellen, ik had nml ook schade eraan, stoepje vorige eigenaar, en dacht van als het niet te duur is doe ik er wel een nieuwe op...

mjah.... 86 euro....
naar schadebedrijf geweest spuiten schuren bijwerken 25 euro, niet gek, denk das wel een bedrag wat te doen is

de how to gebruikt om de bumper eraf te halen, lukte nml niet om het "ff" los te klikken
bumper eraf, en gekeken en gekeken en schroevedraaier ertussen, dat lipje los, daar kom je niet bij etc etc...
kort gezegd, dat ding zit volgens mij vast met klipjes die 1 keer vastgaan en nooit meer los...zonder de oude te beschadigen op een manier dat je hem nooit meer vastkrijgt zonder kit, als die niet al met kit vastzit....

ik heb toen maar met afdekzeil van de gamma, dat dunne goedkope wat je gebruikt om verfspetters mee af te dekken, de boel afgeplakt, geschuurd geplamuurd en gespoten, prima resultaat ;)
kosten nog geen 15 euro en een flinke middag werk

wat je ook kan doen, is sneller en makkelijker, is naar een car wrapper gaan en de sierstrip laten beplakken, beetje dik vinyl zie je er ook niks meer van
mfacey

Bericht door mfacey »

Hier nog even een update.

De strip zit op drie punten bevestigd aan de bumper: in het midden en aan de twee uiteinden. Bij mij wat een van de uiteinden al kapot door de lichte aanvaring met een betonnen bak bij het parkeren. De strip is verder over de gehele breedte voorzien van een stuk dubbelzijdig foam tape wat nogal hardnekkig is.

De klipjes zijn allemaal met enig beleid los te halen mbv een platte schroevendraaier. Dan is het even op een stuk trekken om een begin te krijgen met het lostrekken van de plakstrip. Als die eenmaal begint te komen krijg je de rest ook wel rustig aan los. Ik heb de restanten van de tape voorzichtig weggesneden met een mesje, alles goed schoongemaakt en ontvet en de nieuwe strip (inderdaad ongeveer 90 euro kant-en-klaar) gemonteerd.

Ongeveer 15 min werk en ziet er weer helemaal top uit! :party6:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Exterieur (vraag & antwoord)”