Isolatie motor

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
thijssie
forum starter
Contacteer:

Isolatie motor

Bericht door thijssie »

Nu mijn auto weer terug is van de schadehersteller zou ik graag wat willen doen aan het motorgeluid
Nu viel het mij op dat ik onder de motorkap helemaal geen isolatie heb. Alsmede in de motorruimte zelf waardoor het eigenlijk een grote klankkast wordt.
Afbeelding(Deze afbeelding is afkomstig van internet)
Heeft iemand hier op het forum ervaring met het isoleren van een clio 2 voor het geluid?

Zelf zat ik te denken aan bitumen platen aan te brengen achter de motor links en rechts van de motor + onder de motorkap alsmede onder de achterstoelen. Echter heb ik geen idee of dit werkt en of het überhaupt wel te monteren valt.
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Isolatie motor

Bericht door Frank [Factory] »

Ik zou zeggen, neem eens een kijkje in de snellere modellen. Misschien zit daar al isolatie in. En als dat zo is, kun je een schadeauto zoeken en het daar uit trekken.
thijssie
forum starter
Contacteer:

Bericht door thijssie »

Standaard zit er geloof ik alleen bij de diesels een isolatie onder de motorkap. Deze zou ik kunnen proberen bij de sloop te halen
Echter wil ik achter bij de panelen de boel isoleren onder de stoelen en misschien zelfs de deuren alsmede achter en links en rechts vd motor.
Zelf dacht ik aan dit soort spul:

http://www.easy-geluidsisolatie.nl/easy ... plaat.html#

Ik heb alleen geen idee of dit te gebruiken is in de motorruimte ivm. brandveiligheid.
Petare
forum member
Contacteer:

Bericht door Petare »

Zo snel als ik op de foto's kijk heeft de 1.6 bij mij nog wel een dempingsplaat onder de motorkap zitten. Op het schutbord het zelfde stukje als op de jouwe.

Ik heb er ook wel is over lopen denken en geprobeerd met een bitumenmat onder de parafaan, geen idee of dat het helpt.. Ik hou je voortgang in de gaten!
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
Marco (ClioII)
forum starter
Contacteer:

Bericht door Marco (ClioII) »

Mijn 1.6 16v heeft ook een dempingsmat onder de motorkap :thumbsup:
Je kan altijd ff op de sloop kijken.
thijssie
forum starter
Contacteer:

Bericht door thijssie »

Volgende week als tentamens voorbij zijn zal ik is kijken.
Heeft iemand ervaring met autoslopen in de omgeving van 's-hertogenbosch?
Zelf had ik deze gevonden www.engelbert.nl via google
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

mijne heeft ook gewoon isolatie op het brandschot en onder op de motorkap
zarok
forum starter
Contacteer:

Bericht door zarok »

Dit soort dingen moeten ze eigenlijk gewoon in een webshop hebben vindt ik, zoek er zelf ook al een tijd naar.
Renault Clio 2.3 2006 Community 1.2 16v LPG G3
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

ik denk dat je daar zoizo niet met klevende isolatie kan werken, dit omdat het in de motor ruimte natuurlijk best warm word, en dan denk ik de lijm los laat (hoe warm proof je isolatie zelf ook)
thijssie
forum starter
Contacteer:

Bericht door thijssie »

dopestuff schreef:ik denk dat je daar zoizo niet met klevende isolatie kan werken, dit omdat het in de motor ruimte natuurlijk best warm word, en dan denk ik de lijm los laat (hoe warm proof je isolatie zelf ook)
Hmm, goed dat je het zegt. Wellicht is het mogelijk om de bestaande gaten te gebruiken voor de bevestiging.
Ik heb even fotootje gemaakt, achter de motor heb ik wel isolatie zitten, dit lijkt me echter nogal dun maar onderkant motorkap niks, wel zitten er zo te zien bevestigingspunten:
Afbeelding

Zou het al veel verschillen als ik dikkere isolatie achter de motor aanbreng + demping onder de motorkap?
Volgende week ga ik verschillende sloperijen bellen of ze zo'n motorkap isolatiepaneel hebben liggen van een sloopclip.
Daarnaast ga ik onderzoeken of het mogelijk is om dikke bitumenplaten achter de motor te plaatsen met daarover de standaard hitte-isolatie door gebruik te maken van de bestaande bevestigingspunten.
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

ik zou voor originele motorkap isolatie nemen, en als het past dan zou ik bitumen in de "diepere" gedeeltes van je motorkap stoppen...

dit zou je ook achter je brandschot isolatie kunnen proberen (is toch ook een beetje warmte schild)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”