Xenon - Ideaal of "ik baal"?

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
VreemdeVogel

Xenon - Ideaal of "ik baal"?

Bericht door VreemdeVogel »

Ik heb dus al een tijd (Lees: 4 maanden) lopen denken over het inbouwen van xenon lampen. 3 weken dan toch de knoop doorgehakt, het moet er in!

Ik naar de winkel, hb3 setje besteld (was niet in voorraad, 2 weken op gewacht, maar goed).
Donderdag opgehaald in de winkel, zaterdag met een vriend bezig geweest met installeren. Het zag er allemaal erg simpel uit, rood op rood, zwart op zwart, allemaal unieke stekker aansluitingen, geen probleem! Eerst de linker koplamp gedaan om te proberen.

Resultaat: Geen licht! Dus wij lampje "1" afkoppelen en lampje "2" er op... niks!
Wij denken: Misschien ballast kapot.... dus "1" losgemaakt, "2" vastgemaakt, proberen.. niks!

Nou is m'n vriend automonteur, een heeft ie nog wat connecties... Hij iemand gebeld met een kerel van een tuning-shop die veel vaker xenon inbouwt, doorgenomen wat we gedaan hebben, en alles klopt, we hebben niets fout gedaan.

Conclusie van hem, en van ons: Of beide lampjes zijn kapot, of beide ballasten.

Nou is mijn vraag: Heeft iemand ook zoiets weleens gehad? Hebben jullie een andere conclusie?

Ik hoor het graag!
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: Xenon - Ideaal of "ik baal"?

Bericht door sj0ertum »

Ik had hetzelfde probleem! Het zit hem in de originele voeding die aansluit op de ballast, Die stekkertjes vallen in elkaar doormiddal van dat palletje waardoor hij niet meer los kon(Je denkt dus dat het maar op 1 manier aangesloten kan worden). Dus je denkt dat je alles goed hebt aangesloten...Maarrr ik ontdekte een productie fout. Als je de stekker op de normale manier met je ballast vastklikt, dan komt de witte draad van je originele voeding op de zwarte draad van je ballast terecht. En de zwarte draad van je originele voeding komt op de rode draad van de ballast. Dit klopt dus niet want je verbind hier dus de + met de -. Zwart is altijd de -(min) dus draai je originele stekker om zodat de zwarte draden met elkaar te verbinden(dan komt dus de rode met de witte in verbinding maar dit is goed), en kijk dus goed of de beide zwarte draden met elkaar worden verbonden :thumbsup: . Ik zal vanavond even een foto maken...
Dus in het kort: De originele voeding die eerst achterin je lamp ging, die gaat nu op de ballast...maar niet op de manier dathij vastgeklikt word. Maar precies andersom omdat anders de + en de - verkeerdom worden aangesloten.

Succes, En laat eve weten of het lukt
Ps. Ik heb Xenon van Pilot ook Hb3, Dus als je Pilot hebt dan is dit denk ik het probleem.
En nog een tip...Bij mij ontstaken niet altijd beide lampen goed. De oplossing is door je lampen aan te zetten wanneer de motor draaid
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive

Bericht door deleted user »

De Balasten moeten ook even wakker worden de eerste keer, kan gepaard gaan met wat geknipper van de lampen,..paar keer aan en uit zetten en laten branden even help hier wel bij :thumbsup:
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Daan2D *16V schreef:De Balasten moeten ook even wakker worden de eerste keer, kan gepaard gaan met wat geknipper van de lampen,..paar keer aan en uit zetten en laten branden even help hier wel bij :thumbsup:
Klopt, Er zit dan totaal geen spanning meer in die ballasten. Dus de eerste keer worden ze eve wakker geschud en kan het eventjes duren voordat de lampen volledig ontbranden
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
VreemdeVogel

Aha! Dat gaan we vanavond eens even proberen, zou me weer 1,5 uur rijden naar de winkel schelen morgen!

(Niet dat het rijden erg is, maar de files rond Rotterdam... grrr! :dizzy2: )
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

VreemdeVogel schreef:Aha! Dat gaan we vanavond eens even proberen, zou me weer 1,5 uur rijden naar de winkel schelen morgen!

(Niet dat het rijden erg is, maar de files rond Rotterdam... grrr! :dizzy2: )
Haha ok Succes, Laat hier in je topic eve weten hoe het afloopt.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Marcian0

Bericht door Marcian0 »

How to maken zou goed uitkomen :laugh4:
Grtn
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Marcian0 schreef:How to maken zou goed uitkomen :laugh4:
Grtn
Volgens mij heb ik dit al eens gedaan ergens in een topic. Ik zal eens kijken :thumbsup:
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Marcian0

Bericht door Marcian0 »

Ok! Alvast bedankt :)
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ik heb even een HOW TO? Gemaakt:
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =14&t=1528" onclick="window.open(this.href);return false;
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
VreemdeVogel

Ze zitten er in en ze doen het! De stekker moest inderdaad "verkeerd om", duidelijk de tip van de dag :thumbsup:
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Mooizo! T kan zo simpel zijn soms.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

VreemdeVogel schreef:Ze zitten er in en ze doen het! De stekker moest inderdaad "verkeerd om", duidelijk de tip van de dag :thumbsup:
Haha ok mooi super :thumbsup: Als je toevallig een keer een foto hebt dan zie ik graag het resultaat.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
VreemdeVogel

Foto's gemaakt van voor, tijdens (1x halogeen, 1x xenon), en na, zal ze vanavond wel posten :thumbsup:
sunwave

Bericht door sunwave »

Ik las dat je in de buurt van rotterdam woont, waar heb je je xenon gehaald?
VreemdeVogel

Ik weet 3 winkels in de buurt hier:
- Remco Shop in Rotterdam Noord
- Carview in Oud Beijerland
- Reecars in Heinenoord

ps. Foto's komen er aan, belofte maakt schuld ;)
VreemdeVogel

En de beloofde foto's zijn hier te vinden :joker:
michel88

Bericht door michel88 »

bij mij zat alleen groot en dimlicht omgedraait
h4 bi xenon :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”