Raar start probleem

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
foofighter

Raar start probleem

Bericht door foofighter »

Hallo dan,

Zit met een klein probleem. Mijn Clio 1.4 8v uit 2001, vindt het af en toe wel grappig om niet te starten.
Hij draait wel maar slaat niet aan. Als ie eenmaal loopt is het goed, dan heb ik er geen problemen mee.
Maar wil je hem opnieuw starten nadat je een stukkie heb gereden, dan heeft ie er helemaal geen zin meer in :shocked:
Eigenlijk is dat best wel een beetje lastig, iemand enig idee wat het eventueel zou kunnen zijn. Heb al na gevraagd bij een
neef van me die bij Nissan werkt, en die denkt dat het de krukassensor is. Maar om dat even te gaan vervangen zonder zeker te
weten of het dat ook daadwerkelijk is, vind ik ook nutteloos. Dus daarom mijn vraag.
Mee eens dat het de krukassensor is, of zou het ook nog iets anders kunnen zijn ?

Mvg Foofighter
Higgy

Re: Raar start probleem

Bericht door Higgy »

Hm, lijkt een beetje op wat ik eerder had bij een andere auto. Is t verschijnsel erger als je de auto kort hebt laten staan of lang hebt laten staan?
(ik zit nl. te denken aan een haarscheur in je brandstofleiding waardoor de benzine terug kan lopen in de leiding)
foofighter

Higgy schreef:Hm, lijkt een beetje op wat ik eerder had bij een andere auto. Is t verschijnsel erger als je de auto kort hebt laten staan of lang hebt laten staan?
(ik zit nl. te denken aan een haarscheur in je brandstofleiding waardoor de benzine terug kan lopen in de leiding)
Eerst dacht ik dat ie vooral met half koude motor er last van had. Dus een na een klein stukkie. Maar nu start ie dus
helemaal niet meer :argue:

Maar ga eerst wel even de krukas sensor vervangen.
Kortman

Bericht door Kortman »

Ik heb hetzelfde probleem en ik zit te denken dat het de startonderbreker is.

Let er anders op of het lampje van de startonderbreker continu brand wanneer hij niet wil starten.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Startonderbreker checken is een goeie inderdaad.
En anders: Begin dan met de BDP sensor zoals ArjanRS aangeeft.

Check ook eens al je vacuümslangen of er daar niet één van lek is of niet goed zit aangesloten.
foofighter

Krukassensor vervangen:) En hij doet het weer! Was voor 30,- klaar met alles, dus dat viel nog wel mee.
Bedankt voor de raadgevingen.

Mvg
Mhub

Bericht door Mhub »

Kortman schreef:Ik heb hetzelfde probleem en ik zit te denken dat het de startonderbreker is.

Let er anders op of het lampje van de startonderbreker continu brand wanneer hij niet wil starten.
Hallo clioclub leden,

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven met mijn clio2 1,2L 16V, maar bij mij knippert het lampje op het paneel als deze niet wil starten, heb nog niks eraan gedaan. Is het verstandig om de krukas sensor zobisow te vervangen of ligt het ergens anders aan? :huh:

Groeten Mickey
Gijsvm
beginner
Contacteer:

Bericht door Gijsvm »

Hallo,

Dat komt omdat het weer kouder gaat worden.
Jouw startonderbreker herkent de sleutel niet meer, groot probleem van zo`n beetje alle renault van rond 2000.
Gaat soms lange tijd weer goed maar wordt uiteindelijk steeds erger omdat de startonderbreker slechter wordt in het ontvangen van het sleutel signaal.
Optie is nieuwe sleutels met andere sterkere transponders of de startblokkering eruit laten programmeren.
Mhub

Bericht door Mhub »

Hallo,

Bedankt voor de reactie, waar kan ik mijn startonderbreker laten uitprogrameren? heb de garage gebeld alleen zij konden dit niet voor mij doen.

Groeten Mickey
Gijsvm
beginner
Contacteer:

Bericht door Gijsvm »

Hallo Mickey,

Stuur mij maar een PB dan leg ik het je uit.

Gr,

Gijs
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”