alles lijkt kapot te gaan HELP!
Geplaatst: 25 apr 2012 08:33
sinds vorige week lijkt ineens alles aan de clio kapot te gaan:(
Het begon met het steeds kwijtraken van koelvloeistof ong. mn reservoir op 50km.
Om dit op te lossen heb ik het reservoir eruit gehaald en schoongemaakt,
systeem gespoeld(tuinslang erop) alles weer gevuld, even motor stationair laten draaien en ontlucht.
Nu leek dit probleem opgelost, begon het volgende.
Auto gaf op zeer korte stukjes rijden (rustig warm laten draaien niet gelijk volgas) het temperatuur lampje aan. Ik dacht dit ga je niet menen, ik standaard koelvloeistof in mn auto liggen. Koelvloeistof zat nog gewoon netjes tussen min en max in. Dus ik auto laten afkoelen rustig op het gemakje naar huis gereden en het internet opgegaan. Hier werd ik niet veel wijzer van. Ik heb dit nog een aantal keren gehad laatste keer voelde ik aan mn radiator, die kon ik gewoon beet pakken, ventilator slaat dan dus ook niet aan. Ligt dit aan de thermostaat??
Vervolgens leek het het ineens of de auto op 3cilinders draaide, dus ik de volgende dag gelijk om nieuwe bougies en bougiekabels, deze vervangen. Ik merkte niet echt verschil. Rijden gaat in het begin heel kut, auto rijdt met stoten en maakt een raar geluid. Als je ik hiermee ging rijden en ong 80-100 rijd gaat hij ineens veel stoten geven en rijd dan weer gewoon normaal, niks aan de hand auto draait dan stationair goed. Als de auto dan eenmaal weer helemaal afgekoeld is en ik start weer precies het zelfde. Wat kan dit zijn!?!?!
Dacht ik dat ik alles al gehad had wil ik vanmorgen in mn auto stappen krijg ik mn sleutel niet eens meer in het slot. Dus dan maar langs passagierskant ingestapt en deur open gemaakt langs binnen, dit gat zonder problemen. Vanavond dus eerst maar eens de binnenkant van de deur eruit halen en naar het slot kijken.
baal enorm dat dit ineens allemaal tegelijk komt, een kostenpost die ik op dit moment ook niet echt kan hebben. En als ik het goed hoor lijkt de uitlaat ook nog lek. Heb hem nou een jaar, altijd goed oliepijl e.d. in de gaten gehouden en altijd netjes meegereden. Dus geen racegedrag, is een 1.2 zoiezo niet voor geschikt. Wie kan mij helpen?!?
Het begon met het steeds kwijtraken van koelvloeistof ong. mn reservoir op 50km.
Om dit op te lossen heb ik het reservoir eruit gehaald en schoongemaakt,
systeem gespoeld(tuinslang erop) alles weer gevuld, even motor stationair laten draaien en ontlucht.
Nu leek dit probleem opgelost, begon het volgende.
Auto gaf op zeer korte stukjes rijden (rustig warm laten draaien niet gelijk volgas) het temperatuur lampje aan. Ik dacht dit ga je niet menen, ik standaard koelvloeistof in mn auto liggen. Koelvloeistof zat nog gewoon netjes tussen min en max in. Dus ik auto laten afkoelen rustig op het gemakje naar huis gereden en het internet opgegaan. Hier werd ik niet veel wijzer van. Ik heb dit nog een aantal keren gehad laatste keer voelde ik aan mn radiator, die kon ik gewoon beet pakken, ventilator slaat dan dus ook niet aan. Ligt dit aan de thermostaat??
Vervolgens leek het het ineens of de auto op 3cilinders draaide, dus ik de volgende dag gelijk om nieuwe bougies en bougiekabels, deze vervangen. Ik merkte niet echt verschil. Rijden gaat in het begin heel kut, auto rijdt met stoten en maakt een raar geluid. Als je ik hiermee ging rijden en ong 80-100 rijd gaat hij ineens veel stoten geven en rijd dan weer gewoon normaal, niks aan de hand auto draait dan stationair goed. Als de auto dan eenmaal weer helemaal afgekoeld is en ik start weer precies het zelfde. Wat kan dit zijn!?!?!
Dacht ik dat ik alles al gehad had wil ik vanmorgen in mn auto stappen krijg ik mn sleutel niet eens meer in het slot. Dus dan maar langs passagierskant ingestapt en deur open gemaakt langs binnen, dit gat zonder problemen. Vanavond dus eerst maar eens de binnenkant van de deur eruit halen en naar het slot kijken.
baal enorm dat dit ineens allemaal tegelijk komt, een kostenpost die ik op dit moment ook niet echt kan hebben. En als ik het goed hoor lijkt de uitlaat ook nog lek. Heb hem nou een jaar, altijd goed oliepijl e.d. in de gaten gehouden en altijd netjes meegereden. Dus geen racegedrag, is een 1.2 zoiezo niet voor geschikt. Wie kan mij helpen?!?