De IV Estate

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Contacteer:

De IV Estate

Bericht door Age »

kwam er een paar foto's tegen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
met dank aan de fotograaf: Adinsx

Mooooi!!! :thumbsup:
Groet, Age
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: De IV Estate

Bericht door sj0ertum »

Inderdaad een erg mooie auto :thumbsup: Best groot ook.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Elektronized
forum member
Contacteer:

Bericht door Elektronized »

Hmm, op het zij-aanzicht vind ik em wel bruut. De achterkant spreekt me totaal niet aan eerlijk gezegd. :oops:
- 2004 Renault Clio 2, Phase 3 - 1.6 16v - Dynamique
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Kwestie van wennen denk ik. Want ook ik draai niet warm voor deze Clio. Dat was met de II en III wel anders.
LuukRS
über forummer
Contacteer:

Bericht door LuukRS »

De achterlichten lijkt mij net teveel op de huidig Volkswagen Passat jammer maar dat is mijn mening
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

Bericht door Entity_Razer »

vind'm op zich wel mooi maar wat ik de laatste jaren spijtig vind is dat al die neuzen zo lomp & stomp worden ... Is niet lelijk maar ... die voetganger veiligheidstoestand zorgt niet echt voor mooie / strakke neuzen ...

een Clio 1 16V ofzo de dag van vandaag bouwen als fabrikant lijkt me gewoon onmogelijk nog door alle voetganger veiligheid wetgevingen ..
:bigcry:
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Niels
forum starter
Contacteer:

Bericht door Niels »

Ik vind hem mooier dan de hatch... :lipssealed:
Keusie

Bericht door Keusie »

Mooie wagen, :thumbsup:
wordt aan de acht :grin: erkant steeds meer een megane... :(
zarok
forum starter
Contacteer:

Bericht door zarok »

Auto's lijken tegenwoordig allemaal op elkaar. Lijkt mij een mengeling tussen een astra en een c'eed. Maar dan grote koplampen en logo's..
De Clio 2 en 3 waren vrij uniek.

Maar toch vind ik de Clio Estate wel mooi, alleen aan de voorkant kan ik nog niet wennen.
Renault Clio 2.3 2006 Community 1.2 16v LPG G3
Bennink

Bericht door Bennink »

Heeft er iemand al een foto kunnen vinden van de binnenkant van de kofferbak van de Clio IV Estate? Alle foto's die ik tegen ben gekomen zat de klep dicht...
Cane
forum starter
Contacteer:

Bericht door Cane »

Heeft er iemand al informatie over de ametingen van de nieuwe Estate? Het gewicht en met welke mototen ze leverbaar gaan zijn?

Ben erg benieuwd naar deze auto, ga er zeer zeker naar kijken als opvolger van mijn huidige auto.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Kofferrruimte nog niets van op foto...

Motoren voor de Estate: Tce 90 en Tce 120 :wink:
Elektronized
forum member
Contacteer:

Bericht door Elektronized »

Geen diesel voor een estate ? Beetje raar, niet ? Koop je toch als uitbreiding op de gezinswagen om oa. te reizen ? (volgens mij dan toch)
- 2004 Renault Clio 2, Phase 3 - 1.6 16v - Dynamique
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Komt ook wel. Ik denk dat de motoren hetzelfde zullen zijn als bij de coupe. Heb het alleen nog nergens gelezen. :wink:
Bennink

Bericht door Bennink »

Ik hoop toch wel dat naast die TCE blokken ook gewoon het dieselblok leverbaar wordt...
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Ik denk dat daar ook gewoon de dCi 90 S&S ECO2 en dCi 90 S&S in komen te liggen.
Bennink

Bericht door Bennink »

Dat lijkt me ook wel, maar hoop dat ze bij de introductie al leverbaar zijn. Wil de Estate vroeg rijden en als het moet zonder gereden te hebben. De diesel heb ik in de hatchback gereden en dat kwam prima vooruit.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Juist omdat ze daar al in zitten zullen ze bij de Estate ook wel gelijk leverbaar zijn.
Cane
forum starter
Contacteer:

Bericht door Cane »

Vandaag eens een kijkje wisten nemen bij de Renault dealer in Waalwijk. Vragen of ze wat meer wisten over de Estate uitvoering.
Zoals hier al bekend verwachten ze 'm begin maart in de showroom, en kon de verkoper mij nog vertellen dat de auto ong 20 cm langer is dan de hatchback en de wielbasis waarschijnlijk 4 tot 7 cm langer zal zijn.
Dat laatste zou voor mij prima nieuws zijn ivm met kleine kids achterin, en dan kunnen die centimeters net het verschil zijn of dat je goed kunt zitten met een kindje achter je of dat je klem zit.

Verders nog even in de Clio gezeten, een Expression uitvoering, zat goed en zag er allemaal netjes afgewerkt uit. Wel zou ik altijd een armsteun als optie nemen, dan oogt het wat volwassener en je hebt er ook gemak van.
Clio13

Bericht door Clio13 »

Ik vind de Estate wel een geslaagde auto moet ik zeggen, in elk geval een een stuk beter dan de vorige (die vond ik echt niet mooi). De voorkant blijft ook naar mijn mening het minst geslaagd van de nieuwe Clio al moet ik zeggen dat als je hem een paar dagen op de oprit hebt staan....dan gaat het toch wel wennen :wink:

Een armsteun is op de Authentique en de Expression niet leverbaar (althans niet bij de hatchback), wel als optie in Pack-City of Pack City Extra op de Collection en de Dynamique. Al begreep ik dat de Collection gaat verdwijnen.
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

@cane, dat is vreemd, volgens autoblog is de wielbasis gelijk en is alleen de overhang verlengd:
http://www.autoblog.nl/renault-clio-est ... -officieel
Groet,
Martijn

Afbeelding
Cane
forum starter
Contacteer:

Bericht door Cane »

Ik denk er juist precies anders over @Clio13. Ik vind de voorkant echt prachtig, maar vooral de achterlichten van de hatchback niet zo mooi. De achterkant van de estate vind ik wel aardig.

@Goos, dat dacht ik dus ook al ergens gelezen te hebben! De verkoper zei dat ik er zo goed als zeker vanuit kon gaan dat de wielbasis groter is, mede ook omdat het bij de Megane ook zo is. Vond het ook een beetje een zwak argument, eerlijk gezegd.
Ben zelf al een beetje aan het klooien geweest door 2 foto's ( van hatchback en estate) op elkaar te leggen en het zo te checken, maar doordat de auto's op de foto niet precies recht erop staan is dit haast niet te controleren.
Bennink

Bericht door Bennink »

Dat is inderdaad een raar argument. Als je naar de derde generatie Clio kijkt is de wielbasis van de hatch en estate even groot... En ja: haha ik heb ook twee foto's onder elkaar gezet om te zien of er verschil in lengte zit :grin:
clio4driver

Bericht door clio4driver »

Zo, ook een mooie en geslaagde auto, 1 van de mooiste stationwagons in z'n segment, en wat extra ruimte t.o.v. de hatchback.
Persoonlijk vindt ik de hatchback mooier, maar ik kan me voorstellen dat je met kids voor de Estate gaat.

http://www.groenlicht.be/2012/09/29/aut ... e-clio-rs/
goos
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door goos »

Zoals Bennink zegt is er bij de clio 3 inderdaad geen verschil in wielbasis tussen de hatchback en de estate.
De clio 4 staat op een doorontwikkeld platform van de clio 3 (is iets langer geworden), dus zou je haast zeggen dat het bij de clio 4 weer gelijk zal zijn.
Nog een paar maanden wachten en we weten het zeker! :grin:
Groet,
Martijn

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Algemeen”