programmeren van extra handzender Clio 2 PH1

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
clio2_twente

programmeren van extra handzender Clio 2 PH1

Bericht door clio2_twente »

hallo allemaal,

Graag zou ik nog een sleutel bij willen laten maken. Om ook die afstandbediend te maken, zou ik dan (van de sloop of zo) een extra handzender willen halen.

Bij mijn focus is dat namelijk mogelijk, om die extra sleutel te programmeren/in te leeren met de juiste code frequentie zodat je alleen maar de baardsleutel hoeft te vervangen.

Dat wil ik dus met mijn Clio ook gaan doen. Weet iemand of dat kan? Auto in een bepaalde programmeerstand te zetten en zelf de sleutel in te leeren?

Het is natuurlijk gemakkelijker om een extra cv erop aan te sluiten met andere handzenders, maar dan heb ik nog altijd de startonderbreker nog voor de 2e sleutel; tevens weer een extra ding aan mijn sleutelbos. = dus geen optie!

Graag jullie reactie.
Laatst gewijzigd door clio2_twente op 26 okt 2012 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
clio2_twente

Re: programmeren van extra remote Clio 2 PH1

:smash: kan een moderator deze even 1 clio verderop zetten :smash:

staat nu in clio 1, maar moet in clio 2 :mad:

groeten
Contacteer:

Re: programmeren van extra handzender Clio 2 PH1

Bericht door Age »

gedaan :thumbsup:
Groet, Age
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

Voor de phase 2 maar vast voor phase 1 moet je de deurvergrendelingsknop minstens 2 seconden ingendrukt houden totdat je een piep hoort geloof ik.
Maar daarna ben ik vergeten wat je moet doen.. Het is in ieder geval wel mogelijk maar ik geloof niet meer dan 2 sleutels.
172 / 2.0 16V
clio2_twente

Dank je voor de reactie!

Wie weet er meer hierover, maar vooral ook hoe!

GRaag jullie reactie!

groeten
Martijn

PS: heb nu maar 1 sleutel, die ook niet geheel goed werkt, dus wil graag 2 nieuwe sleutels hebben
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Je kan geen sleutel van de sloop gebruiken.

In de sleutels wordt het chassis nummer geprogrammeerd, waardoor deze niet op andere auto`s ingelezen kunnen worden!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

Net dit gevonden:
Early phase 1 had infra red keys which required programming. Later ph1 (1999 to 2001) had RF keys which came from France already coded and just the central locking needed syncing. Phase 2 clios are what they call virgin keys. They are completely blank when sold and need to be paired with your car for the starting side of it and the locking side.
172 / 2.0 16V
clio2_twente

Ok, dat maakt heel wat duidelijk.

Ik heb een Clio2.1 dus dan moet ik ze laten programmeren. Dat is even balen :furious3:

Na ja, moet ik maar even naar de dealer, of weet iemand een ander (bij voorkeur) goedkoop adres in overijssel/twente?

Ook ben ik benieuwd hoe andere leden dit opgelost hebben. Mijn Transponder/zender heeft ook kuren. Dan weer wel, dan weer niet. Ga voor de zekerheid de batterij even vervangen. Wellicht dat ik toch aan 2 compleet nieuwe sleutels zit.

Beetje buitensporig, maar is het veel werk om de cv unit te vervangen voor een andere set? De deursloten, contact en kofferbakslot zijn er nog wel een keer uit. Dan ga ik namelijk zoeken naar een complete nieuwe set met 2 of 3 sleutels (2 handzenders)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”