Hierbij wat vragen mbt een mogelijke aankoop van een clio 3 uit 01-2006.
Wij hebben de mogelijkheid gekregen om een clio voor een leuk prijsje aan te schaffen.
De auto is altijd dealer onderhouden geweest, distributieriem is vervangen.
Proefritje gemaakt en alles lijkt in orde.
Het enige waar ik nog mee zat is dat er een wit/creme/lichtbruin gelachtige substantie zat onder de oliedop.
Nu las ik dat dit komt door het maken van met name korte ritjes, klopt dit?
We hebben nu een auto die we een jaar of 3 terug gekregen hebben, maar welke nu echt wel aan vervanging toe is.
De komende APK verwacht ik een kostenpost van €500-1000 om hem er doorheen te krijgen.
Gezien dit autootje al 16 jr oud is geef ik dit liever uit aan een andere.
Nu zijn we een beetje rond aan het kijken maar ik kan nog niet echt veel vinden mbt betrouwbaarheid en klachten.
Zijn er problemen bekend die vaak voorkomen bij deze clio 3 serie?
Hoe zit het met roest ed?
En hoe houden de renaults zich ten opzichte van de Japanse merken?(we hebben nu een jap)
Aangezien wij nog wel eens wat vervoeren met onze auto zit ik met het volgende punt.
Op dit moment zit er een achterbank uit 1 deel in, kan deze ook vervangen worden door een achterbank die in delen neerklapbaar is of kom ik dan in problemen met de bevestigingspunten?
Ik heb niet super veel ervaring met het sleutelen aan auto's, maar ik ben niet bang om dingen rustig goed voorbereid en evt met hulp aan te pakken.
Dan nog een punt, er zit geen trekhaak op.
Is dit iets wat er zelf op te zetten is (zonder lassen, dat kan ik niet) of is hierbij het advies om dit te laten doen?
Alvast bedankt voor de hulp, ik hoop dat we binnenkort in dat leuke felblauwe cliootje rond kunnen scheuren