motor keuzen.

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
jstalknecht

motor keuzen.

Bericht door jstalknecht »

Ik wil aan het eind van de zommer weer opzoek gaan naar een Clio Phase 1 vind die mooier als de Phase 2 en is ook beter betaalbaar. Maar welke motor zouden jullie kiezen is je het economisch standpunt ook in ogenschouw neemt. De 1.6 110pk of de 2.0 140pk met handbak. Ik zou zelf het liefst voor de 2.0 gaan heb hiervoor een Clio 1.6 110pk gehad in combinatie met automaat maar dat ding was neit vooruit te branden ik kon redelijk meekomen met het verkeer maar daar was alles wel mee gezecht. Dus nu wil ik wel wat anders. Alvast bedankt en ik zie jullie reacties wel tegemoet. :driving: :thumbsup: :sunny: :smash: :laugh4: :joker: :mad:

Groet Junior.
coronii
forum starter
Contacteer:

Re: motor keuzen.

Bericht door coronii »

heej,

Ik heb voor de 2.0 gekozen, ik heb niet op economisch gebied gekeken maar wel op technisch gebied.

de 2.0 is een nissan motor, deze is over het algemeen technisch beter. en het voordeel is dat deze motor geen Distributie-riem heeft maar een Distributie-ketting, Nadeel is dat de onderdelen iets duurder zijn, (vooral bougies) :smash:

Kwa verbruik haal ik net de 1 op 13, Ik weet zeker als ik egt me best doe ik zuiniger haal, maar dat is zo saaai!!! :sleeping: (daarvoor heb ik geen 2.0 gekocht)

MVG
jstalknecht

Mooi om te horen met mijn 1.6 kwam ik niet boven de 1 op 12 uit als ik mijn best deed, misschien had er meer ingezeten maar dan ahd ik niet boven de 80 km per uur uitgekomen. En hoeveel toeren draaid het blok bij 120/130, die van mij draaide bij 130 3800 toeren wat ik vrij vond en vind de bmw 328i uit 1998 met ook een viertraps automaat draaid bij 130 iets meer als 3000 toeren wat een stuk minder is en ondanks dat het een 6 cilinder is is het verbruik om de snelweg niet heel veel meer als mijn Clio.
coronii
forum starter
Contacteer:

Bericht door coronii »

Ff uit mijn hoofd draaid de motor dan zn 3100 toeren. wat dus lekker rustig is.
jstalknecht

Kijk dat is prima toch zo', 700 toeren minder en ik denk dan dat ondanks dat het een 2.0 is hij op de snelweg zuiniger zal zijn dan mijn 1.6. Het maakt voor mij neit uit dat ie in de stad wat meer verbruik zolang ie op de lange stukken op de curisecontrol maar relatief zuinig is. EN ik denk in de stad maar lekker veel schakelen zodat ie lekker vroeg in zijn 6 zit.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”