Aankoop RS Phase 2

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
StickySteeez

Aankoop RS Phase 2

Bericht door StickySteeez »

Luitjes!

Ik ga binnenkort bij een Rs'je kijken, ziet er prima uit, km-stand is te doen, prijs is redelijk etc. Ik las dat de kmstand om de 100k/5 jaar vervangen moet worden, wat is jullie mening hierover?

Verder nog dingetjes waar ik op moet letten?

Ik hoor het wel, alvast bedankt!
R27
über forummer
Contacteer:

Re: Aankoop RS Phase 2

Bericht door R27 »

StickySteeez schreef:Ik las dat de distributieriem om de 100k/5 jaar vervangen moet worden, wat is jullie mening hierover?
Dat dit echt gedaan moet worden als je aan de km's of de tijd zit. :thumbsup:
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
StickySteeez

Hmm ja dat had ik me ook al bedacht haha ;p. Ken gelukkig wel iemand die dat kan doen. Even met de verkoper kortsluiten wanneer dit gebeurd is, en wanneer hij van mening is dat dit moet gebeuren (gewoon nieuwsgierigheid ;p). Daarnaast nog items om op te letten?
R27
über forummer
Contacteer:

Bericht door R27 »

Onderhoudshistorie! Een goed en regelmatig onderhouden auto is al het halve werk.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
StickySteeez

Onderhoudshistorie zou bekend moeten zijn, dus daar ga ik het binnenkort zien. Ben met m'n onderhoud altijd heel strikt, altijd kleine beurt, zeg die knaap waarbij ik dat laat doen dat er wat moet gebeuren, dan doen we dat. Hij is automonteur bij een garage van een duur duits merk (om een beetje privacy te behouden) hier in de buurt, dus ik neem aan dat hij het wel weet.

Nou, ik hoop het beste er dan maar van.
Remon
forum member
Contacteer:

Bericht door Remon »

Naast wat hierboven allemaal genoemd is zou ik adviseren om sowieso in meerdere exemplaren proef te rijden. Tijdens mijn zoektocht ben ik veel troep tegengekomen en pas de 4e die ik reed was naar mijn zin (onderhoudshistorie bekend en geen vage zaken) en reed zoals het hoorde. Hier zit ook veel verschil in heb ik gemerkt. 2 van de 4 die ik heb gereden hadden serieus een probleem om hun power ergens vandaan te halen, ze waren een stuk trager dan degene die ik nu heb.
StickySteeez

Ik ga zaterdagochtend even kijken bij de betreffende auto, ben benieuwd.
SebasRally
forum starter
Contacteer:

Bericht door SebasRally »

Ligt het aan mij of zijn er relatief weinig clio 2 phase 2 Rsen te koop?Heb al wat rond gekeken want wil over een tijdje een RS kopen...

Heb nu een clio 2 phase 2 uit 2004 met hagelschade op motorkap en dak,kapotte aandrijfas,dynamo en stuurpomp en de achterklep begint wat af te bladderen (vorige eigenaar heeft de kofferklep "strak gezet" dus is nog wel een auto met wat werk,weet ook niet wat ik daar nog van kan krijgen.
Zit nu 15"onder maar heb ook nog een set 18 "erbij
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

R27 schreef:
StickySteeez schreef:Ik las dat de distributieriem om de 100k/5 jaar vervangen moet worden, wat is jullie mening hierover?
Dat dit echt gedaan moet worden als je aan de km's of de tijd zit. :thumbsup:
Inderdaad. Ik doe zelfs een half jaar te vroeg in het kader van 'voorkomen is beter dan genezen.'
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”