Richtingaanwijzer naar 0-stand
-
SteefVR6
Richtingaanwijzer naar 0-stand
Heren liefhebbers, bij mijn Clio springt de richtingaanwijzer niet terug in de 0-stand na het links richting aangeven.
Moet 'm dus met een tikje weer uitzetten. Bij richting naar rechts heeft 'ie dit niet, enkel naar links.
Iemand bekend hiermee? Vind het een beetje vervelend daar ik het soms vergeet als ik helemaal opga in mijn muziek
Moet 'm dus met een tikje weer uitzetten. Bij richting naar rechts heeft 'ie dit niet, enkel naar links.
Iemand bekend hiermee? Vind het een beetje vervelend daar ik het soms vergeet als ik helemaal opga in mijn muziek
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Richtingaanwijzer naar 0-stand
Waarschijnlijk is het pennetje op je stuur afgebroken dat de richtingaanwijzer weer goed moet zetten.
Of juist op je richtingaanwijzer.
Of juist op je richtingaanwijzer.
-
SteefVR6
Kan ik dat zien als ik de kapjes er afhaal?
En zo ja, is dat makkelijk te fixen?
En zo ja, is dat makkelijk te fixen?
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ik weet niet precies hoe dat zit bij de Clio 2. Dus ik wacht het antwoord van iemand anders even af.
Zet je stuur 90 graden scheef en haal de kap boven en onder eraf:

De twee kleine zilverkleurige torxjes loshalen. Nu kan je de schekelaar eruit halen:

Het witte palletje (op de foto onderaan het blok) zal bij jou waarschijnlijk afgesleten zijn. Die pal kan je niet vervangen. Dan moet je de hele schakelaar vervangen. Nieuw bij de dealer kost die € 53,-. Je kan ook altijd op de sloop ééntje zoeken.

De twee kleine zilverkleurige torxjes loshalen. Nu kan je de schekelaar eruit halen:

Het witte palletje (op de foto onderaan het blok) zal bij jou waarschijnlijk afgesleten zijn. Die pal kan je niet vervangen. Dan moet je de hele schakelaar vervangen. Nieuw bij de dealer kost die € 53,-. Je kan ook altijd op de sloop ééntje zoeken.
-
SteefVR6
-
SteefVR6
Nou, is dus niet gelukt. Ik heb de audiobediening aan het stuur, dus kreeg de onderste helft er niet van af...
- Petare
- forum member
- Contacteer:
Om de audiobediening los te halen moet je het stuur in de laagste stand zetten en dan van bovenaf er in kijken. Je ziet dan een plastic plaatje zitten bovenop het gedeelte van de bediening wat in het dasboard deel steekt. Deze indrukken en je kan de bediening er dan zo uittrekken. Let wel, is een nogal breekbaar stukje plastic. Bij mij is deze al afgebroken en zit vast met een tiewrap. 
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
-
SteefVR6
Gefixt!
Verholpen met de montage van het nieuwe stuur. Audiobediening is er goed uitgekomen en weer teruggezet zonder dat er iets afbrak
Verholpen met de montage van het nieuwe stuur. Audiobediening is er goed uitgekomen en weer teruggezet zonder dat er iets afbrak
- Petare
- forum member
- Contacteer:
Top! Bij was het ook pas afgebroken na meerdere keren de afstandsbediening los te moeten halen. Heb toen nog wel even moeten klooien om dat weer onzichtbaar en vooral netjes weer goed vast te krijgen. Vandaar dat ik daarvoor even waarschuwde!
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
-
SteefVR6
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 12407 Weergaves
-
Laatste bericht door jeroen33