paar vragen clio 1.8 16v

Voor algemene Clio I vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
mroldmanjenkinz

paar vragen clio 1.8 16v

Bericht door mroldmanjenkinz »

Hey,

zoals jullie zien ben ik nieuw hier op het forum, ik heb vandaag een clio 1.8 16v gekocht met een paar kleine mankementen.
Ik hoop dat jullie weten wat het is en mij hierbij kunnen helpen.

1 de benzine meter werkt niet, maar als hij bijna leeg is gaat het lampje wel branden dus volgens mij is de vlotter nog in orde zou het kunnen dat het metertje zelf kapot is ? zoja is dit een zekering ?

2 vanuit rechts achter komt er soms een bonkend geluid, is dit de schok demper ? op het keurings rapport stond namelijk wel dat een schokdemper lekkage vertoonde mischien dat dit in verband ligt. Of wat zou het allemaal nog meer kunnen zijn ?

3 verder doet het 1e oliemetertje helemaal niks. Hierop staat min en max en de wijzer ligt onder de min, dus volgens mij krijgt hij helemaal geen signaal door. Mischien dat dit in verband ligt met de benzine meter.

4 verder hoor ik af en toe een sissend geluid als ik stuur of optrek. Volgens mij heeft dit met de stuurbekrachting te maken, verder stuurt hij wel prima.

5 tussen de 100 en 140 trilt de clio, komt dit door de velgen of banden die uitgebalanceerd moeten worden ?

sorry voor de vele vragen als eerste bericht maar ik hoop hier een lange tijd lid te kunnen blijven. Verder rijd de clio echt goed, zijn echt leuke wagens ! Echte hothatches, super snel en superstrak.

Alvast bedankt :thumbsup:
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

Re: paar vragen clio 1.8 16v

Bericht door Entity_Razer »

mroldmanjenkinz schreef: 1 de benzine meter werkt niet, maar als hij bijna leeg is gaat het lampje wel branden dus volgens mij is de vlotter nog in orde zou het kunnen dat het metertje zelf kapot is ? zoja is dit een zekering ?
Geen idee hierover, sorry :(
mroldmanjenkinz schreef: 2 vanuit rechts achter komt er soms een bonkend geluid, is dit de schok demper ? op het keurings rapport stond namelijk wel dat een schokdemper lekkage vertoonde mischien dat dit in verband ligt. Of wat zou het allemaal nog meer kunnen zijn ?
Zou inderdaad de schokdemper eens nakijken (lees: vervangen, en gelijk misschien best Links en Rechts tesamen)
mroldmanjenkinz schreef: 3 verder doet het 1e oliemetertje helemaal niks. Hierop staat min en max en de wijzer ligt onder de min, dus volgens mij krijgt hij helemaal geen signaal door. Mischien dat dit in verband ligt met de benzine meter.
1e oliemeter is je oliepeil. Deze zou enkel iets mogen aangeven bij contact aan maar motor NIET draaiend. Zodra de motor draait valt deze uit.
mroldmanjenkinz schreef: 4 verder hoor ik af en toe een sissend geluid als ik stuur of optrek. Volgens mij heeft dit met de stuurbekrachting te maken, verder stuurt hij wel prima.
Bij optrekken:
heb je een openair filter steken ? Die van mij maakte toen namelijk ook een sissend geluid

bij sturen: is het een soort zuigend / slorpend geluid ? Heb ik namelijk ook bij maximale uitslag. Denkelijk een slangetje lek en / of geen hydraulische vloeistof (omdat een slang ofzo kapot is). Dat is mijn vermoeden tot hiertoe maar aan de stuurbekrachtiging ben ik zelf nog niet geweest.

mroldmanjenkinz schreef: 5 tussen de 100 en 140 trilt de clio, komt dit door de velgen of banden die uitgebalanceerd moeten worden ?
Als je een keuringsrapport hebt met uitlijning ff kijken of die nog goed is, zo niet wielen laten balanceren inderdaad.

mijn trilt ook als de pest vanaf 140 km/u ... Wielen moeten gebalanceerd worden...
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
mroldmanjenkinz

Hey bedankt voor de snelle reactie !

Zit inderdaad een open luchtfilter op, hier ben ik niet echt fan van volgens mij gaat hij hierdoor aleen maar meer lawaai maken en vooral meer benzine zuipen. Dus eigenlijk wil ik er weer een orginele lucht filter op. Mischien is het inderdaad die filter die ik hoor. Het vreemde is dat het ook is als ik stuur maargoed.
Ben blij om te horen dat dat olie metertje in orde is, dat het normaal is dat hij niks doet, verder vind ik het vreemd dat de benzine meter niks doet mischien dat iemand anders weet wat het is. Die schok brekers zal ik van het weekend is gaan nakijken, als het kan gelijk nieuwe erop.

Verder vroeg ik me nog af of er ergens grandprix stickers te bestellen zijn, deze horen er wel op vind ik.

Alvast bedankt weer
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

Bericht door Entity_Razer »

als je ze vind laat het ff weten, ik heb namelijk ook een GP (#472) en deze mist inderdaad ook deze stickers :)
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
mroldmanjenkinz

Komt goed

Als iemand de maten heeft hoe hoog en lang ze zijn kan ik ze eventueel ook zelf maken, ben namelijk een mediavormgever dus dit moet geen probleem zijn.
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

PM anders je chassis nummer even Entity zal ik is kijken of ze nog te verkrijgen zijn!

Als je dan precies zegt welke je wilt hebben!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

Dat sissen wil nog wel is het leidingkje zijn wat achter het stuurhuis langs loopt van hoes naar hoes.....
Deze verstoppen na 20 jaar nog wel is :thumbsup:

Brandstof meter is een kwestie van proberen en zekeringen gewoon even doormeten met een spanningszoeker..
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Algemeen (vraag & antwoord)”