bij een clio 3 ph2 zit net onder de motorkap, bovenste grill ff makkelijk gezegd dat smalle ding de grill.
is deze makkelijk te verwijderen zonder de bumper te demonteren?
weet dat die met klipjes zit, maar ja hoe wie wat waar??? iemand tips?
tevens de vraag onder de voor bumper, dat laatste stukje zit bij mij een grijze sier/beschermstrip ( cm of 50 ), ben een stoepje tegengekomen, en deze is beschadigd, zit dit vastge klipt/ gekit? iemand enig idee hoe ik deze eraf kan krijgen zonder veel geweld?
thx alvast voor antwoorden
grill net onder motorkap verwijderen
Re: grill net onder motorkap verwijderen
Ik heb wel eens mijn hele bumper erafgehaald, maar volgens mij kan je dit niet zo makkelijk verwijderen zonder de bumper er af te halen.... De bumper eraf valt mee. Bij een how-to kan je zie hoe het moet, diegene hoe je je lampen moet verwisselen.
Re: grill net onder motorkap verwijderen
@mars80
thx voor de tip, had al een donkerbruin vermoeden, en heb via de how to de bumper eraf gehaald, ff puzzelen, maar na 4 keer de bumper gedemonteerd te hebben kan ik het nu zelfs in de regen :S
de onderdelen zitten idd vastgeklikt in de bumper en met veel gepriegel er wel uit te halen, naar spuiterij geweest en hun durfde het niet aan om te spuiten omdat het ebp of abs pp geen idee meer was en de verf niet zou houden.
Uiteraard ben ik niet voor 1 gat te vangen, immers had de onderdelen tog al eraf gehaald, en ben naar kroon verf geweest in delfshaven, gelukkig dat daar mensen waren die het wel wisten.
heb een bus primer gehad speciaal voor dat soort kunststof, en de tip om met pure aceton eerst eroverheen te gaan zodat het kunststof open komt te staan en direkt erna de primer 2 lagen te spuiten.
verf zit erop en resultaat mag er zijn
niets meer te zien van beschadigingen , wel uiteraard eerst geschuurd en ontvet primer, meerdere lagen verf en blanke lak.
thx voor de tip, had al een donkerbruin vermoeden, en heb via de how to de bumper eraf gehaald, ff puzzelen, maar na 4 keer de bumper gedemonteerd te hebben kan ik het nu zelfs in de regen :S
de onderdelen zitten idd vastgeklikt in de bumper en met veel gepriegel er wel uit te halen, naar spuiterij geweest en hun durfde het niet aan om te spuiten omdat het ebp of abs pp geen idee meer was en de verf niet zou houden.
Uiteraard ben ik niet voor 1 gat te vangen, immers had de onderdelen tog al eraf gehaald, en ben naar kroon verf geweest in delfshaven, gelukkig dat daar mensen waren die het wel wisten.
heb een bus primer gehad speciaal voor dat soort kunststof, en de tip om met pure aceton eerst eroverheen te gaan zodat het kunststof open komt te staan en direkt erna de primer 2 lagen te spuiten.
verf zit erop en resultaat mag er zijn

niets meer te zien van beschadigingen , wel uiteraard eerst geschuurd en ontvet primer, meerdere lagen verf en blanke lak.