Footrest (clio rs)
Footrest (clio rs)
Kon niet op t Nederlandse woord komen (voetrust?) maar in ieder geval heb ik er een vraag over.
In mijn clio 172 zit dus geen footrest. Ik dacht dat er normaal altijd eentje zat en dat ie er misschien was uitgehaald. Maar nu bij nadere inspectie zit er ook geen gat o.i.d. om het te monteren.
Mijn vraag is of andere RS gebruikers dit wel hebben. Of heeft iemand er misschien zelf eentje in geplaatst? Nu is het namelijk een zacht stuk bekleding wat er zit en ik vind het wel fijn om een echte footrest te hebben om me schrap tegen te zetten als het nodig is.
In mijn clio 172 zit dus geen footrest. Ik dacht dat er normaal altijd eentje zat en dat ie er misschien was uitgehaald. Maar nu bij nadere inspectie zit er ook geen gat o.i.d. om het te monteren.
Mijn vraag is of andere RS gebruikers dit wel hebben. Of heeft iemand er misschien zelf eentje in geplaatst? Nu is het namelijk een zacht stuk bekleding wat er zit en ik vind het wel fijn om een echte footrest te hebben om me schrap tegen te zetten als het nodig is.
Re: Footrest (clio rs)
Oh oke.. Ik had laatst een ebay verkoper gevraagd hoe ik zijn footrest moest monteren en toen zei hij dat hij dacht dat er in elke clio rs al eentje zat. Kan natuurlijk ook zijn dat hij het mis heeft!
Dan zou ik gaan moeten kijken naar hoe ik er eentje zou kunnen monteren.
Dan zou ik gaan moeten kijken naar hoe ik er eentje zou kunnen monteren.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
zit er niet standaard op
wel kan je een paar kopen maar ik zou daar niet boren
wel kan je een paar kopen maar ik zou daar niet boren

Groeten, Vincent.
- D-Jay
- forum starter
- Contacteer:
Bij mij heb ik er wel een standaard inzitten, van kunstof.
Heb deze echter vervangen voor de alu variant. Bevestiging met boutje dus zo verwisseld
Heb deze echter vervangen voor de alu variant. Bevestiging met boutje dus zo verwisseld

RS 182 & 172 Tracktool
-
- beginner
- Contacteer:
Klein schopje in dit topic!
Wie heeft er ervaring met het monteren van een voetsteun in een Clio 2 Phase 2 RS? Ik heb inmiddels begrepen dat bijvoorbeeld in Engeland geleverde Clio`s al een kunststof steun hebben (af fabriek). Deze zit gemonteerd op een speciale steun welke deel uitmaakt van de carosserie en bevind zich op de wielkast.
Mijn Clio (en vele andere Nederlandse Clio`s) hebben dit niet (de steun niet, maar ook de voorbereiding niet). Wat zijn de eventuele opties? Gewoon een gat door de wielkast heenboren en de steun monteren? Er zijn meerdere forumleden die wel eens een steun gemonteerd hebben, hoe is dit gedaan?
Het gaat mij overigens om een alu/rvs voetsteun, dus niet het kunststof exemplaar.
En hoe zit het met de voetsteun van een Megane RS 225, deze optie komt nog wel eens voorbij. Is dit makkelijker of maakt het niks uit t.o.v. een Clio exemplaar?
Groetjes,
Gerben
Wie heeft er ervaring met het monteren van een voetsteun in een Clio 2 Phase 2 RS? Ik heb inmiddels begrepen dat bijvoorbeeld in Engeland geleverde Clio`s al een kunststof steun hebben (af fabriek). Deze zit gemonteerd op een speciale steun welke deel uitmaakt van de carosserie en bevind zich op de wielkast.
Mijn Clio (en vele andere Nederlandse Clio`s) hebben dit niet (de steun niet, maar ook de voorbereiding niet). Wat zijn de eventuele opties? Gewoon een gat door de wielkast heenboren en de steun monteren? Er zijn meerdere forumleden die wel eens een steun gemonteerd hebben, hoe is dit gedaan?
Het gaat mij overigens om een alu/rvs voetsteun, dus niet het kunststof exemplaar.
En hoe zit het met de voetsteun van een Megane RS 225, deze optie komt nog wel eens voorbij. Is dit makkelijker of maakt het niks uit t.o.v. een Clio exemplaar?
Groetjes,
Gerben
Op de wielkast in een Engelse auto? :P
Verder geen ervaring mee, maar volgens mij schroef je 'm gewoon in de vloerbedekking en isolatiemateriaal en is dat "goed genoeg".
Verder geen ervaring mee, maar volgens mij schroef je 'm gewoon in de vloerbedekking en isolatiemateriaal en is dat "goed genoeg".
-
- beginner
- Contacteer:
Ohwjah, dat kan natuurlijk niet :P
Ik heb in ieder geval begrepen dat er op de carosserie al een montageplaat voorbereid is bij de UK modelen.
Wat betreft het vastzetten op de vloerbekleding. Ik ben een beetje bang dat hij dan binnen de korste keren door de auto slingert. Lijkt me dat hij dan gaat schuiven?
Ik heb in ieder geval begrepen dat er op de carosserie al een montageplaat voorbereid is bij de UK modelen.
Wat betreft het vastzetten op de vloerbekleding. Ik ben een beetje bang dat hij dan binnen de korste keren door de auto slingert. Lijkt me dat hij dan gaat schuiven?
Mwah, met schroeven die lang genoeg zijn (niet zo lang dat ze de carrosserie raken) zou ik er niet zo bang voor zijn. Anders zal je zelf een plaatje moeten maken (of kopen?) en dan achter de bekleding monteren. Maar dat lijkt me wel lastig zonder de hele boel lost te maken.
-
- forum starter
- Contacteer:
heb ook een engelse footrest gekocht en met een boutje en dubbelzijdig tape vastgezet.
- nd-photo.nl
- forum starter
- Contacteer:
Ik heb zelf ook alleen maar bekleding erop zitten, geen voetsteun. Andere term ervoor is deadplate.
Deze had ik zelf gezien op eBay: http://www.ebay.nl/itm/141161993423
Deze had ik zelf gezien op eBay: http://www.ebay.nl/itm/141161993423
-
- beginner
- Contacteer:
Ondanks dat het stuur aan de andere kant zit, zijn de voetsteunen van een UK model welk te gebruiken. Beide zijn voor je linkerbeen namelijk, aan welke kant je ook zit!
-
- forum starter
- Contacteer:
Het enige dat je hebt is dat aan de bovenkant van de voetplaat er een lichte kromming inzit. Deze zit niet in een LHD model. Heb zelf de plaat dus recht gebogen om hem aan te laten sluiten op et interieur.