Beschadigde motorkap

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
jeanpierreflip

Beschadigde motorkap

Bericht door jeanpierreflip »

Hallo,

Enkele maanden terug ben ik eigenaar geworden van een Renault Clio 1.4 uit 1997. Bij de aanschaf kwam ik er al achter dat de motorkap beschadigd is (vorige eigenaar heeft waarschijnlijk met een leuke snelheid een paaltje geraakt. Nu lijkt me het een ramp om die motorkap uit te laten deuken en ben ik opzoek naar een vervangende motorkap.

1. Is er makkelijk aan zo'n kap te komen.
2. Omdat het waarschijnlijk al lastig te vinden in de juiste kleur te vinden, is het duur om deze over te laten spuiten.
3. Is het lastig om een motorkap te verwisselen.

Alvast bedankt voor de moeite,

Groeten, Jacco

PS. Hier nog enkele foto's

Afbeelding

Afbeelding
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Beschadigde motorkap

Bericht door Arjan »

Is wel een irritante schade zo te zien. Lijkt er op dat er ook al provisorisch is geprobeerd uit te deuken?

Je zou eens kunnen proberen of je via schadeauto.nl een kap in de juiste kleur kan vinden. Je kleurnummer vind je op het plaatje bij de rechterkoplamp. Heb je al bij een schadebedrijf geïnformeerd naar de mogelijkheden? Overspuiten van een andere kap is erg afhankelijk van de staat waarin je die aanbied namelijk. Zorg je zelf dat die spuitklaar is of laat je alles doen?
jeanpierreflip

Ik heb hem zelf niet proberen uit te deuken, maar waarschijnlijk is dit idd provisorish gepoogd door een vorige eigenaar.

Ik heb nog niet geïnformeerd bij een schadebedrijf, maar ik gok dat dit niet al te goedkoop kan zijn, buiten die kleine deukjes is eigenlijk de hele motorkap vervormt (hij kan er niet mooi rechtop op liggen. De rest van de schade is redelijke netjes weggewerkt.

Als ik hem laat spuiten zorg ik er in ieder geval in de primer staat. Mettalic met een spuitbus spuiten begin ik niet aan, dat krijg ik namelijk nooit super strak.

Ik zit er ook nog over te denken de motorkap te laten wrappen in een koolstofvezel look. Heeft eimand daar ervaring (ziet dat er enigsinds uit?)

groeten,

Jacco
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Wrappen in carbonfolie is goed te doen, maar neem wel goede folie :thumbsup:

Als je met 2 man bent is zo'n motorkap zo gedaan.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Kleurcode 432 gok ik zo, kan eigenlijk geen 449 zijn vanwege het bouwjaar
Kleurcode kan je vinden in de witte stikker bij je rechter deur.
Motorkap kost bij de sloop ongeveer 50 euro.
4 boutjes en een extra iemand nodig die de motorkap kan vashouden( niet zwaar maar erg onhandig)
Wrappen is vaak veel duurder. :wink:

Succes met het herstellen :thumbsup:
Groeten, Vincent.
jeanpierreflip

Wrappen is inderdaad duurder (lokaal reclamebedrijf wil het doen voor 175 euries :S) Ik heb al een een verzoek geplaatst op onderdelenzoeker.nl voor de motorkap.

Zit er nog verschil in de motorkap bij oudere clio's? Ik lees dat er nogal wat verschil zit tussen de bouwjaren.
bassyyyy
forum member
Contacteer:

Bericht door bassyyyy »

het nadeel bij jou is, dat je een ph 3 hebt, deze heeft rondere koplampen, motorkap voor dit type is schaarser dan voor de ph 1& 2 deze zijn namelijk identiek aan elkaar, en al helemaal moeilijk in de juiste kleur, moet je echt tegenaan lopen.
Groet, Bas Jan.

klik op de auto's hier onder voor mn oude en nieuwe project
AfbeeldingAfbeelding
Clio 16v ombouw & BMW 118D
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ik weet niet hoe handig je bent, maar je zou hem ook voor het grootste deel uit kunnen deuken, plamuren en dan bijspuiten. Als je het daarna gaat wetsanden en polijsten zie je er (bijna) niets meer van.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
jeanpierreflip

Die kleine deuken die je op de foto ziet zijn ook niet echt het probleem, het probleem zit hem erin dat de hele motorkap een soort van uit zijn vorm is. Aan de bestuurders kant ligt hij niet goed erop (daar zit een grote naad) en aan de voorkant is hij zit hij rechts goed, maar links steekt hij een stuk naar voren (de naad is rechts groter dan links). Mijn ook voorkeur gaat er dan naar uit om hem te vervangen door een sloop motorkap. Als ik deze kan vinden teminste, want alle aanbieders bij onderdelenzoeker.nl bieden mij een nieuwe (of een replica) motorkap aan voor rond de 180 euro.
Engee
über forummer
Contacteer:

Bericht door Engee »

Dan hoop ik dat de scharnierpunten e.d. nog wel recht zijn en het alleen in de kap zit.

Ik zou wat slopen afbellen, zijn idd erg schaars ph. 3 in onderdelen.
jeanpierreflip

Voor de rest is de schade (naar mijn idee) wel goed herstelt (Andere onderdelen als de bumper zitten wel goed op hun plek). Misschien omdat de bumper tweedhands praktisch niet te krijgen is dat de vorige eigenaar zelf wat geprobeerd heeft. Ik kan mijn broer er anders nog wel naar laten kijken, die doet voor zijn werk niks anders dan in elkaar gereden auto's bekijken.
16Vke
forum member
Contacteer:

Bericht door 16Vke »

Je kan je clio ook ombouwen naar Ph 1 - 2, Dan heb je de 2 koplampen nodig van de versie ervoor (de hoekige lampen) en de voorbumper, vindt je ook makkelijker een motorkap voor :thumbsup:
Past 1 op 1, 2 koplampen / voorbumper en motorkap vervangen, ben je ook goedkoper uit dan deze motorkap te laten herstellen :thumbsup:
Afbeelding
If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling- Paul Walker
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Exterieur (vraag & antwoord)”