Xenon weinig licht.

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Petare
forum member
Contacteer:

Xenon weinig licht.

Bericht door Petare »

Goedendag!

Ik erger mij bij tijd aan de hoeveelheid lichtopbrengst van mijn orginele xenon lampen. Als ik kijk naar andere auto's met xenon komt hier veel meer licht van af. Ik stond dan ook laatst naast een nieuwe 5 serie met xenon van een familielid en daar kwam zoveel licht vanaf dat mijn lichtbeeld niet eens meer zichtbaar was op de grond. Zelfs de H7 halogeen pitten in de VW van mijn ouders geven een groter lichtbeeld tegen over mijn xenon. :dizzy2:
Nu had ik opgezocht dat de xenonlampen in mijn clio 35W zijn. Is het mogelijk om hier andere lampen in te zetten met een hoger wattage of kan dat niet in verband met de ballasten? Kan natuurlijk ook zijn dat beide lampen bijna kapot/heel slecht zijn geworden, waar zou ik dat eventueel aan kunnen zien? De kleur van het licht is nog wel wit, al heb ik soms het idee dat het licht op verkeersborden straalt een beetje groenig reflecteerd.

Bij voorbaat dank,

Peter
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
hakan
forum member
Contacteer:

Re: Xenon weinig licht.

Bericht door hakan »

Die gedachten van jou had ik eerst ook, xenon geeft weinig ,waarschijnlijk is de gas xenon minder geworden,waardoor de licht opbrengst minder word. Ik heb 2 nieuwe lampen erin gedaan , en het licht beeld was perfect. Ik zou zeggen vervang beide lampen :thumbsup:
2.0 16v RS
Petare
forum member
Contacteer:

Bericht door Petare »

Dus toch. Had al gevonden dat 35W OEM standaard is en alleen aan de kleur wat te doen valt. Enig idee waar deze lampen een beetje veilig te bestellen zijn (4300/6000k)? De prijsverschillen zijn echt gigantisch van zo'n €150 bij de dealer (per stuk ex montage :dizzy2:) tot een 10tje per paar op ebay :laugh4: .
hakan
forum member
Contacteer:

Bericht door hakan »

Ik zou ook gewoon 2 lampjes bestellen van 40 euro, ik heb 6000k erin,geeft goed licht
2.0 16v RS
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Hoeveel K zit er standaard in?
Petare
forum member
Contacteer:

Bericht door Petare »

Weer terug van vakantie, vandaar late reactie.

Na meerdere malen op onverlichte wegen te hebben gereden 's nachts, heb ik eigenlijk het idee dat de linkerkoplamp laag staat afgesteld. Hierdoor mis ik heel veel licht aan die kant. Mocht dit niet voldoende zijn dan altijd nog 2 nieuwe lampen. Als ik kijk naar het lichtbeeld loopt die van de rechter kaarsrecht naar voren (langs een muur gezien) en buigt dan naar beneden en links af, bij het meest rechterpunt van het lichtbeeld. __/-- <meest rechterpunt, vorm lichtbeeld ongeveer :laugh4:. Daar waar de linker naar beneden loopt lang een muur en dan veel eerder ophoudt op de grond. Is toch verrekte lastig uit te leggen op deze manier... :dozey:

@wizard: ik dacht dat standaard ongeveer 4300K was?!
hakan
forum member
Contacteer:

Bericht door hakan »

Standaard zit er 4300k van Osram of Philips
2.0 16v RS
Higgy

Bericht door Higgy »

6000K benadert Sjonnie-blauw hoor, 4300 of 4500K is fraaier.
Imho...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”