Goedemorgen,
ik ga binnenkort de stoelrails van mijn Clio vervangen en vroeg me af of er iemand nog tips had om dit foutloos te laten verlopen. Bijv. hoe schakel ik de zij-airbag van de stoel uit en heb ik nog speciaal gereedschap nodig.
Alvast bedankt.
Stoelrails Clio III Phase 1 vervangen
Re: Stoelrails Clio III Phase 1 vervangen
Je moet teneerste de airbag vergrendelen doormiddel van de ''clip'' (Renaults uitlees computer)Koppers83 schreef:Goedemorgen,
ik ga binnenkort de stoelrails van mijn Clio vervangen en vroeg me af of er iemand nog tips had om dit foutloos te laten verlopen. Bijv. hoe schakel ik de zij-airbag van de stoel uit en heb ik nog speciaal gereedschap nodig.
Alvast bedankt.
Daarna kun je de stekker onder de stoel losmaken. Bouten los van de stoel los en dan voorzichtig de stoel eruit tillen.
simpel als wat! :lol:
Gr
Ok, alvast bedankt voor je snelle reactie maar kan ik zelf de airbag vergrendelen dmv deze "clip" en zoja hoe kan ik dat het beste doen of moet ik hiervoor naar de dealer?
hiervoor moet je naar een dealer tenzij jij iemand kent met een illigale versie hiervan,
Maar je zou ook de - accupool eraf kunnen halen.
Maar het veiligste blijft toch om gewoon de airbag computer te vergrendelen doormiddel van de clip.
Maar je zou ook de - accupool eraf kunnen halen.
Maar het veiligste blijft toch om gewoon de airbag computer te vergrendelen doormiddel van de clip.
Volgens mij zit je hiermee verkeerd. Je kan bij de phase 1 gewoon VOORDAT je aan de stoel gaat werken:
-de accu eraf gooien,
-stoel eruit
-rails vervangen
-Stoel er weer in
-Accu er weer aan
Dan heb je geen storing en je werkt veilig. Let er wel op dat je geen fleece vest draagt, want die zijn statisch en trekken vonken
-de accu eraf gooien,
-stoel eruit
-rails vervangen
-Stoel er weer in
-Accu er weer aan
Dan heb je geen storing en je werkt veilig. Let er wel op dat je geen fleece vest draagt, want die zijn statisch en trekken vonken
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik er nu wel uit ga komen.
Ik zit hier mee niet fout, maar mijn manier is gewoon nog veiliger.RickH schreef:Volgens mij zit je hiermee verkeerd. Je kan bij de phase 1 gewoon VOORDAT je aan de stoel gaat werken:
-de accu eraf gooien,
-stoel eruit
-rails vervangen
-Stoel er weer in
-Accu er weer aan