Snelheidsmeter

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
magna

Snelheidsmeter

Bericht door magna »

Goeieavond , de snelheidsmeter van de clio 2 1400 16v bouwjaar 2002 valt weg bij het aanzetten van de verlichting , zonder de verlichting aan werkt hij prima.
Ook als je vb op de snelweg 120 rijd en je zet knipperlichten aan werkt de naald mee , bij aanzetten ruitenwissers schomelt hij ook mee op het ritme.
Volgens mij een massaprobleem , maar waar zit het?
Ik heb aan beide achterlichten reeds een extra massa bijgelegd , de witte stekker in de zekeringskast naast de batt zuivergemaakt en met contactspray behandeld maar niks helpt.
Wie kan deze arme Belg verder helpen.
M.v.g
magna

Re: Snelheidsmeter

Bericht door magna »

De contacten aan beide achterlichten heb ik propergemaakt , hermonteerd met contactspray en extra massa's aan beide lampenhouders gesoldeerd rechtstreeks aan carrosserie.
M.v.g
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Wel even lezen ArjanRS :sneaky: Stond er al bij dat de achterlichten waren aangepakt.

De signaalgever van de snelheidsmeter (electrisch) zit op de versnellingsbak. Heb je al gekeken of de stekker daar nog goed is?

Afbeelding
magna

Bericht door magna »

Voor zover ik weet werkt de meter op snelheidsignaal ABS , ik heb alvast geen sensor gevonden.
M.v.g
magna

Bericht door magna »

Hallo , na een ganse dag zoekwerk viel ineens mijn Belgische frank.
Bij het zoeken op het forum was ik een vraag tegen gekomen over welke draad diende voor het snelheidssignaal , dit is dus de grijze draad komende van de ABS rekeneenheid , deze splitst ook naar de audiostekkers .
Aangezien er net een andere radio in zat deze er uit gehaald en afgekoppeld en het probleem was weg , daarna grijze draad aan radio afgeknipt en hermonteerd.
Nu nog het lekkende dak aanpakken en het cliotje kan weer de baan op.
Bedankt voor het meedenken.
M.v.g Magna.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”