Van mijn kant weer een vraagje over "dak" van de Clio.
Sinds het vriest dat het kraakt lijkt het of er ijs onder het panoramadak zit. Ik dacht eerst op het dak (met de randen vast gevroren), maar had dit weggekrabt en het geluid bleef. Bij het starten 's ochtends hoor je het dak resoneren, omdat de motor hoger in de toeren draait wegens de kou.
Vervolgens bij de eerst volgende drempel een enorme soort van knal waarmee (denk ik) het ijs gebroken wordt door het torderen van de carrosserie. Gevolg: bij elk bultje of kuiltje hoor je soort van schuren of schaven bij het dak. Lijkt beetje glas of ijs op ijs. Gezien we in Nederland leven is dit dus constant en geen moment stilte.
Het dak krijg ik niet open, dus zit het vast eronder. Hoe kan ik dit in vredesnaam oplossen, ik wordt er gek van

De verwarming hoger zetten helpt niet (te koud voor?). Ik kan de Clio ook niet binnenzetten omdat ik geen garage heb.
Gezien het voorlopig nog matig tot streng gaat vriezen wil ik graag weten of er een tijdelijke oplossing is om dit te verhelpen.
Mogelijk ten overvloede: de afgelopen twee maanden het dak niet open gehad. Wel zat er vanmorgen ijsvorming (in de vorm van druppels) onder het dak.
Iemand een tip, of die kan helpen?

Groet,
IG