Snaar van je dynamo naar de krukas gebroken.

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
pascalsaliha

Snaar van je dynamo naar de krukas gebroken.

Bericht door pascalsaliha »

Beste mensen,

Ik heb een Renault Clio 1.6 Benzine uit 1999. Ik reed gisteravond en ik hoorde een vreemd getik en zag dat mijn acculampje ging branden. Tot mijn verbazing zag ik dat de snaar die van mijn Dynamo naar de Krukas zou moeten lopen gebroken en dus verdwenen was.

Vanmiddag bij Brezan geweest om een snaar te kopen. Kenteken doorgegeven. Ze hadden wel een Multiriem liggen, verder niet bij nagedacht en thuis geprobeerd te monteren. Deze riem was veel te lang en bedoeld om de Dynamo, Krukas, Omstuurrol, Pomp Servobesturing, Aircocompressor en de spanrol tegelijk bedienen.

Nu zag ik dat in mijn auto dat er er twee aparte snaren zouden moeten zijn die de bovenstaande onderdelen bedienen. Waarvan er 1 een moet zijn die van de krukas naar de dynamo loopt. Ik kan alleen nergens vinden welke snaar ik moet hebben en hoe ik deze zou moeten bevestigen. Loopt hij direct van de Dynamo naar de Krukas middels 1 spanrol? Zo ja, hoe bevestig je deze, middels de spanrol?
Want ik heb alle snaren geprobeerd die verkrijgbaar zijn voor mijn clio en geen 1 paste.

ps. De verkoper vertelde toen ik hem 1,5 jaar geleden kocht dat de Airco het niet deed, zou het kunnen zijn dat de ze snaren omgeleid hebben?

Met vriendelijke groet,

Pascal Saliha
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Snaar van je dynamo naar de krukas gebroken.

Bericht door Arjan »

Hoi Pascal, welkom bij de CCNL.

Jouw motor is waarschijnlijk de 1.6 8v? Ofwel een K7M.

Dan zou je idd een multiriem moeten hebben. Dat de airco niet werkte kan dan zijn dat er een verkeerde riem op is gezet.
Het hele verhaal is een beetje vreemd in ieder geval. Kan je, om het wat te verduidelijken, wat foto's plaatsen hoe het er onder je kap uit ziet?
pascalsaliha

Ik zal morgen even een foto online zetten. Bij Brezan zeiden ze, toen ik de te grote multiriem terugbracht, dat het misschien zo kon zijn dat ze mijn airco omgeleid hebben aangezien deze zo 123 niet te vinden was en dat er door gebruikerssporen een iets te dunne snaar had gezeten op dynamo, wat niet gebruikelijk was volgens die lui. Ze hadden er even kort naar gekeken. In ieder geval bedankt voor de reactie. Gr.
pascalsaliha

Ik ben er uit. De verkoper had mij tot twee maal toe de verkeerde riem meegegeven. En daarnaast heeft hij me ook in verwarring gebracht over de airco.
Vandaag maar eens gekeken naar een Clio 2 uit 98, dezelfde riem(dynamo-krukas) gezien. Nummertje overgenomen en gehaald bij Brezan. De snaar zit er in en functioneert naar behoren. In ieder geval bedankt voor het meedenken. Gr. Pascal
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”