Constante plus.

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
1.2 frikandel

Constante plus.

Bericht door 1.2 frikandel »

Heb eergister een nieuwe radio erin gezet (pioneer 1400ub) Maar telkens als ik de auto uitzet gaan het geheugen verloren.. Best wel irritant.. Had van te voren alle draden nagemeten en vond geen constante plus.. Iemand misschien een idee? (gaat hier om een clio 1 p3)
Uufd
forum starter
Contacteer:

Re: Constante plus.

Bericht door Uufd »

Ja ken dit probleem... een maat van mij had hetzelfde probleem. dat is omdat er geen constante + kabel loopt. Mijne maat zijn wagen is een golfje van 24 jaar oud. Is een paar maand geleden, en gelukkig heb ik nog een foto gevonden hoe ik dit had gedaan... :D

Het probleem zal zijn dat er geen stroom op de gele kabel van de wagen zit. Dus heb ik toen met die golf: van de rode kabel van het iso stekertje een kabel getrokken en verbonden de gele draad van het iso. Alleen moet je juist u radio met de hand afzetten.

Zie foto :
Afbeelding

Alleen op de foto zit er een schakelaar tussen terwijl die eigenlijk niet nodig is omdat je de radio dus kunt afzetten met het schakelaartje en of gewoon de radio kunt afzetten met een knop aan en uit op de radio zelf

Ik denk dat dit een goede manier is. Was toch opgelost bij mijn maat zijn wagen ;) gelievige mij te verbeteren mocht er een andere oplossing zijn.
Jerox
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Jerox »

gewoon even een nieuwe draad trekken is het makkelijkste
niet zo moeilijk doen met schakelaars enzo
Uufd
forum starter
Contacteer:

Bericht door Uufd »

Zoals ik a lzij was die schakelaar overbodig ;) en neiuwe draat trekken is soms gemakkelijk gezegt dan gedaan. Heb voor men voeding 25 car' een gat in de carroserie gamaakt omdat ik nergens een ingnag vond... Zelfs niet door de doorvoerrubbers...
Didi

Bericht door Didi »

rode en gele kabel op de iso-stekker verwisselen.
Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”