Turbo

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
SanderRs

Re: Turbo

Bericht door SanderRs »

Zal misschien wel kunnen maar dan moet alles costom gemaakt worden want er bestaat geen turbokit voor een 1.4 denk. Dus gaat echt veel geld kosten en of het et waard is weet ik niet.
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Heb je onderwerp even verplaatst.
Wouter
forum member
Contacteer:

Bericht door Wouter »

Je hebt een standaard 1.4 blok.

Voor een turbo moet je eigenlijk aangepaste zuigers en bussen hebben ivm compressie. Daarnaast zul je een spruitstuk moeten laten maken (bestaan niet voor turbo) en intercooler met alle slangen erbij moeten aanleggen.

Vergeet dan niet om je computer custom te laten mappen (door bijvoorbeeld FastChip).

Overigens kan je niet elke turbo eraan hangen. Het moet wel een turbo zijn die bij het soort blok en vermogen past.
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.

Bericht door deleted user »

Je hebt wel zat plaats onder de kap dat scheelt, maar zoals gezegt een heel gedoe om dat fatsoenlijk en betrouwbaar te krijgen :wink:

Wat had je eerst voor een auto dan?
Wouter
forum member
Contacteer:

Bericht door Wouter »

Is dat niet iets voor jou Daan om een Turbo op een van die 16vtjes te hangen? :devilish:

Misschien op een F7P,....het idee van een b18ft heeft ook lang gespookt maar dat blijven gewoon lame blokjes :bigcry:

Eerst de 16v klaar maken en dan zie ik motorisch wel :wink:
Laatst gewijzigd door deleted user op 14 dec 2008 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Willie met 180wiel pk is ook beetje overdreven he :wink:

Past overigens wel,...heb een nederlandse clio 2 phase 1 met een F7P/F7R voorbij zien komen,..was op rtc wie oooh wie was dat ook alweer :chinrub:
Wouter
forum member
Contacteer:

Bericht door Wouter »

Daan2D *16V schreef:Misschien op een F7P,....het idee van een b18ft heeft ook lang gespookt maar dat blijven gewoon lame blokjes :bigcry:

Eerst de 16v klaar maken en dan zie ik motorisch wel :wink:
Kan makkelijk, past zelfs in een 5 :thumbsup: Rond de 220 pktjes

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

haha dat is toch die van jochem ofniet?
Ik geloof dat het trothle bodie verhaal langzaam tot een eind conclusie komt en dan wil ik dat eigenlijk wel eens eerst proberen :laugh4:
Ik ben echt een toeren rijder,..af en toe eens een geblazen wagen rijden is ook leuk overigens :thumbsup:

Je bent wel eens bij shampoo en kim en je bent in Epen ijsje wezen eten dan snap je mischien wel dat ik liever toeren rij hier :thumbsup:

Zegt die Clio 2 met een F7P je trouwens niks? stond op RTC,..was een zilver/grijze clio 2 plashe 1 :wink:
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

in Hoorn hier in de buurt rijd een jongen met een zilvere 1.8 16v met turbo er op... En van die intercooler is onzin je heb niet percee een intercooler nodig.... Met intercooleer zal je alleen wel meer koppel hebben. Ik zal nog ff horen hoe hij het gedaan heeft.

Die kerel spoort echt helemaal nit hij heb ook 6 injectoren in ze blok 2 extra in het spruitstuk. Rijd niet normaal die Clio. Ding word alleen op Zandvoort gebruikt :wink:

Als je een fohn op je wagen zet komt er ook een IC al is het om maar ff de patsen :devilish:
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

ik zou zelf ook gelijk een IC erop zetten :wink: (beide 205jes hebben ook een IC) Maar zoals Wouter het zei lijkt het alsof het moet... En bovendien hoef je nou niet bepaald geleerd te zijn om een IC aan te leggen :wink:

Zo zou die het denk ik niet bedoeld hebben mja is dennis er al uit of toch nog eens even wachten :wink:
Wouter
forum member
Contacteer:

Bericht door Wouter »

Zonder IC heb je bijna geen vermogen in je auto. Hete lucht vanuit je turbo wordt zo je motor in geduwd.
Wouter
forum member
Contacteer:

Bericht door Wouter »

Daan2D *16V schreef:haha dat is toch die van jochem ofniet?
Ik geloof dat het trothle bodie verhaal langzaam tot een eind conclusie komt en dan wil ik dat eigenlijk wel eens eerst proberen :laugh4:
Ik ben echt een toeren rijder,..af en toe eens een geblazen wagen rijden is ook leuk overigens :thumbsup:

Je bent wel eens bij shampoo en kim en je bent in Epen ijsje wezen eten dan snap je mischien wel dat ik liever toeren rij hier :thumbsup:

Zegt die Clio 2 met een F7P je trouwens niks? stond op RTC,..was een zilver/grijze clio 2 plashe 1 :wink:
Ja is idd die van Jochem :thumbsup:

Ik weet hoe het is om in zuid limbabwia met de Williams te rijden, heerlijk :thumbsup:
Sander2

Bericht door Sander2 »

Tja, ik vraag me af of het echt zinvol is om een turbo op je bestaande auto te maken. Je hoeft niet een conversie te doen met andere zuigers etc. je kan ook gewoon veilig op lage druk rijden, bijv. 0.5 bar, maar ik weet niet of je bak en koppeling het erg leuk gaan vinden. En IC is niet nodig, maar laten we eerlijk zeggen dat een geblazen auto toch wel lekkerder loopt als het flink koud is buiten :laugh4:

Overigens ben ik je een keer tegengekomen bij de nieuwe wasstraat in Nieuwerkerk aan den IJssel. Ik reed in een zilvere RS.
diesel

Bericht door diesel »

Tjah, het kan makkelijk.
Als je dan een decompressieplaat laat maken en 2 koppakkingen gebruik, verlaag je de compressie waardoor je de turbodruk kan laten toenemen.
Als je het wil doen, moet je wel een custom motormanagement (zoals een VEMS en dergelijke), zodat je je air-fuel ratio kan bepalen.

Het inlaatspruitstuk hoeft niet aangepast te worden, maar het uitlaatspruitstuk zul je zelf moeten maken. Ook moet de turbo smering dus ook dit moet op je blok gemakkt worden en wel zo dat de oliepomp het ook nog een beetje kan bemalen. Dus misschien een andere oliepomp.
De turbo moet ook ergens tussen passen, de feed-in en feed-out moeten ergens langs lopen, dat soort dingen.

Ook moet je grotere injectoren, misschien een hoger volume brandstofpomp en dat soort dingen.

In de Peugeot 205 scene rijdt ook iemand met een 1,4 turbo 8-klepper en die haalt er 170 pk uit bij ik dacht 1,6 bar.

mvg Rick

slapjes dan :smash:
Maurice haalt uit zijn 1.4 gtt blokje met wat aanpassingen 264 pk :thumbsup: :worship:
diesel

Bericht door diesel »

De 1.4 is nauwlijks aangepast.
Zit een carb van een 5 GTT op trouwens.

Voor de rest alleen een decompressieplaat en dat was hem.

Nou is die jongen er een 16V kop op aan het zetten (wat bij een PSA wel gewoon kan :sunny: ), hij bouwt er dan gelijk een multipoint injectiesysteem op en hij zoekt een langere eindvertraging voor de versnellingsbak...

Ik weet niet hoeveel pks er dan uit kan komen.

Verder rijd er ook een 205 rond met een 2.0 16V turbo en die heeft ruim 400 pk... Topsnelheid van ruim 270 km/h (langer is de bak niet...) dus dat is altijd leuk op de autobahn.

Maar goed, een turbo op je motor bouwen is mogelijk maar je moet er wel wat voor doen.

Ik rij ook een turbo, maar dan een diesel. Koppel is het mooiste wat er is (ong. 300 Nm voor mij), pks zijn wat minder (ong. 125 pk denk ik).

mvg Rick
cliotuner
forum member
Contacteer:

Bericht door cliotuner »

ik zal zeggen wie niet waagt wie niet wint

gewoon een turbo er tussen maken en op 0.3 bar beginnen met rijden gewoon doen en niks aanpassen gaat er wat kapot dan weet je dat je dat zowiezo al had moeten aanpassen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”