Belgische première Cio Estate & RS200 EDC
Belgische première Cio Estate & RS200 EDC
Volgens de website van de Autosalon worden de zowel de Clio Estate als de Clio RS200 EDC in Brussel gepresenteerd. Van 10 t/m 20 januari in de Expo in Brussel!
- Entity_Razer
- forum member
- Contacteer:
Re: Belgische première Cio Estate & RS200 EDC
mmmm ...
Tijd dat ik kijk voor tickets voor het autosalon dan
Tijd dat ik kijk voor tickets voor het autosalon dan

Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Ik ben erg benieuwd naar de prijs van de RS. Ben benieuwd of ze hem in de buurt van de 208 gti houden....
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
28000€ staat op www.renault.be
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Als dat ook de nederlande prijs gaat worden is ie een stukkie duurder dan de 208 gti. De peug start bij 25690 en heeft standaard halflederen bekleding, een kleurennavigatiesysteem met touchscreen, 17 inch lichtmetalen vijfspaakswielen en een head up instrumentenpaneel met rode sfeerverlichting.
- Entity_Razer
- forum member
- Contacteer:
28000 is inderdaad wat veel vind ik voor een Clio RS ... toch in vergelijking met ...
Nuja ... laten we eerst zien wat je voor dat geld krijgt.
Als je bv standaard een LSD hebt en goede sportzetels ... mja dan spreek je gelijk de enthousiast en de meer hardcore omgeving aan.
Ben geen kenner van de 208GTI maar even googlen leert me dat deze geen LSD heeft, geen pack zoals bij renault het CUP pack, geen recaro's of gelijkaardig ....
dus ja ok, duurder, maar hangt ervan af wat je krijgt. De RS'n (en dan vooral de Clio) is precies meer aan het evolueren richting de "echte" motorsport fanaten ipv mensen die zin hebben om nu en dan een stamp te geven op het gas :lol:
Nuja ... laten we eerst zien wat je voor dat geld krijgt.
Als je bv standaard een LSD hebt en goede sportzetels ... mja dan spreek je gelijk de enthousiast en de meer hardcore omgeving aan.
Ben geen kenner van de 208GTI maar even googlen leert me dat deze geen LSD heeft, geen pack zoals bij renault het CUP pack, geen recaro's of gelijkaardig ....
dus ja ok, duurder, maar hangt ervan af wat je krijgt. De RS'n (en dan vooral de Clio) is precies meer aan het evolueren richting de "echte" motorsport fanaten ipv mensen die zin hebben om nu en dan een stamp te geven op het gas :lol:
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
En met een rs ga je automatisch te snel rijden en dan komen de bekeuringen ook nog eens erbij 

renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

Ben je nog gaan kijken Bennink??
Ben erg benieuwd of je wat extra info hebt en wat je van de auto vond??
Ben erg benieuwd of je wat extra info hebt en wat je van de auto vond??
Ik ga aanstaande zaterdag :-) Ik sprak toevallig vanmiddag iemand die afgelopen zaterdag is geweest en er staan ten minste twee Grandtours: een rode en een zwarte.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Hier een plaatje van de Grandtour met de klep open:

En hier een wat betere foto van het laatste ruitje... zonder getinte ramen is dat dus echt niet mooi...

En hopelijk is dit dan de niet-eco2 variant... want anders is de auto met deze uitstoot dus gewoon 20%

En hier een wat betere foto van het laatste ruitje... zonder getinte ramen is dat dus echt niet mooi...

En hopelijk is dit dan de niet-eco2 variant... want anders is de auto met deze uitstoot dus gewoon 20%

- Contacteer:
wat een lelijk derde raam... dat vraagt er gewoon om om erg donker te worden getint.....
Groet, Age
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Dan zeg je lelijk derde raam, maar het achterruit is eigenlijk hetzelfde verhaal. Echt geen gezicht zo... Zullen wel airbags zitten ofzo. Probleem is dat je het zelfs met getinte ruiten zult blijven zien. Overdag zijn die ruiten niet zo donker dat je er niet doorheen kunt kijken...
Ja, maar op de een of andere manier vind ik de achterklep dan weer niet storend.
Ik vind de achterklep ook wel heel dik. Niet als in: Gaaf! maar meer als in veel cm. Als je ziet hoeveel afstand er tot het einde van de bumper en het begin van de laadruimte zit, dat lijkt me dik 15cm...
Ik vind de achterklep ook wel heel dik. Niet als in: Gaaf! maar meer als in veel cm. Als je ziet hoeveel afstand er tot het einde van de bumper en het begin van de laadruimte zit, dat lijkt me dik 15cm...
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ik moet hem eerst maar eens in het echt zien. Misschien valt het dan allemaal wel wat mee.
Ziet er inderdaad een beetje raar uit. Achterruitje zou ik zo ie zo donker maken.
Wat me wel positief opvalt, is de bagageruimte, daar kan genoeg in zo te zien. Vergelijkbaar met de huidige 207 SW denk ik.
Wat me wel positief opvalt, is de bagageruimte, daar kan genoeg in zo te zien. Vergelijkbaar met de huidige 207 SW denk ik.
De lijn van de ramen van voor naar achter is wel erg mooi. Het raampje is qua vorm ook mooi, alleen dat vierkantje er in is vreemd. Lijkt me niet dat er airbags in de kofferbak zitten... Alhoewel, das wel handig voor de eieren!
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ziet er inderdaad uit alsof die achterkant er door een kleuter op geklijt is. Minpuntje voor Laurens van de Akker.
Heeft volgens mij niets met airbags te maken. Zulke dikke randen heeft meer met staalconstructie eronder te maken. Zoiets accepteer je misschien bij budget merken. Van Renault had ik beter verwacht. Zou voor mij een reden zijn naar iets anders te zoeken. Ronduit: Lelijk!
Heeft volgens mij niets met airbags te maken. Zulke dikke randen heeft meer met staalconstructie eronder te maken. Zoiets accepteer je misschien bij budget merken. Van Renault had ik beter verwacht. Zou voor mij een reden zijn naar iets anders te zoeken. Ronduit: Lelijk!
Misschien oogt het in het echt beter.
Maar zo op de foto, lijkt het nergens op.
Vreemd....
De ramen van de Dacia Lodgy ogen beter!
Maar zo op de foto, lijkt het nergens op.
Vreemd....

De ramen van de Dacia Lodgy ogen beter!
Dat ziet er idd niet uit
Ben benieuwd of het in het echt net zo erg is...

Ben benieuwd of het in het echt net zo erg is...
Hier een paar pics vanaf de Renault-stand in Bruxelles, vanaf het autosalon:

Eens even flink die Grandtour bekeken, in gezeten, geprobeerd en gepast. Niet opgemeten, daar was het te druk voor. De Grandtour zag er prima uit, ruime bak achterop, mooi gelijnd, maar die uitstoot... wat een tegenvaller is dat.

Eens even flink die Grandtour bekeken, in gezeten, geprobeerd en gepast. Niet opgemeten, daar was het te druk voor. De Grandtour zag er prima uit, ruime bak achterop, mooi gelijnd, maar die uitstoot... wat een tegenvaller is dat.