Hallo,
Ik heb al zolang ik mijn clio heb het probleem dat beide stoelen heel erg moeilijk door de rails schuiven. Heb de boel al wat ingevet maar nog steeds moeten de stoelen (vooral de bijrijdersstoel) met twee handen en heel veel kracht worden geduwd om deze een stukje te verschuiven. Erg lastig wanneer iemand achterin in wil stappen.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn, en hebben meer mensen dit probleem? Is de rails gemakkelijk open te halen zonder dat alles uit elkaar valt zonder dat ik het ooit weer in elkaar krijg?
Bedankt alvast! Gr Daniel
Stoelen schuiven erg stroef
- zarok
- forum starter
- Contacteer:
Re: Stoelen schuiven erg stroef
Ik heb het zelf ook, heb er mee leren leven. Maar zal ook komen doordat de binnenkant van de stoel langs een armsteun geschoven wordt. Kunst is om de rugleuning eerst goed naar voren te buigen terwijl je de hendel vast houdt, (dan nu zonder of met hendel proberen wat beter gaat) en dan met je andere hand onderaan je rugleuning(ten hoogte van de zitting) naar voren trekken/duwen.
Als je denkt dat er vuil in de rails zit, kan je ook een spuitbus met perslucht kopen dan kan je het eruit spuiten. Kijk dan wel uit dat je niet te lang spuit want het kan erg koud worden
Als je denkt dat er vuil in de rails zit, kan je ook een spuitbus met perslucht kopen dan kan je het eruit spuiten. Kijk dan wel uit dat je niet te lang spuit want het kan erg koud worden

Renault Clio 2.3 2006 Community 1.2 16v LPG G3
Heb het al voor een groot deel opgelost
De bovenzijde van de rails bleek heel strak over de bekleding te schuiven. Opgelost door de rails iets hoger te plaatsen dmv een dikke ring ertussen.

De rails is eenvoudig los te halen door twee moeren los te draaien aan de onderkant van de auto, achter het hitteschild van de uitlaat.

De rails is eenvoudig los te halen door twee moeren los te draaien aan de onderkant van de auto, achter het hitteschild van de uitlaat.
- zarok
- forum starter
- Contacteer:
mooie oplossing! Ga dat ook nog een keer doen denk ik.
maar dan alleen aan de voorkant zodat de stoel wat lekkerder zit, ben benen zweven boven de zitting alleen me kont zit
maar dan alleen aan de voorkant zodat de stoel wat lekkerder zit, ben benen zweven boven de zitting alleen me kont zit

Renault Clio 2.3 2006 Community 1.2 16v LPG G3