zoals jullie zien ben ik nieuw hier op het forum, ik heb vandaag een clio 1.8 16v gekocht met een paar kleine mankementen.
Ik hoop dat jullie weten wat het is en mij hierbij kunnen helpen.
1 de benzine meter werkt niet, maar als hij bijna leeg is gaat het lampje wel branden dus volgens mij is de vlotter nog in orde zou het kunnen dat het metertje zelf kapot is ? zoja is dit een zekering ?
2 vanuit rechts achter komt er soms een bonkend geluid, is dit de schok demper ? op het keurings rapport stond namelijk wel dat een schokdemper lekkage vertoonde mischien dat dit in verband ligt. Of wat zou het allemaal nog meer kunnen zijn ?
3 verder doet het 1e oliemetertje helemaal niks. Hierop staat min en max en de wijzer ligt onder de min, dus volgens mij krijgt hij helemaal geen signaal door. Mischien dat dit in verband ligt met de benzine meter.
4 verder hoor ik af en toe een sissend geluid als ik stuur of optrek. Volgens mij heeft dit met de stuurbekrachting te maken, verder stuurt hij wel prima.
5 tussen de 100 en 140 trilt de clio, komt dit door de velgen of banden die uitgebalanceerd moeten worden ?
sorry voor de vele vragen als eerste bericht maar ik hoop hier een lange tijd lid te kunnen blijven. Verder rijd de clio echt goed, zijn echt leuke wagens ! Echte hothatches, super snel en superstrak.
Alvast bedankt