Waterlekkage achterdeuren

Voor algemene Clio III vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
mastair

Waterlekkage achterdeuren

Bericht door mastair »

Mijn Clio (2011) heeft al 2 keer bij de garage gestaan voor lekkage bij allebei de achterportieren (zie foto's hieronder), en eigenlijk is het nog steeds niet opgelost. Het water komt na een regenval (ook als de auto stil staat) via de achterdeuren naar binnen waardoor er in de hoeken vlak voor de achterbank een plas water komt te staan (rood omcirkeld). Ik heb ook nog even een foto toegevoegd waar je ziet dat de druppels onder de deur hangen.

Wat ze tot nu toe hebben gedaan is (volgens mij) één of ander folie achter de speakers vervangen en daar iets gekit?

Heb er zelf verder geen verstand van maar voordat ik hem weer naar de garage breng, wil ik graag weten of iemand van jullie weet wat het probleem en de eventuele oplossing is zodat de garage niet opnieuw dingen gaat doen die het probleem niet verhelpen.

Ik als leek zou zeggen dat het rubber gewoon niet goed is, maar ja wie ben ik. Alle hulp is welkom.

Bedankt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Waterlekkage achterdeuren

Bericht door Arjan »

Achter de deurpanelen zit inderdaad plastic folie. Dus kan zijn dat ze dachten dat het probleem daar zat.

Maar zo te zien drukt de deur niet stevig genoeg tegen het rubber. Dat het aan beide kanten is maakt dat ik niet denk dat het door schade komt. Wel kan het zijn dat de afstelling van de deur moet worden aangepast en/of de rubbers vervangen.

Succes!
mars80

Bericht door mars80 »

Ik had exact hetzelfde maar nadat de garage de plastic folie had vast gelijmd was het bij mij wel verholpen. Gewoon weer terug gaan dus!
Mikeymike20

Bericht door Mikeymike20 »

Mijn auto is hiervoor ook al een x bij de dealer terug geweest, rubbers en nog iets vervangen.
Daarna heeft het helaas niet meer langdurig en veel geregend, tot afgelopen week/weekend.
Ik stapte zojuist in mijn auto en dacht wat zijn mijn ramen toch beslagen en wat ruikt het muf.
Kijk weer bij de achter bank en ja hoor! Er staat weer water op de achtermatten.
Het lijkt net of het water zich ophoopt op het laagste punt van het rubber en dan overloopt naar binnen.
Morgen maar weer langs de dealer!
Hoor graag als iemand weet waar ze naar moeten kijken dan vermeld ik dat erbij.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Dan misschien toch de folie achter het deurpaneel?
Mikeymike20

ik zal het erbij vermelden, laat sowieso wel even weten wat hun denken en wat ze vervangen.
Mikeymike20

Gisteren ochtend me auto bij de dealer gebracht voor dit probleem en gister eind van de middag weer kunnen halen.
Ze hebben het een en ander na gekeken en hebben bepaalde afvoergaatjes dicht gekit ofzo...
Toen vroeg ik natuurlijk of het water nu nog wel weg kan en niet in me deur blijft staan maar dat was geen probleem.
Ze hebben er langdurig water op gehad en het water liep netjes me deur uit en niet meer naar binnen, zeiden ze.

Hopelijk komt het dus niet meer terug, wat ik wel zo vreemd vind is dat ze dit niet eerder gehad hebben.

We hopen het beste en anders zien ze me weer terug.
tvrman
beginner
Contacteer:

Bericht door tvrman »

@Mastair en @Mikeymike,

Ik had hetzelfde probleem linkerkant, maar nadat de garage de plastic folie had vast gelijmd was het bij mij wel verholpen. Gewoon weer terug gaan dus!

Ciao,
BJ.
** Clio TCe 125 / 20th Ann. (2010) **
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Algemeen (vraag & antwoord)”