Mijn rs heeft momenteel 32000km...en is van 2007...nu raadt de garage mij aan om reeds de distributieriem te laten vervangen (kost van 600-800 euro)...terwijl ik ten rade ben gegaan bij een andere garagist en deze mij toevertrouwt dat zo een ingreep pas moet na 100.000km of na tien jaar....
Iemand ervaring hiermee?
distributieriem - clio rs 2007
- Contacteer:
Re: distributieriem - clio rs 2007
Ik heb ook een RS uit 2007 en heb de riem al laten vervangen. Renault schrijft voor elke 5 jaar.
Ik zou hier niet op gaan besparen, als de distributieriem of een (span)rol het begeeft zijn de kosten aanzienlijk hoger.
Als tip zou ik direct de waterpomp mee laten vervangen, alles is dan toch al los. En dan hoef je niet als de waterpomp stuk gaat/begint te lekken, het arbeid te betalen voor het loshalen van de riem.
Ik zou hier niet op gaan besparen, als de distributieriem of een (span)rol het begeeft zijn de kosten aanzienlijk hoger.
Als tip zou ik direct de waterpomp mee laten vervangen, alles is dan toch al los. En dan hoef je niet als de waterpomp stuk gaat/begint te lekken, het arbeid te betalen voor het loshalen van de riem.
- pjbosvelt
- forum member
- Contacteer:
Ik zou zeggen: ga naar Henny.....kost minder dan bij de garage en
net zo goed / misschien wel beter
net zo goed / misschien wel beter

Opel Astra J GTC 1.4 Turbo
Ik zou hier niet aan gaan bezuinigen, de renault riemen zijn erg gevoelig voor de onderhouds schema's. dus 120000km of 5 jaar en geen dag of km verder!
En idd de waterpomp vervangen, ook al is die niet lek, speling op de asjes komt ook veel voor. en de koelvloeistof moet tog om de 4jaar dus ben je daar ook gelijk vanaf!
Nog een tip, kijk of je kleppendeksel niet lekt en of je Nokkenas versteller nog heel is, als je deze later wilt vervangen moet weer je D-riem los.
Gr Davy
En idd de waterpomp vervangen, ook al is die niet lek, speling op de asjes komt ook veel voor. en de koelvloeistof moet tog om de 4jaar dus ben je daar ook gelijk vanaf!
Nog een tip, kijk of je kleppendeksel niet lekt en of je Nokkenas versteller nog heel is, als je deze later wilt vervangen moet weer je D-riem los.
Gr Davy
- pjbosvelt
- forum member
- Contacteer:
Hier moet je zowieso nooit op bezuinigen, want dan zijn de kosten achteraf
vaak gigantisch als het toch fout gaat.
Dat wil niet zeggen dat je er niet op kunt besparen. Velen kunnen beamen dat
onze "huismonteur" goed werk levert, terwijl de kosten lager zijn dan bij de
Renaultgarage.
vaak gigantisch als het toch fout gaat.
Dat wil niet zeggen dat je er niet op kunt besparen. Velen kunnen beamen dat