Ik weet niet of ik dit bericht op de juiste plaats heb gezet.
Ik heb een probleem.
Ik heb een Renault Clio III phase 1 1.6 16v automaat uit 2006.
Gisteren heb ik gewoon nog gereden met mijn auto in de stad.
Vanmorgen wilde ik weggaan met de auto.
Ik start hem. Ik hoor de startmotor eventjes gaan en hij valt stil.
Ik hoor een tikkend geluid onder de motorkap rechts bovenin als je ervoor staat. Dit bleef gaan ook als ik de sleutel uit het contact trok.
Met mijn contact aan.
Ook bleven mijn koplampen branden(omdat mijn lichten automatisch aan gaan bij het starten van de motor)
Ik weet niet zeker of dat met sleutel of zonder was.
Mijn dasbordverlichting ging knipperen van fel naar zacht licht.
Mijn centrale deurvergrendeling via sleutelknopje werkte niet.
De ruitenwissers staan uit, maar die van de voorruit gingen toch beginnen met bewegen en na 5cm stopte ze weer.
Paar keer opnieuw mijn sleutel omgedraaid, na de eerste keer gaat de startmotor niet meer draaien, maar hoor ik een soort tik/hik.
Met contact aan.
Controlelampje dat ik naar de dealer moet (Moersleutel) staat constant aan.
Ook brand het controlelampje 'ABS' en 'airbag'.
In het display erboven staat 'passagiers airbag uit'.
Inmiddels werkte wel weer de centraledeurvergrendeling met sleutelknopje.
Ik ben echt een leek op autogebied, dus heb gewoon maar alles opgeschreven wat ik heb gezien en gehoord.
De zekeringen heb ik nog niet gecontroleerd.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Dat jullie mij kunnen vertellen wat er mis is.
Alvast bedankt. Lucinda
Auto start niet meer. Help!
Re: Auto start niet meer. Help!
accu kaduuk? Dit probleem is al eens vaker hier voorbij gekomen, oa bij mij
Bedankt voor de reactie.
Ik heb wel gezocht op het forum, maar waarschijnlijk verkeerde zoekwoorden gebruikt.
Wat ik dan niet begrijp, is dat de indicator van de accu nog groen is, die naast de accu zit.
Groetjes
Ik heb wel gezocht op het forum, maar waarschijnlijk verkeerde zoekwoorden gebruikt.
Wat ik dan niet begrijp, is dat de indicator van de accu nog groen is, die naast de accu zit.
Groetjes
Je zegt dat je lichten automatisch aangaan als je start (normaal gesproken). Dat is toch niet standaard? Misschien zit er in die module een sluiting.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Dat hoort zo...
Hoi Lucinda,
Het lijkt er inderdaad op dat je accu aan z'n eind is. Dan krijg je inderdaad storingen zoals je in het eerste stukje omschrijft.
Wat betreft je Airbaglampje: Aan de bijrijderskant zit een schakelaar die je met de conactsleutel kan bedienen om de passagiersairbag uit te schakelen, bijvoorbeeld wanneer er een maxi-cosy op de voorstoel wordt gezet. Als dat is gedaan gaat het lampje 'passagiers airbag uit' branden. De controlelampjes 'ABS' en 'airbag' brande in principe altijdals je de auto op contact zet, dit ter controle dat het systeem werkt. Ze horen dan wel uit te gaan als de motor is gestart. Het moersleuteltje kan meerdere oorzaken hebben. Het zou in jouw geval kunnen betekenen dat er onderhoud nodig is, misschien vanwege de accu...
Het lijkt er inderdaad op dat je accu aan z'n eind is. Dan krijg je inderdaad storingen zoals je in het eerste stukje omschrijft.
Wat betreft je Airbaglampje: Aan de bijrijderskant zit een schakelaar die je met de conactsleutel kan bedienen om de passagiersairbag uit te schakelen, bijvoorbeeld wanneer er een maxi-cosy op de voorstoel wordt gezet. Als dat is gedaan gaat het lampje 'passagiers airbag uit' branden. De controlelampjes 'ABS' en 'airbag' brande in principe altijdals je de auto op contact zet, dit ter controle dat het systeem werkt. Ze horen dan wel uit te gaan als de motor is gestart. Het moersleuteltje kan meerdere oorzaken hebben. Het zou in jouw geval kunnen betekenen dat er onderhoud nodig is, misschien vanwege de accu...
Allemaal bedankt voor de reacties.
Ik heb gisteren mijn auto naar de garage gebracht na een start met startkabels.
Het was inderdaad een kapotte accu.
Hij rijdt weer perfect.
Groetjes Lucinda
Ik heb gisteren mijn auto naar de garage gebracht na een start met startkabels.
Het was inderdaad een kapotte accu.
Hij rijdt weer perfect.
Groetjes Lucinda