Goedemorgen allemaal,
Er is een constant zeer irritant gepiep afkomstig uit de motorruimte tijdens het accelereren en schakelen. Vooral op lage toeren. Het gaat niet weg (vroeger wel) zelfs als de auto helemaal is opgewarmd. Stationair piept ie niet.
Hoe kan ik erachter komen welk v-snaar piept?
Km-stand 190.000. Laatste distributie vervangen bij 110.000.
Constant piepend v-snaar!!
Re: Constant piepend v-snaar!!
Distributieriem kan niet piepen, dat is een tandriem. Dan zou het één van de loop (span) rollen moeten zijn waar een lager van versleten is.
Komt het daarvan, laat de DR dan zsm vervangen. Als een rol kapot loopt is het effect hetzelfde als een gebroken snaar.
De v-snaar gaat piepen als die niet meer goed op spanning staat. Kan je die op een lange kant meer dan 2 cm indrukken of meer dan een kwart slag draaien (daar verschillen de meningen nogal over) staat de snaar te slap.
Komt het daarvan, laat de DR dan zsm vervangen. Als een rol kapot loopt is het effect hetzelfde als een gebroken snaar.
De v-snaar gaat piepen als die niet meer goed op spanning staat. Kan je die op een lange kant meer dan 2 cm indrukken of meer dan een kwart slag draaien (daar verschillen de meningen nogal over) staat de snaar te slap.
-
speedingmofa
Re: Constant piepend v-snaar!!
Na enig tijd was de dynamo riem geknapt. Blijkt dat ie te hard was gespannen. Het gepiep kwam ook uit de stuurbekr.pomp. Zelfde probleem: te hard gespannen (vermoed ik), want je kon hem niets eens indrukken...
Dynamo riem is vervangen en stuurbekr. riem ook minder gespannen. Het gepiep 's ochtends en tijdens insturen is compleet weg!
Dynamo riem is vervangen en stuurbekr. riem ook minder gespannen. Het gepiep 's ochtends en tijdens insturen is compleet weg!
Re: Constant piepend v-snaar!!
Goed nieuws
bedankt voor je terugkoppeling.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive