Hoi allemaal.
We hebben de nieuwe Clio gekocht met stalen 15inch velgen.
Bij aankoop hebben we de winter banden op laten zetten met in het achterhoofd om lichtmetaal velgen 15 inch te kopen en straks de ecobanden op te plaatsen,de verkoper zag daar geen problemen mee,maar de werkplats receptie wel die reageerde als ik geen originele velgen er onder zet dat dan mijn garantie vervalt,dat bijvoorbeeld een 17 inch velg een grotere omtrek heeft en dat dit invloed heeft op esp en stuurbekrachting begrijp ik.
Maar wat ik niet begrijp is dat het niet duidelijk is ook niet bij de dealer,waar je aan moet houden.
Als ik op een velgensite kijk voor de nieuwe Clio zijn dit de gegevens 4*100 ET 39 en Naafgat 60.10
Wie heeft meer info en klopt dit?
15 Inch licht metaal velgen
Re: 15 Inch licht metaal velgen
Je kan ook een mail naar Renault Nederland sturen, adres te vinden op de renault-site.
Heb zelf een vraag gesteld over de 17" velgen, en heb als antwoord gekregen dat ik niet
verder als 16" moet gaan bij de tce 90 eco, omdat alles daarvoor aangepast is.
Heb zelf een vraag gesteld over de 17" velgen, en heb als antwoord gekregen dat ik niet
verder als 16" moet gaan bij de tce 90 eco, omdat alles daarvoor aangepast is.
Klopt, mijn dealer vertelde ook dat ik het bij 16" moet houden en niet aanpassen.
Maar is 15" niet een beetje knullig onder een clio?
Maar is 15" niet een beetje knullig onder een clio?

Voor winterbanden is het niet zo erg, scheelt ook weer in de kosten
Voor je lm velgen zou ik zeker de 16 inch nemen! Er is inmiddels al veel over gezegd op het forum maar ook ik blijf het wel jammer vinden (en ook wel raar eigenlijk) dat 17" niet kan.

Voor je lm velgen zou ik zeker de 16 inch nemen! Er is inmiddels al veel over gezegd op het forum maar ook ik blijf het wel jammer vinden (en ook wel raar eigenlijk) dat 17" niet kan.
Maakt mij niet uit 15 inch of 16 inch lichtmetaal, heb de ecobanden thuis liggen die zou ik dan gebruiken.
belangrijk is dat het gewoon mag 15 inch,want de clio4 heeft in geen lichtmetalen velgen in de aanbieding alleen 16 inch,maar past de lichtmetalen velgen van de clio 3 niet ?
ook belangrijk is de et waarde,want als je niet origineel Renault kan krijgen op internet zijn er al mogelijkheden voor de clio4
klopt het dat et waarde 39 is en naafgat 60.10.
belangrijk is dat het gewoon mag 15 inch,want de clio4 heeft in geen lichtmetalen velgen in de aanbieding alleen 16 inch,maar past de lichtmetalen velgen van de clio 3 niet ?
ook belangrijk is de et waarde,want als je niet origineel Renault kan krijgen op internet zijn er al mogelijkheden voor de clio4
klopt het dat et waarde 39 is en naafgat 60.10.
Volgens velgen-online.nl passen er tot 18 inch velgen onder verder weten ze er niet veel over.
Renault gebeld 15 inch is geen probleem 17 inch mag inderdaad niet.
de licht metalen velgen die renault onder de clio plaatst is dat 6 of 6.5 j ?
de licht metalen velgen die renault onder de clio plaatst is dat 6 of 6.5 j ?