Hallo allemaal. Ik heb sinds een weekje een Clio 2 ph? uit 2004.
Gisteren heb ik van de oude eigenaar van de auto (heb zelf de auto bij een garage gekocht) een mail gehad
dat het stuurhuis inclusief stuurkogel vervangen zou moeten worden. Nu heb ik zelf eventjes gekeken bij de auto, en voel wel een soort van 'bonk' in het stuur als ik stilstaand aan het stuur draai. Nu weet ik niet of dit de normale vrije speling op het stuur is, of dat het inderdaad de bekende speling is. Heb ook even onder het dashboard gekeken, en stond al een markering op de stang die door de vloer heengaat. Als ik aan het stuur draai, draait deze wel meteen goed mee, dus gelijk met het stuur.
Nu weet ik niet of de stang die ik zie, de stuurstang is, of het stuurhuis. Nu lijkt het me dat in ieder geval dat die stang die ik zie, wel spelingsvrij is. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit het stuurhuis gedeelte is, of dat ik naar de stuurstang kijk? Als dit wel het stuurhuis gedeelte is, zou dan toch misschien de stuurstang speling op zitten? Dit zou kwa kosten toch gunstiger moeten zijn als het stuurhuis? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Mvg Robert
Stuurhuis of stuurstang Clio2 stuk?
-
- beginner
- Contacteer:
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
Re: Stuurhuis of stuurstang Clio2 stuk?
je kijkt naar geen van beiden, beiden zitten namelijk in de motor ruimte...
als ik het goed heb ik het stuurhuis de het huis waar de stang waar jij nu naar gekeken hebt naartoe gaat (deze met hulp van stuurbekrachteging de bewegingen van het stuur om)
en de stuurstangen zijn dan de stangen die vanaf het stuurhuis naar de wielen toelopen (ofwel de wielen "omduwen")
als ik het goed heb ik het stuurhuis de het huis waar de stang waar jij nu naar gekeken hebt naartoe gaat (deze met hulp van stuurbekrachteging de bewegingen van het stuur om)
en de stuurstangen zijn dan de stangen die vanaf het stuurhuis naar de wielen toelopen (ofwel de wielen "omduwen")
Zit het niet in je ophanging? Dus je Fusee/Homokineet. Die willen ook nog wel eens gaan bonken.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Ben het met sj0ertum eens. Vervangen is niet zo'n lastige klus bij de Clio.
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
ow sorry dus, mijn fout wat henny zegt