clio 2 type 1....hoe antenne verwijderen?

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
cliozwart
forum starter
Contacteer:

clio 2 type 1....hoe antenne verwijderen?

Bericht door cliozwart »

Hey,

Morgen moet de clio op voor de APK, ik heb er een gewoonte van gemaakt om te zorgen dat de auto zowel van binnen als van buiten schoon is. Vanwege haast en luiheid wou ik hem snel even door de wasstraat crossen. Tot mijn verbazing krijg ik de antenne er niet af.

Hoe doen jullie dat in de wasstraat?

Groetjes,
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Re: clio 2 type 1....hoe antenne verwijderen?

Bericht door dopestuff »

de mijne zit er ook zo strak op dat je hem zoizo op de hand niet los krijgt

nooit wat mis gegaan (al ga ik tegenwoordig eigenlijk niet meer door de was "kras" straat) :)
cliozwart
forum starter
Contacteer:

Bericht door cliozwart »

Ik heb het gister maar geprobeerd. Dat was de eerste en de laatste keer. Het is en niet goed schoon, het is duur en je komt toch met de antenne in de knel. gelukkig niets afgebroken, maar hij boog een aardig stuk de verkeerde kant op.....
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

niet voor niets dat echt liefhebbers van hun auto's niet dol zijn op de was(kras)straat!
cliozwart
forum starter
Contacteer:

Bericht door cliozwart »

Jah, ach, je probeert is wat. Ik had haast, ik was moe en lui....nja. Je kent het wel :D.
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

ja snap ik...

ik geef heel eerlijk toe heeel af en toe doe ik het ook wel eens (word namelijk de bodem ook mee gewassen :D )
dan ga ik wel naar een "goeie" en dan als ze hem er niet afkrijgen doen ze er een zuignap op
FCZZ

Bericht door FCZZ »

Je moet je binnenverlichting eruit halen om de antenne los te kunnen draaien.

Als ik door een wasstraat ga is het nooit zo'n doe het zelf apparaat bij de pomp. Maar 1 waar je in een lopende band komt en de rollers alleen tegen de klok in draaien anders kan je je antenne halverwege terug vinden.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

De spriet moet je ook los kunen halen van de voet. Als je de antenne via je binnenlicht verwijderd heb je het gat waar de bout doorheen gaat in je dak. Niet zo fijn in de wasstraat :wink:

Als de spriet er niet uit wil: Spuit er een paar keer WD40 of zoiets op. De spriet zit gewoon met een stukje draadeind in de voet gedraaid. Tegen de klok in moet die eruit te draaien zijn. Voorzichtig met een tang er op kan je wat meer kracht zetten.
cliozwart
forum starter
Contacteer:

Bericht door cliozwart »

Arjan,

Ik zou inderdaad verwachten dat je hem er zo af kan draaien. Ik moest alleen zo hard draaien dat ik het niet meer aandrufde. Voorlopig gaat hij toch niet meer door de wasstraat....te duur en een slecht resultaat.

Toch bedankt.
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Om de tips wat te nuanceren; neem 2 waterpomptangen en doekjes om beschadiging te voorkomen. Antenne inspuiten met WD40. Liefst een dag eerder. Daarna één waterpomptang om de voet van de antenne, de andere om de antenne zelf en proberen met het zetten van kracht de antenne een slag te draaien. In de loop der jaren kan deze flink geroest zijn. Mijn antenne is trouwens een slappe niet uitziende sliert. Zal eens kijken naar wat allemaal past. En wat kleiners. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Exterieur (vraag & antwoord)”