Hi,
Ik heb een Clio 2 ph1. Hier heb ik zelf een PH2 stuur in gekregen. Een tijdje terug heb ik hier iemand gezien die in zijn PH2 zelf cruise control heeft gezet. Is er hier iemand die dit al met een PH1 gedaan heeft?
Thomas
Aftermarket cruise control
- Petare
- forum member
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 08 feb 2011 18:33
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Aftermarket cruise control
Hoi,
Volgens mij was ik dat met de ph2 waar aftermarket cruise control in is gegaan. Er zijn hier ook met een ph2 die het orgineel hebben ingebouwd.
Het inbouwen van cruise control was naar mijn idee best simpel. Maar dat kwam omdat ik een elektronisch gaspedaal heb, waardoor het bestond uit kastje inbouwen, stekkers aansluiten en tellersignaal aftappen bij de radio en inleren+gevoeligheid afstellen. Mijn vorige Clio een II ph1 had nog gewoon een gaskabel. Maar daar heb ik geen cc ingezet omdat ik toen nog niet zoveel reed. Ik weet niet hoe dit bij jou auto zit? Als je het niet weet, zoek dan onder de motorkap naar een soort van fiets handrem kabel. Er lopen er 2 of 3. 1. gasklep/carbarateur 2. koppelingskabel (muv automaat) 3. motorkap slot. Vind je allen 2 en 3 dan is er de kans dat je elektronisch pedaal heb.
Er zijn zoals je misschien wel weet een paar soorten cruise control.
- Die met een servo voor een gaskabel <-- Meeste ph1 dacht ik, maar weet niet zeker.
- Die voor een elektronisch gaspedaal <-- Ik geloof alle ph2/3/4?
- Die voor een auto met CANBUS techniek.
Nu weet ik uit ervaring dat het aansluiten van cc op een gaskabel veel meer werk is en preciezer luisterd. Je breekt namelijk in op alles dat je vooruit brengt (gaskabel) maar ook wat je laat stoppen (onderdruk bron voor rembekrachtiging). Ik heb een keer gehad dat de gaskabel, door het verkeerd inbouwen van dat soort cc, bleef hangen en dat de auto er volgas vandoor ging.
..
Wat wil je precies weten erover? Het aansluiten/inbouwen, algehele ervaring tijdens het rijden of.....
Peter
Volgens mij was ik dat met de ph2 waar aftermarket cruise control in is gegaan. Er zijn hier ook met een ph2 die het orgineel hebben ingebouwd.
Het inbouwen van cruise control was naar mijn idee best simpel. Maar dat kwam omdat ik een elektronisch gaspedaal heb, waardoor het bestond uit kastje inbouwen, stekkers aansluiten en tellersignaal aftappen bij de radio en inleren+gevoeligheid afstellen. Mijn vorige Clio een II ph1 had nog gewoon een gaskabel. Maar daar heb ik geen cc ingezet omdat ik toen nog niet zoveel reed. Ik weet niet hoe dit bij jou auto zit? Als je het niet weet, zoek dan onder de motorkap naar een soort van fiets handrem kabel. Er lopen er 2 of 3. 1. gasklep/carbarateur 2. koppelingskabel (muv automaat) 3. motorkap slot. Vind je allen 2 en 3 dan is er de kans dat je elektronisch pedaal heb.
Er zijn zoals je misschien wel weet een paar soorten cruise control.
- Die met een servo voor een gaskabel <-- Meeste ph1 dacht ik, maar weet niet zeker.
- Die voor een elektronisch gaspedaal <-- Ik geloof alle ph2/3/4?
- Die voor een auto met CANBUS techniek.
Nu weet ik uit ervaring dat het aansluiten van cc op een gaskabel veel meer werk is en preciezer luisterd. Je breekt namelijk in op alles dat je vooruit brengt (gaskabel) maar ook wat je laat stoppen (onderdruk bron voor rembekrachtiging). Ik heb een keer gehad dat de gaskabel, door het verkeerd inbouwen van dat soort cc, bleef hangen en dat de auto er volgas vandoor ging.

Wat wil je precies weten erover? Het aansluiten/inbouwen, algehele ervaring tijdens het rijden of.....
Peter
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)