Audio upgraden met behoud van functies en mogelijkheden.

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
WayPay

Audio upgraden met behoud van functies en mogelijkheden.

Bericht door WayPay »

Hallo Clio-people,

Waarschijnlijk is de vraag al meerdere malen gesteld, maar ik kan het even niet vinden.

Het gaat om het volgende: ik ga meer dan waarschijnlijk een Clio Tce van 2010 kopen.

Ik vind goede audio nogal belangrijk.
Ik heb het dan niet meteen over kolossale subwoofers waarmee het dak eraf gaat, maar over een kristalhelder evenwichtig geluid dat ook bij hogere volumes klinkt als een klok.

Het kan zijn dat de Clio op dat gebied al behoorlijk presteert, maar de ervaring leert dat het altijd beter kan.

De radio/CD/USB, het navigatie systeem (Carminat) en bluetooth, het is allemaal geïntegreerd in het audio systeem van de Clio, met info op het display. Daarnaast heb je natuurlijk nog de stuurbediening.

Ik wil het allemaal behouden, de integratie en de functies, en toch de audio naar een hoger plan tillen. Dus het plaatsen van een andere head unit lijkt me geen optie.

Ik zit dus te denken aan betere speakers en het plaatsen van een versterker achter de radio.

De vraag is dus: krijg ik op die manier wat ik hebben wil? Behoud ik daarmee alle mogelijkheden? Zijn er nog zaken waar ik op moet letten?

Bij voorbaat dank voor het beantwoorden van mijn vraag.

Groeten, Willem.
ray--

Re: Audio upgraden met behoud van functies en mogelijkheden.

Bericht door ray-- »

speakers vervangen is meestal het eerste wat je gaat doen, of je dat doet dmv, de huidige vervangen door 13 cm, of 16,5, ligt aan de ruimte die je tot je beschikking hebt, 16,5 kan je plaatsen maar dan moet je wel lange schroeven gebruiken om ze vast te zetten, of je moet echt je speaker plek gaan dremelen zodat ze netjes erin vallen.

een versterker vanaf je huidige hu kan, dan moet je er een high-low lvl kastje tussen zetten, die het speakersignaal in een line-out signaal omzet, van daar uit naar versterker en speakers.
geluid wat standaard zit in een clio is absoluut niet verkeerd, viel mij ook reuze mee, zeker als je wat gevoeligere speakers erin zet, maar wil je meer, ja dan zal je de boel moeten versterken, evt met sub.
wil je nog verder, maar wel alle functies blijven behouden, dan kan je denken aan 2 de hu inbouwen, speakeruitgang naar high-low lvl converter van originele hu----> naar 2 de hu----> naar amp, denk er wel aan dat je een iso splitter, verdubbelaar moet maken voor stroom en speaker in/uitgangen, en flink wat soldeer en speurwerk voor het goed werkt ;)

succes
Uufd
forum starter
Contacteer:

Re: Audio upgraden met behoud van functies en mogelijkheden.

Bericht door Uufd »

***Niet echt ter zaken***
Maar: Mijn eerste upgrate was een radio met veel mogelijkheden qua Equalizer instellingen. Doet ook al een hoop wonderen op standaard speakers. Je kunt de hoge tonen beter opdrijven Door de ingebouwde versterker in de radio "zuiverder" is qua sound. Dan ben ik ook overgestapt naar 16" speakers enal...
2 dagen geleden rij ik met men ouders hun espace rond en heb die hoge tonen met de radio ook op max gezet... Maar geluid trok nog altijd op de ****

En voor de rest zoals ray-- zegt :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”