ik heb een renault clio 2 uit 1998. en heb versterker en boksen maar nog niet aangesloten. dus dat wil ik gaan doen. maar kan er niet helemaal met me voedings kabel uitkomen. dus ik wil een voedingskabel aanleggen. ik zie dat sommige mensen bij hun kabel van de motor kap konden doen. maar ik heb dus totaal geen ruimte. vanaf mijn motorkap zitten er tankjes (noem het maar effe zo) in de weg. ik kan dus niet zien waar die uitkomt.
als ik vanaf binnen kijk dan heb ik me sekeringen daar. en nog een raar kastje. dus daar kan ik helaas ook niet bij.
zou iemand mijn kunne vertellen of er nog een manier is waar ik hem bij kan prikken. want ik wil liever geen gat boren. ben bang dat ik wat naar de knoppe help. maar als niet anders kan doe ik dat maar wel.
ik hoor het graag.
mvg dave
voedingskabel aanleggen lukt niet.
Re: voedingskabel aanleggen lukt niet.
Dit lukt niet?
http://clioclub.info/viewtopic.php?f=103&t=15993
Met als aanvulling wat iemand in dat topic zei:
Kabel "door het rubber waar ook de motorkaphendel door heen gaat".
http://clioclub.info/viewtopic.php?f=103&t=15993
Met als aanvulling wat iemand in dat topic zei:
Kabel "door het rubber waar ook de motorkaphendel door heen gaat".
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
als je gaat liggen kan je er via onder wel bij hoor (had hiervoor ook clio 2 phase 1 )
ik kreeg hem er ook niet bij gestoken, maar heb met een hobbymes een + gemaakt in het rubber en daar doorheen gestoken
verder kan je met een beetje kunst en vliegwerk die "tankjes" net ver genoeg uit de weg schuiven zodat je met precies de kabel kan pakken
ik kreeg hem er ook niet bij gestoken, maar heb met een hobbymes een + gemaakt in het rubber en daar doorheen gestoken
verder kan je met een beetje kunst en vliegwerk die "tankjes" net ver genoeg uit de weg schuiven zodat je met precies de kabel kan pakken
- Elektronized
- forum member
- Contacteer:
Ik heb de rubber eruitgetrokken.. (duurde me een half uur, dat zat vast zeg..). De kabel loopt gewoon onder de rubber, en de rubber zit er maar half in. Werkt ook en ik krijg geen vuiligheid/troep/water of wat dan ook binnen, dus ben tevreden. 

- 2004 Renault Clio 2, Phase 3 - 1.6 16v - Dynamique
Dit is zelfs op het gevoel te doen.
Volg de kabel die vanaf de handel van de ontgrendeling voor motorkap naar het schutbord loopt. De kabel gaat door het rubber, dat ca 5 cm in doorsnee is, middendoor een ovaal aanvoelend stuk:
Aan twee kanten van de kabel voel je een "gat".

Normaal boven en onder de kabel maar is het rubber gedraaid kan dat dus ook links en recht zijn. Dat gat is ongeveer een vingertop diep. Steek aan één kant met een priem een gat door het rubber. Door een gat in het rubber te prikken en niet een gat er in te snijden zal het rubber keurig rond de kabel aansluiten en geen water doorlaten.
Knoop nu een stuk van ca 30 cm lang ijzerdraad aan de kabel die je voor de versterker wilt gebruiken. Duw het ijzerdraad door het gat wat je in het rubber hebt geprikt. Het is handig om nu met twee personen te zijn. Eén om de kabel van binnen naar buiten te geleiden en één die tussen de accu en het schutbord de kabel door kan trekken.
Ik heb hier een medelid geholpen om de kabel erdoor te krijgen. Zoals gezegd: "Het kan op de tast!", maar waar het rubber zit is ook duidelijk te zien
Volg de kabel die vanaf de handel van de ontgrendeling voor motorkap naar het schutbord loopt. De kabel gaat door het rubber, dat ca 5 cm in doorsnee is, middendoor een ovaal aanvoelend stuk:
Aan twee kanten van de kabel voel je een "gat".

Normaal boven en onder de kabel maar is het rubber gedraaid kan dat dus ook links en recht zijn. Dat gat is ongeveer een vingertop diep. Steek aan één kant met een priem een gat door het rubber. Door een gat in het rubber te prikken en niet een gat er in te snijden zal het rubber keurig rond de kabel aansluiten en geen water doorlaten.
Knoop nu een stuk van ca 30 cm lang ijzerdraad aan de kabel die je voor de versterker wilt gebruiken. Duw het ijzerdraad door het gat wat je in het rubber hebt geprikt. Het is handig om nu met twee personen te zijn. Eén om de kabel van binnen naar buiten te geleiden en één die tussen de accu en het schutbord de kabel door kan trekken.
Ik heb hier een medelid geholpen om de kabel erdoor te krijgen. Zoals gezegd: "Het kan op de tast!", maar waar het rubber zit is ook duidelijk te zien

Ik kan beamen wat Arjan zegt, ik ben het medelid en zijn manier werkt perfect!!