start probleem

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
jvmaris

start probleem

Bericht door jvmaris »

he allemaal,

we hadden laatst hetzelfde probleem: de auto wil niet starten...
er gaan verschillende lampjes branden,accu stop en server..
als je de sleutel eerst omdraait dan kun je 'm daarna niet doordraaien..
draai je de sleutel in 1 x door dan probeert die t wel maar start die nog niet.

we hebben toen de krukas sensor laten vervangen en probleem opgelost.
hij zij toen wel dat als het nog een x gebeurt t ook kon liggen aan de sleutels...dat we dan bij de renault dealer alles moesten laten resetten

nu ongeveer 2 maanden later zelfde probleem...is het nu verstandig om dan alles maar te laten resesetten of is de sensor weer defect (lijkt me wel heel snel).

ik hoor graag jullie adviezen!!

gr jacqueline
sjoerdclio
beginner
Contacteer:

Re: start probleem

Bericht door sjoerdclio »

Werkt het met de reserve sleutel wel?
jvmaris

Bericht door jvmaris »

nee beide sleutels geprobeerd.
vandaag de hele dag gewoon kunnen starten..
zou vocht het probleem kunnen zijn?

heb ook geen idee wat de kosten zijn om bij de dealer alles te laten resetten iemand een idee??

gr jacqueline
jvmaris

Bericht door jvmaris »

Vandaag zelfde problemen ...
Met aanduwen ook geen resultaat maar uiteindelijk na even te wachten stArtte de auto weer.
Zou t dan toch aan de sleutels liggen? Iemand een idee naar de kosten?
Of is het de startmotor vd auto? ?
Help! !
Gr jacqueline
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Batterijen van de sleutels al een keer vervangen?
jvmaris

Bericht door jvmaris »

batterijen nog niet vervangen van de sleutels...
wordt wel spannend nu ... ben namelijk hoog zwanger en een niet startende auto is dan niet zo handig..
zag in de papieren wel dat er in het verleden vaak de batterij van de sleutel was vervangen..zou dat voor deze kwaal zijn??

of is het anders de startmotor die dan toch aan gort is??
de bdp sensor is vervangen lijkt me sterk dat die na 1,5 maand weer kapot is toch?

gr jacqueline
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Als de batterij (bijna) leeg is blijft de startonderbreker wel eens hangen en start de motor ook niet. Kan dus best. Nieuwe batterijtjes kost maar een paar euro dus is het proberen waard.
jvmaris

Bericht door jvmaris »

nieuwe batterijen gehaald en straks proberen...
we laten vanmiddag de auto nog wel even uitlezen, kijken of er toch niet iets van een foutmelding in staat. ben erg benieuwd!! ik laat het weten!!
gr jacqueline
jvmaris

Bericht door jvmaris »

Gaan de sensoren nog een x vervangen .. valt onder garantie ..
jvmaris

Bericht door jvmaris »

Helaas bij de garage deed alles t ..
thuis helaas niet meer.
Lampje startonderbreker blijft rood schijnen .. dus aan / uit aan / uit totdat t uit is en dan start die .. met beide sleutels..
Vandaag weer terug .. iemand tips? ?
jvmaris

Bericht door jvmaris »

monteur heeft renault gebeld en daar wordt gezegd dat het wsh aan gasklephuis ligt dat deze vervuild is.
dit wordt nu schoongemaakt en dan is het hopelijk opgelost, heb je dit ook wel eens gehoord henny?

gr jacqueline
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Kan het ook zijn. Wel mazzel dat ze die dan schoonmaken en niet gelijk willen vervangen. Dat wordt ook vaak gezegd.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Je bedoeld de ringantenne in het contact slot Henny? Is die niet goed krijg je inderdaad ook dit probleem.

Ik dacht eerst even dat je de sleepring bedoelde.
jvmaris

Bericht door jvmaris »

owww oke, we horen vanavond wat en hoe.
is het vervangen van zo'n ringantenne een duur grapje??

zijn nu al bijna 1000 euro kwijt in 1 jaar tijd met nieuwe dis.riem en grote beurt en alles erop, iedere keer is er weet wat anders de laatste tijd...maar ja, tis een fijne auto en hoop toch dat t zich gaat lonen om dit euvel ook nog op te lossen en dat we dan weer eventjes vooruit kunnen ...
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Ik ben in het eerste jaar na aanschaf ook wat grote kosten tegen gekomen. Iemand die het plan heeft een auto in te ruilen gaat er meestal geen geld aan uitgeven voor onderhoud wat niet strikt nodig is. Er wordt dan vaak geredeneerd: "dat is voor de verkoper en anders wel de volgende eigenaar". We zijn wat dat betreft een best asociaal volk. Je zal zien dat het volgende jaar een stuk voordeliger zal zijn met kosten. 9 op de 10 keer wel tenminste. Ik heb sinds de nieuwe bobine een jaar terug niets meer kapot gehad en dat terwijl ik de Clio toen al te koop had gezet omdat ik er een beetje klaar mee was. Maar niet verkocht en niets kapot wat mij geld gekost heeft tenminste. Wel de voorruit namelijk maar dat was verzekeringwerk. Leverde ook nog eens gratis nieuwe wisserbladen op. Kan dus zelfs andersom. :worship:

Er staat op het forum, als het goed is, nog een beschrijving hoe je de ringantenne zelf kan vervangen. Is helemaal niet moeilijk. Zal eens kijken of die kan vinden. Maar je kan natuurlijk zelf ook even gaan zoeken :wink:
jvmaris

Bericht door jvmaris »

En het is weer gemaakt...
We hebben de auto nu 5 jaar en afgelopen jaar voor t eerst iets echt kapot gehad.. klaag dus ook niet hoor ... Onderhoudsbeurten houden we goed bij wat de auto alleen naar ten goede komt ... zou alleen jammer zijn om nu op zoek te moeten naar iets nieuws als je denkt dit nog 1 of miss zelfs 2 jaar uit te stellen..

Laat de kleine nu maar komen de auto brengt ons wel naar f ziekenhuis! !

Iedereen bedankt voor de ideeën
gr jacqueline
jvmaris

Bericht door jvmaris »

Gasklephuis is schoongemaakt...
Ging even goed nu weer zelfde probl... dus weer terug ...
Wordt duur geintje zo ..
Gr jacqueline
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Heb je ook gevraagd of ze de ringantenne in het contactslot vervangen? Feit dat bij een poging te starten het lampje van de startonderbreker blijft branden en je een paar keer op contact moet zetten wijst er toch wel op dat de code in de sleutel niet gelezen wordt, maar het kan ook zijn dat de sleutel de code niet goed afgeeft ondanks dat er nieuwe batterijen inzitten. Sleutels opnieuw inleren wil dan ook wel eens helpen.
jvmaris

Bericht door jvmaris »

Ringantenne is besteld en wordt morgen vervangen....
Fingers crossed ..
jvmaris

Bericht door jvmaris »

nog even een vraag+ de renault garage zegt nl dat het niet kan dat er geen storing gelezen wordt mbt tot contactring.
er zijn nu de zekeringen van het relais vervangen en is alles helemaal opnieuw gereset en de auto blijft nu weer goed starten.

de vraag die we dus eigenlijk nog hebben stel het is wel die contactring .. hoe brandt het lampje van de startonderbreker dan...gaat deze knipperen en blijft deze continue rood branden==
bij ons bleef deze dus continue branden. op het moment dat we de sleutel omdraaiden en het lampje brandde niet dan konden we deze gewoon starten.

hoop dat henny of arjen hier nog een antwoord op hebben..
dank je wel!!

gr jacqueline
jvmaris

Bericht door jvmaris »

hey henny,

thanks! mmm ik zie de rest van je reactie straks dan wel.

gr en alvast super bedankt!!

jacqueline
autofanaad

Bericht door autofanaad »

Hoi Henny en Jaq

ik heb het zelfde probleem met mijn clio ik ben benieuwd wat de garage vindt het is bij mij met het koude weer begonnen
jvmaris

Bericht door jvmaris »

clio blijft starten..nu heeft alleen de geregelde kachel weerstand met airco het begeven..
ben benieuwd wanneer ik weer blij mag :driving:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”