Hallo allemaal!
Nog een vraagje
De ruitenwisserarmen aan de voorkant losmaken, is dat een kwestie van de bout losdraaien en dan trekken?
Wil de stangetjes schilderen, zijn nu redelijk afgebladderd...
Thanks!
Niels
Ruitenwisserarm voor verwijderen
Re: Ruitenwisserarm voor verwijderen
Hee Niels,
Ben ik weer, haha.
Je krijgt ze er niet zomaar af, ik kan het weten....heb er ooit een klauwhamer opgezet en mn voorruit van onder naar boven laten barsten. Pas dus op!
Met een poulietrekker krijg je hem wel los. Als je ze echt goed kaal maakt, opnieuw in de primer en dan zwart spuit met hammerite blijft het wel goed zitten. Tegenwoordig is er ook plasti dip. Dit is een rubberen coating uit een spuitbus. Na wat schuren en ontvetten kun je dat er zo op spuiten zonder ze te demonteren, alleen even oud laken over je auto heen. Ik denk dat dit beter blijft zitten.
Ben ik weer, haha.
Je krijgt ze er niet zomaar af, ik kan het weten....heb er ooit een klauwhamer opgezet en mn voorruit van onder naar boven laten barsten. Pas dus op!
Met een poulietrekker krijg je hem wel los. Als je ze echt goed kaal maakt, opnieuw in de primer en dan zwart spuit met hammerite blijft het wel goed zitten. Tegenwoordig is er ook plasti dip. Dit is een rubberen coating uit een spuitbus. Na wat schuren en ontvetten kun je dat er zo op spuiten zonder ze te demonteren, alleen even oud laken over je auto heen. Ik denk dat dit beter blijft zitten.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
Een klauwhamer?! Haha!
Ik heb op een ander forum een berichtje gezien van iemand bij wie het gelukt is met wat kruipolie.
Ik ga morgen eens kijken of het me lukt, zonder geweld. Een scheur in de voorruit is het me niet waard.

Ik heb op een ander forum een berichtje gezien van iemand bij wie het gelukt is met wat kruipolie.
Ik ga morgen eens kijken of het me lukt, zonder geweld. Een scheur in de voorruit is het me niet waard.
Haha ja ik dacht dat er gewoon plaatwerk onder zat, maar dat was de ruit waar ik me tegen af zette. 

Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010

Als het er alleen om gaat de wisser armen weer netjes zwart te maken zou ik ze er niet afhalen.
Wisserblad eruithalen en de plasic kapjes verwijderen. Even ruim om de wissers afdekken met oude kranten, of zoals Sjoerd zegt: een laken. Steuntje onder de armpjes zetten zodat een cm of 20 van je raam afstaan en dan maar spuiten

Wil je ze er wel afhalen dan goed in de kruipolie (WD40), de arm omhoog zetten en wrikken tot die los komt. De as in de arm loopt taps dus er is heel weinig voor nodig om die los te krijgen. Nadeel is dat de wisserarmen van aluminium zijn en waarschijnlijk flink gecorrodeerd. Die corrosie zorgt er voor dat ze soms muurvast zitten en je inderdaad een poelietrekker nodig hebt.
Laatste optie is even langs de (universele) garage. Die hebben een speciaal tooltje en dan zijn ze er in een paar tellen af. Grote kans dat ze dat wel even tussendoor willen doen.
Mij is het anders gelukt door gewoon de moer los te draaien, en daarna met korte stoten kracht zetten.
Het probleem is de corrosie die ontstond in de verbinding. Deze moet je even forceren en dan heb je 'm zo los
Het probleem is de corrosie die ontstond in de verbinding. Deze moet je even forceren en dan heb je 'm zo los