Clio II Phase II audio

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Sp33dFr34k
forum member
Contacteer:

Clio II Phase II audio

Bericht door Sp33dFr34k »

Hoi allemaal,

Heb zojuist een Pioneer DEH-6400BT gekocht, mooi dingetje met superveel aansluitmogelijkheden en een bluetooth carkitje inclusief. Klinkt al een stuk beter dan de oude Pioneer CD-speler die erin zat.

Ik ben niet ontevreden over het geluid wat uit de voorspeakers komt om eerlijk te zijn, zeker niet voor standaard speakers. Echter ben ik erg benieuwd wat de mogelijkheden voor een upgrade zijn. Ze zijn 13 centimeter en ben op zoek naar speakers die zo werken, zonder al teveel aan te passen.

Daarnaast zou ik wellicht graag in de hoedenplank speakers zetten, ik las hier dat er soms kabels naar achteren getrokken zijn, als dat zo is, waar zouden deze dan moeten liggen? Een subwoofer wil ik misschien later (wel kleintje), maar op het moment eerst even zonder.

Wat kunnen jullie me hiervoor aanraden? :smile:
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Re: Clio II Phase II audio

Bericht door dopestuff »

als er kabels naar achter liggen zitten die netjes achter de speaker roosters in de achterdeuren (of dezelfde plek bij 3 deurs) daar kom je makkelijk bij door een plastic paneeltje daar los te halen (gaan 13cm in)

verder voorin heb ik in mijn vorige auto heb ik deze set gehad http://www.pioneer.eu/nl/products/25/13 ... index.html
erg tevreden over en gebruikt de originele renault stekkers
Manuel

Bericht door Manuel »

Wat ook mogelijk is om losse adapters te kopen zodat je niet in de kabels hoeft zitten te knippen.
Afbeelding

Vanmiddag nog een paar bij de dealer in de buurt gehaald voor € 5,00. Je kan ze natuurlijk ook van eBay halen voor een euro of 4.
Sp33dFr34k
forum member
Contacteer:

Thanks voor de info zover heren :smile:

Ik zal morgen eens checken of ik achterin iets heb liggen, zou mooi zijn.

Die Pioneer set had ik inderdaad ook gevonden, maar ze zouden niet veel beter presteren dan de standaard speakers, klopt dat naar jouw mening?

Wat betreft achterspeakers, ik vond de volgende MP advertentie bij toeval, is dat wat?

http://link.marktplaats.nl/605758675

Ben aan het mailen met die jongen, hij zegt dat het een strak helder geluid geeft en zonder versterker oid aangesloten kan worden op de radio. Alleen Google zegt me niet veel als ik op die typenummers zoek...
Sp33dFr34k
forum member
Contacteer:

BTW - die Pioneer speakers, is het mogelijk deze later op een versterker aan te sluiten?

EDIT: Zojuist achterin gekeken, er zit maar liefst 1 speaker in, maar er is geen bekabeling, dus achter werkt er niets :smash:

Nu aan het twijfelen over de hoedenplank, of gewoon achterin speakers, moet toch voor beide kabels trekken...

Advies wordt erg gewaardeerd :grin:
Manuel

Bericht door Manuel »

Ik heb speakers voor en achterin en gewoon zonder subwoofer, klinkt ook goed. Je stuitert niet in de auto en er komt toch een lekker geluidje uit.

Je kan trouwens gewoon normale 13cm speakers (met 4 schroefgaten) kopen, deze zullen gewoon passen. Wat je dan enkel nodig hebt is een adapter of een schaar. :thumbsup:
Contacteer:

Bericht door Age »

Een klein subje is wel een stuk fijner hoor, en je stuitert echt niet je auto uit!
Groet, Age
Manuel

Bericht door Manuel »

Dan moet het wel 1 zijn die onder de stoel past. :)
Contacteer:

Bericht door Age »

die zijn er genoeg
Groet, Age
Sp33dFr34k
forum member
Contacteer:

Klein subje is zeker wel een optie, onder de stoel zou mooi zijn.

First things first, ik heb gekeken welke speakers er überhaupt inzitten nu, en het zijn de Pioneer TS-1345, geen wonder dat het fijn klinkt voor een "standaard" setje. Zijn geen dure speakers, maar klinken wel okee moet ik zeggen. Heeft het zin om die überhaupt te upgraden voor de TS-Q131C set?

Nu ben ik aan het dubben voor achterspeakers, 13cm achterin of die hoedenplank met een aantal speakers zoals in de topicstart? Weet dat ik die Alpines niet volledig kan benutten, maar als ik later een versterker aanschaf wellicht wel een stuk beter. Achterin heb ik sowieso geen bedrading liggen overigens.

Subwoofer werkt ook niet zonder versterker vermoed ik? Zal toch ergens zijn stroom vandaan moeten krijgen, niet?
Sp33dFr34k
forum member
Contacteer:

Wat nu in mijn hoofd spookt; Pioneer TS-Q131C voorin, de Pioneer TS-1345 naar achteren verplaatsen. Daarna een kleine actieve sub onder de passagiersstoel, a la Pioneer TS-WX110A.

Ik hoef geen setup wat mijn deuren en achterklep eruit dreunt, maar een "aardig klinkend" setje kan ik erg waarderen.

Any thoughts, of krijg ik hier spijt van? :smile:
Jerox
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Jerox »

het is al vaker gezegd.
maar audio ligt aan de persoon die er naar luistert.
ik vind persoonlijk de pioneer spullen niet mooi klinken.
een ander zweert er weer bij.
je moet gewoon in de audio zaak gaan luisteren en daar je idee voor leggen.
mitkrov13
forum starter
Contacteer:

Bericht door mitkrov13 »

Sp33dFr34k schreef:Wat nu in mijn hoofd spookt; Pioneer TS-Q131C voorin, de Pioneer TS-1345 naar achteren verplaatsen. Daarna een kleine actieve sub onder de passagiersstoel, a la Pioneer TS-WX110A.

Ik hoef geen setup wat mijn deuren en achterklep eruit dreunt, maar een "aardig klinkend" setje kan ik erg waarderen.

Any thoughts, of krijg ik hier spijt van? :smile:
ik heb exact dezelfde setup, behalve de achterspeakers. die zijn nog standaard.
je krijgt zeker geen spijt van, veel geluid voor je geld. ook zeer makkelijk in te bouwen !
ik heb trouwens een pioneer 3400ub hoofd unit.
voor foto's kijk mijn project pagina!
als het niet lukt? Pur en Kit!
Jerox
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Jerox »

ik vind niet dat je voor iemand anders kan zeggen of die er geen spijt van krijgt.
audio verschilt per persoon
Sp33dFr34k
forum member
Contacteer:

Ziet er goed uit mitkrov13!

Ik ga gewoon luisteren, komt goed! Nu nog een zaak vinden waar ze die TS-Q131C's verkopen, dat is een ander verhaal.

Hoe dik moet de speakerkabel zijn voor dat soort speakers, 1,5 of 2,5mm?
Jerox
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Jerox »

meestal word er kabel bijgeleverd.
zoniet gewoon vragen.

te dikke kabel is niet goed maar te dunne ook niet
Sp33dFr34k
forum member
Contacteer:

Heb inmiddels de set besteld en ontvangen, heb de Pioneers kunnen luisteren en klonken mij voor het geld prima in de oren. Ook maar meteen die Pioneer sub erbij besteld zonder te luisteren, hoop dat het wat is.

Zojuist het dashboard er helemaal uit gehad, wat een &#$#%&^* werk is dat zeg, jezus... Bleef flink goed klemmen ergens aan de passagierskant, weet nog steeds niet waar, maar met flink wat brute kracht eruit getrokken.

Bleek dat er helemaal geen tweeters in mijn dashboard zaten, vandaar dat ik het hoog gewoon compleet miste... :roll: Klinkt nu een heel stuk anders, veel beter dan eerst. Morgen maar eerst eens kijken of ik de achterspeakers aangesloten kan krijgen (was overigens geen speakerkabel bijgeleverd jammer genoeg), en daarna de subwoofer een keertje. Eerst de Sebring einddemper eronder schroeven :smile:
Han

Bericht door Han »

Goede radio! Heb hem zelf ook gehad in mijn seat en was er zeer tevreden mee! :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”