Toegestane herrie van de uitlaat...?
Toegestane herrie van de uitlaat...?
Hallo mede Clio-Club-Leden!
Ik had een vraag over geluidsoverlast van de uitlaat.
De mijne maakt nogal een herrie en ik weet niet als dat nou is toegestaan op de weg he.
Vriendin van mij die had wat gehoord en is nu dus beetje bang dat mij zoiets ook gaat overkomen.
Vriendin van mijn vriendin weer en haar vriend..(Volgen jullie het nog?) werd eens aangehouden door zijn herrie dus. Volgens die agent mocht hij maar 83DB hebben ofzo en hij had 87DB ofzo..Net iets teveel en moest opnieuw laten keuren en zijn kentekenbewijs werd ingenomen ofzo.
Hangt per auto af van iets ofzo.. nu is mijn vraag of iemand weet hoeveel mijn auto mag hebben.
Heb een Renault clio 1 1.2 RN versie. Bouwjaar 1994.
Hoop dat iemand mij kan helpen.. anders ga ik eens naar onze grote vrienden toe om te vragen.
Mvg T.Kramer
Ik had een vraag over geluidsoverlast van de uitlaat.
De mijne maakt nogal een herrie en ik weet niet als dat nou is toegestaan op de weg he.
Vriendin van mij die had wat gehoord en is nu dus beetje bang dat mij zoiets ook gaat overkomen.
Vriendin van mijn vriendin weer en haar vriend..(Volgen jullie het nog?) werd eens aangehouden door zijn herrie dus. Volgens die agent mocht hij maar 83DB hebben ofzo en hij had 87DB ofzo..Net iets teveel en moest opnieuw laten keuren en zijn kentekenbewijs werd ingenomen ofzo.
Hangt per auto af van iets ofzo.. nu is mijn vraag of iemand weet hoeveel mijn auto mag hebben.
Heb een Renault clio 1 1.2 RN versie. Bouwjaar 1994.
Hoop dat iemand mij kan helpen.. anders ga ik eens naar onze grote vrienden toe om te vragen.
Mvg T.Kramer
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Toegestane herrie van de uitlaat...?
Db wat renault heeft goedgekeurd met de type goedkeuring met een marge van 3db
Dus met een sportuitlaat ben je altijd de lul...
Zelfs als je alleen een middedemper vervanger en een standaard eindemper kom je er niet door...
Dus met een sportuitlaat ben je altijd de lul...
Zelfs als je alleen een middedemper vervanger en een standaard eindemper kom je er niet door...
Groeten, Vincent.
Hmmzz okey.. ja dit zat er al op. Heb er zelfs niks aan gedaan dus.
Maar kom je er met de APK wel doorheen dan?
Mvg!
Maar kom je er met de APK wel doorheen dan?
Mvg!
Okey thanks!
Zag van de week in Leeuwarden dat er wel een agentje ff omkeek naar mijn auto maar gelukkug bleef staan.
Zoek misschien ooit nog eens een andere einddemper... Vind deze wel leuk klinken maar wil toch een echte ronde hebben.
Thanks voor de reacties!
Zag van de week in Leeuwarden dat er wel een agentje ff omkeek naar mijn auto maar gelukkug bleef staan.
Zoek misschien ooit nog eens een andere einddemper... Vind deze wel leuk klinken maar wil toch een echte ronde hebben.
Thanks voor de reacties!
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
ja maar als ze je willen naaien, dan kunnen ze je naaien
mag niet en dat is klaar, als je het zelf wilt om een sportuitlaat te hebben moet je, vind ik, ook de risico's weten.
ik rijd ook al 6 jaar met een sportuitlaat rond, heb wel verschillende agenten gehad die er een opmerking over maakten...
nooit verdere gevolgen gehad

mag niet en dat is klaar, als je het zelf wilt om een sportuitlaat te hebben moet je, vind ik, ook de risico's weten.
ik rijd ook al 6 jaar met een sportuitlaat rond, heb wel verschillende agenten gehad die er een opmerking over maakten...
nooit verdere gevolgen gehad

Groeten, Vincent.
Gelukkig heb ik geen openluchtfilter of iets.. Alleen zo'n BIG uitlaat haha.
Misschien zoek ik nog een kleiner pijpje.. of zou dit niks uitmaken kwa geluid?
Misschien zoek ik nog een kleiner pijpje.. of zou dit niks uitmaken kwa geluid?
De vraagstelling lijkt me of het legaal is en dan luidt het antwoord een volmondig: Neen. Kun je aangehouden worden alsook beboet: Ja. Of en hoevaak het gebeurt is niet relevant. Ik heb 6 jaar met een sportuitlaat gereden en ben slechts 1 keer aangehouden. Een vriendin van me reed in mijn auto omdat ik gedronken had. Vrij uniek maar het was 'kiezen of delen'. En wat leuk, een sportuitlaat, laten we in een tunnel even gasgeven midden in de nacht. De agent welke ons tegemoet reed was terecht minder gecharmeerd maar hield hij bij een waarschuwing. Ikzelf heb nooit last gehad maar ook niet als een debiel gereden. Maat van me had de uitlaat slechts 2 weken onder z'n bolide geschroefd en hing al in de prijzen. Volgens eigen zeggen normaal gereden maar ome agent vond het nodig hem te bekeuren. Kortom, het komt voor en het mag niet.