Inbouwen originele Renault audio

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
martijnthomas

Inbouwen originele Renault audio

Bericht door martijnthomas »

Dag mede forummers,

Als kersvers lid heb ik vandaag een begin gemaakt met mijn originele renault radio inbouw projectje. Ik heb een 1.6 RXE waar geen af fabriek systeem in zat. Dus: Display + behuizing, stuurwielbediening + kappen en een stukje kabelboom van de sloop gehaald.
HU is nog in bestelling..

Gelukkig was een deel van mijn auto voorbereid dus het was plug and play qua display. Deze werkt nu ook (krijgt spanning en geeft tijd + temperatuur netjes aan. Nu zit ik met de volgende stekker:

Afbeelding

De boel is nu als volgt aangesloten, en laat de stekker voor jullie beeldvorming zien hoe die er bij hangt (Paint ftw):

Afbeelding

Ik kan dus even niet plaatsen waar dat ene stekkertje nou heen moet... Vast naar de HU, voor aansturing scherm, maar dat is toch een mini Iso??

Ik hoor graag wat de oplossing is :grin:
martijnthomas

Re: Inbouwen originele Renault audio

Ik ben er deels uit maar of ik er nou vrolijk van moet worden...

Als volgt: Ik heb het ''oude displaytje'' Dus niet het tunerlist display..

Oude display:

Afbeelding

Met pinlayout:

Afbeelding

Tunerlist display:

Afbeelding

Met pinlayout:

Afbeelding

Wat ik in gedachten heb is de stekker af te knippen en er een mini iso aan zetten.. Is dat mogelijk?? Of raakt de radio dan in paniek?
Jerox
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Jerox »

als je weet wat je doet en je de draden goed aansluit lijkt me dat geen probleem.
martijnthomas

Update: De boel werkt!
Heb een ander schermpje gehaald (Tunerlist schermpje) en het stekkertje aangepast naar mini iso. Alles werkt goed.

Het is alleen wel zo dat mijn Tunerlist (Cabasse) uit een Laguna komt, dus de knopjes zijn wit i.p.v oranje. Is dit aan te passen door andere ledjes in de HU te solderen? Of een andere oplossing (oranje lichtdoorlatende ''verf'' o.i.d)

Gr Martijn
Jerox
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Jerox »

pff ik zou hem niet zomaar los draaien
gewoon zo laten denk ik
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

martijnthomas schreef:Update: De boel werkt!
Heb een ander schermpje gehaald (Tunerlist schermpje) en het stekkertje aangepast naar mini iso. Alles werkt goed.

Het is alleen wel zo dat mijn Tunerlist (Cabasse) uit een Laguna komt, dus de knopjes zijn wit i.p.v oranje. Is dit aan te passen door andere ledjes in de HU te solderen? Of een andere oplossing (oranje lichtdoorlatende ''verf'' o.i.d)

Gr Martijn
Ik heb al eens het printplaatje gewisseld in mijn RS. Ik had ook een frontje met witte verlichting uit een Megane. Deze radio was gespoten in zilvergrijs net als mijn dash, vandaar dat ik hem gewisseld had. Maar ik heb toen het originele printplaatje voor de verlichting gewisseld met die van de Megane. Is best makkelijk. Gewoon om denken dat je de juiste schroefjes los draait en het plastic niet breekt. Ik had toen weer mooie oranje verlichting.
martijnthomas

Maar ik heb helaas geen donor radio :wink:
Jerox
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Jerox »

heb je een foto van het frontje hier op de sloop liggen er nog een paar :thumbsup:
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

Ik geloof dat dat SMD leds zijn. Op zich niet al te moeilijk te veranderen als je wat kan solderen. Heb op cliosport.net verschillende tutorials gezien, ook eentje waarbij alles waar een ledje in zit wordt besproken (van dashboard tot raamknopje) en hoe je het moet veranderen voor een andere kleur.
172 / 2.0 16V
martijnthomas

Beetje late reactie :oops:
@ Jerox: Ik heb een foto voor je van het frontje. Zowel in het donker als licht:
Afbeelding

Afbeelding

Dat witte staat niet zo mooi hè? :chinrub:
Jerox
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Jerox »

vind het wel mee vallen
zal deze week ff op de sloop kijken :thumbsup:
SteefVR6

Bericht door SteefVR6 »

Voor 4 tientjes kan je mijn Tunerlist radio (4x22W versterking) hebben. Weet niet wat ze op de sloop kosten?!
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”