alles lijkt kapot te gaan HELP!
alles lijkt kapot te gaan HELP!
sinds vorige week lijkt ineens alles aan de clio kapot te gaan:(
Het begon met het steeds kwijtraken van koelvloeistof ong. mn reservoir op 50km.
Om dit op te lossen heb ik het reservoir eruit gehaald en schoongemaakt,
systeem gespoeld(tuinslang erop) alles weer gevuld, even motor stationair laten draaien en ontlucht.
Nu leek dit probleem opgelost, begon het volgende.
Auto gaf op zeer korte stukjes rijden (rustig warm laten draaien niet gelijk volgas) het temperatuur lampje aan. Ik dacht dit ga je niet menen, ik standaard koelvloeistof in mn auto liggen. Koelvloeistof zat nog gewoon netjes tussen min en max in. Dus ik auto laten afkoelen rustig op het gemakje naar huis gereden en het internet opgegaan. Hier werd ik niet veel wijzer van. Ik heb dit nog een aantal keren gehad laatste keer voelde ik aan mn radiator, die kon ik gewoon beet pakken, ventilator slaat dan dus ook niet aan. Ligt dit aan de thermostaat??
Vervolgens leek het het ineens of de auto op 3cilinders draaide, dus ik de volgende dag gelijk om nieuwe bougies en bougiekabels, deze vervangen. Ik merkte niet echt verschil. Rijden gaat in het begin heel kut, auto rijdt met stoten en maakt een raar geluid. Als je ik hiermee ging rijden en ong 80-100 rijd gaat hij ineens veel stoten geven en rijd dan weer gewoon normaal, niks aan de hand auto draait dan stationair goed. Als de auto dan eenmaal weer helemaal afgekoeld is en ik start weer precies het zelfde. Wat kan dit zijn!?!?!
Dacht ik dat ik alles al gehad had wil ik vanmorgen in mn auto stappen krijg ik mn sleutel niet eens meer in het slot. Dus dan maar langs passagierskant ingestapt en deur open gemaakt langs binnen, dit gat zonder problemen. Vanavond dus eerst maar eens de binnenkant van de deur eruit halen en naar het slot kijken.
baal enorm dat dit ineens allemaal tegelijk komt, een kostenpost die ik op dit moment ook niet echt kan hebben. En als ik het goed hoor lijkt de uitlaat ook nog lek. Heb hem nou een jaar, altijd goed oliepijl e.d. in de gaten gehouden en altijd netjes meegereden. Dus geen racegedrag, is een 1.2 zoiezo niet voor geschikt. Wie kan mij helpen?!?
Het begon met het steeds kwijtraken van koelvloeistof ong. mn reservoir op 50km.
Om dit op te lossen heb ik het reservoir eruit gehaald en schoongemaakt,
systeem gespoeld(tuinslang erop) alles weer gevuld, even motor stationair laten draaien en ontlucht.
Nu leek dit probleem opgelost, begon het volgende.
Auto gaf op zeer korte stukjes rijden (rustig warm laten draaien niet gelijk volgas) het temperatuur lampje aan. Ik dacht dit ga je niet menen, ik standaard koelvloeistof in mn auto liggen. Koelvloeistof zat nog gewoon netjes tussen min en max in. Dus ik auto laten afkoelen rustig op het gemakje naar huis gereden en het internet opgegaan. Hier werd ik niet veel wijzer van. Ik heb dit nog een aantal keren gehad laatste keer voelde ik aan mn radiator, die kon ik gewoon beet pakken, ventilator slaat dan dus ook niet aan. Ligt dit aan de thermostaat??
Vervolgens leek het het ineens of de auto op 3cilinders draaide, dus ik de volgende dag gelijk om nieuwe bougies en bougiekabels, deze vervangen. Ik merkte niet echt verschil. Rijden gaat in het begin heel kut, auto rijdt met stoten en maakt een raar geluid. Als je ik hiermee ging rijden en ong 80-100 rijd gaat hij ineens veel stoten geven en rijd dan weer gewoon normaal, niks aan de hand auto draait dan stationair goed. Als de auto dan eenmaal weer helemaal afgekoeld is en ik start weer precies het zelfde. Wat kan dit zijn!?!?!
Dacht ik dat ik alles al gehad had wil ik vanmorgen in mn auto stappen krijg ik mn sleutel niet eens meer in het slot. Dus dan maar langs passagierskant ingestapt en deur open gemaakt langs binnen, dit gat zonder problemen. Vanavond dus eerst maar eens de binnenkant van de deur eruit halen en naar het slot kijken.
baal enorm dat dit ineens allemaal tegelijk komt, een kostenpost die ik op dit moment ook niet echt kan hebben. En als ik het goed hoor lijkt de uitlaat ook nog lek. Heb hem nou een jaar, altijd goed oliepijl e.d. in de gaten gehouden en altijd netjes meegereden. Dus geen racegedrag, is een 1.2 zoiezo niet voor geschikt. Wie kan mij helpen?!?
Re: alles lijkt kapot te gaan HELP!
Met het warmdraaien is je koelvin ook ingeslagen? en heb je ook het nippeltje op je slangen opengedraait tot dat er koelvloeistof uit kwam?
Koelvloeistof verlies hoeft niet altijd een koppakking te zijn. Kan ook een lekkende waterpomp zijn of een kapotte slang of radiateur / kachelradiateur.
Verbind je koelvin is rechstreeks op je accu. En kijk of die het dan wel doet.
Slot kan je is inspuiten met wd 40 ofzo.
Koelvloeistof verlies hoeft niet altijd een koppakking te zijn. Kan ook een lekkende waterpomp zijn of een kapotte slang of radiateur / kachelradiateur.
Verbind je koelvin is rechstreeks op je accu. En kijk of die het dan wel doet.
Slot kan je is inspuiten met wd 40 ofzo.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
wat ik dan niet begrijp is dat zodra ik een beetje gas geef en ong 80-100km/h rijd hij ineens wel normaal loopt zoals het hoort. Als het idd de koppakking is zou dat niet moeten kunnen. En toen ik steeds koelvloeistof kwijt was heb ik hem bij garage laten afpersen, geen lekage of drukverlies gezien.
- Entity_Razer
- forum member
- Contacteer:
misschien eerst even een cilinder lektest ?
die kan aangeven of je kop kapot is, voor je heel het blok open gooit
die kan aangeven of je kop kapot is, voor je heel het blok open gooit
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Ja precies. Is een beetje makkelijk gezegt dat het de koppakking is!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
ik ben gister even langs een garage gegaan om te laten kijken wat er allemaal mankeerde.
Hieruit blijkt dat de koppakking idd lek is, om die te vervangen moet ook distrubutie riem eraf, nieuwe looprollen etc. uitlaat is lek, thermostaat kapot, thermoschakelaar defect. Of de cilinders lek zijn heb ik niet gevraagd. Wel wist de monteur te vertellen dat ik voor dat geld beter voor een andere clio kan kijken
Ken ook mensen die het gratis willen doen maar aan materialen ben ik dan ook nog meer geld kwijt dan dat de clio nog waard is. Ik ga hier nog eens even goed over nadenken wat ik hiermee moet.
@henny ik heb je bericht gelezen, geen idee waar je woont?
Hieruit blijkt dat de koppakking idd lek is, om die te vervangen moet ook distrubutie riem eraf, nieuwe looprollen etc. uitlaat is lek, thermostaat kapot, thermoschakelaar defect. Of de cilinders lek zijn heb ik niet gevraagd. Wel wist de monteur te vertellen dat ik voor dat geld beter voor een andere clio kan kijken

Ken ook mensen die het gratis willen doen maar aan materialen ben ik dan ook nog meer geld kwijt dan dat de clio nog waard is. Ik ga hier nog eens even goed over nadenken wat ik hiermee moet.
@henny ik heb je bericht gelezen, geen idee waar je woont?
Mooi doorverkopen aan de sloop of in onderdelen. Zijn voor een leuk prijsje zat goeie clio's te krijgen 

Inderdaad, afschrijven en een mooi ander wagentje kopen. Dat is altijd vervelend omdat je er toch aan gehecht raakt...maar ook een auto heeft niet het eeuwige leven. En anders zou ik er een ander blokje in hangen, als de rest van de auto nog is goede staat is.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
- 16Vke
- forum member
- Contacteer:
Ik heb nog een compleet blokje van een 1.4S liggen (80pk) met 21x.xxx km op de teller met een nieuwe koppakking etc ong 1500km geleden
.
Mag weg voor €150, interesse?
Zo over te hangen, plug & play in een 1.2

Mag weg voor €150, interesse?
Zo over te hangen, plug & play in een 1.2

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling- Paul Walker
vind het heel vreemd maar hij lijkt nu weer gewoon normaal te lopen??
Loopt niet meer kut en draait vanaf het begin gewoon op 4 cilinders.
Kan dit komen doordat hij slechte bougies+kabels had en ik deze vervangen heb en hij weer een tijdje nodig had om op gang te komen?
Ga van het weekend voor de zekerheid nog even een keer alles onder druk laten zetten in de garage.
iig bedankt voor het meedenken!
Loopt niet meer kut en draait vanaf het begin gewoon op 4 cilinders.
Kan dit komen doordat hij slechte bougies+kabels had en ik deze vervangen heb en hij weer een tijdje nodig had om op gang te komen?
Ga van het weekend voor de zekerheid nog even een keer alles onder druk laten zetten in de garage.
iig bedankt voor het meedenken!