Ik heb audio advies nodig

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
sj0ertum
Oud-beheerder

Ik heb audio advies nodig

Bericht door sj0ertum »

Luitjes,

In mijn vorige clio had ik heel simpel 2 flinke hoedenplank speakers, een te grote sub in een te kleine kist, en een over the top versterker.
Dat is de deur uit...maar het wordt in mijn nieuwe clio tijd voor wat anders.

Ik heb al een andere radio, namelijk de sony mex bt3800u.
Lekkere radio, met voldoende mogelijkheden om daar wat aan te hangen, maar wat is een verstandige setup?

Ik wil een vol en diep geluid, dat zuiver blijft op een wat hoger volume, maar niets meer in de hoedenplank.
Een kleine subwoofer ter ondersteuning mag, maar dit hoeft geen overheersend geluid te maken.
Ik zat zelf te denken aan een goede! composet voor in de deuren, een ondersteunend setje in de achterschermen, en wellicht een subtiele woofer.
Ik zou voornamelijk tips en advies willen over een goede composet.
Afbeelding
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
WoutW

Re: Ik heb audio advies nodig

Bericht door WoutW »

Hey Sjoerd,

Wat is ongeveer je budget?
Wil je de originele maat luidsprekers houden? (13cm)

Ik speel op het moment met een Polk Pa 660, de uber composet van Kicker de SS versie en een Infinity sub. Deze combo klinkt behoorlijk lekker maar het blijft persoonlijke smaak ;)

Ik heb hier thuis nog een Alpine 5 kanaler liggen, waar ik niks meer mee doe.
(4x50rms, of 2x 100rms en 1 subkanaal van 150rms, op 4 ohm) Klein van formaat dus makkelijk weg te werken :thumbsup:
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

De vraag is: wat is je budget? En mijn advies, kijk eens naar Audio System. Voorheen erg betaalbaar, nu het een product zich min of meer bewezen heeft, stijgen de prijzen. Maar gestaag! Blijft betaalbaar en een prima kwaliteit. Ikzelf heb -of had- Focal. Composetje kostte mij destijds €600,- maar dan heb je ook wat! Nu ga ik kijken voor Audio System en wel de X-ion serie. Achterin prijkt nu nog een grote leegte welke ik wil opvullen met een 10 of 12" woofer in gesloten kist. Ook hier denk ik aan Focal of Audio System hoewel een Rockford het ook niet verkeerd doet. Van andere merken ben ik nooit zo onder de indruk geweest wat natuurlijk niet betekent dat het niet deugt of slecht is.
1.2 frikandel

Bericht door 1.2 frikandel »

Ik zou kijken voor Max Audio is misschien een onbekend merk maar het is best wel goed en ook goed betaalbaar.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Ik begreep dat als je een flinke composet neemt, dat het altijd nodig is om er een versterker tussen te zetten?
Ik zat zelf aan 300 euro te denken, daar heb je zeker een leuke composet voor, maar als er nog een versterker tussen moet wordt het al een ander verhaal.

Ik zeg al, het hoeft geen super de luxe set te zijn, als het op een hoger volume maar lekker speelt en een goede kick in zich heeft.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Ik ga er vanuit dat je een sub ook gaat aansturen met een versterker. Optie is om een 4-kanaals nemen en je composet ook daar op aan te sluiten. De Focals had ik eerst over de Alpine lopen wat ansich voldoende is. Overigens is Focal flink omlaag gegaan qua prijzen:Deze is prima, meer dan prima zelfs en in mijn optiek niet duur.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Zoiets lijkt me al mooi, in eerste instantie is het niet de bedoeling om een sub te pakken. Ik luister vrij veel house en hardstyle, dus als de bass tegen valt kan dat altijd nog.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

houd er wel rekening mee dat alles wat groter als de standaard 13 cm (dus die set ook) dat je moet gaan zagen he ;)
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

sj0ertum schreef:Zoiets lijkt me al mooi, in eerste instantie is het niet de bedoeling om een sub te pakken. Ik luister vrij veel house en hardstyle, dus als de bass tegen valt kan dat altijd nog.
Zou je dan wel een composet kopen? Is toch écht meer om te combineren met een subwoofer. Persoonlijk zou ik eens uitkijken voor een leuke Hertz set, 2 weg. Geeft een wat voller geluid.
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Dat klopt Bert, ik wil een 16,5cm zet erin zetten. Met een mooie mdf ring pas maken ;)
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
WoutW

Bericht door WoutW »

Voor 300 euro kan je in principe best een leuke set samenstellen. Op marktplaats staat genoeg maar het beste is dan om eerst te gaan luisteren ipv kopen op uiterlijk! ;)

Een composet van 100 euro van merk X kan in jou oren mooier klinken dan 1 van pak weg 500 euro, kwestie van persoonlijke smaak :)

Een paar merken waar ik zeer over te spreken ben zijn: CDT, POLK, en de highend series van Kicker!

Polk Audio composet (DB6501)Prijs €189 http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-s ... io-db6501/

Ik heb deze een tijd terug gehad en ze klonken behoorlijk lekker! Tijdens het detailen van je auto kan je je deuren openhouden, deze compo set is waterbestendig :P

Als je besluit om coaxiaals in je deuren te doen, dan heb ik nog wel een paar CDT's (16cm) voor je liggen die je voor een prikkie over kan nemen! :thumbsup:

Groetjes,
Wout
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”