Achterruitwisser, en achterruitsproeier.

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
alfasud1972
forum starter
Contacteer:

Achterruitwisser, en achterruitsproeier.

Bericht door alfasud1972 »

Even twee vragen:

Hoe hoort de sproeier van een Clio II fase 1 te werken? Bij mij loopt er een waterstraaltje vanuit de sproeier recht naar beneden over de ruit, het water komt dus pas aan het einde van de ruitenwisser slag bij de ruitenwisser terecht, 80 % van het water loopt er naast.. hoort dit zo ?

Dan de achterruitwisser, die pakt bij mij maar een heel klein stuk van de ruit, waar hij bol gaat lopen wist ie niet meer, en precies in het midden, mist ie ook nog wel een aardig stuk, alles bij elkaar wist ie maar een klein oppervlakte.. hoort dit zo? Is dit op te lossen door een grotere arm te monteren (van een ander type) ?

Alvast bedankt ! :thumbsup:
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: Achterruitwisser, en achterruitsproeier.

Bericht door sj0ertum »

Dat straaltje loopt inderdaad gewoon over je ruit. Je moet een beetje uitmikken wanneer je sproeit om het zoveel mogelijk over je achterruit te verdelen. En ook klopt het dat de achterruit niet altijd goed wordt gewist. Dit komt omdat je ruit erg bol loopt. je zou een flexwiper kunnen proberen.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
alfasud1972
forum starter
Contacteer:

Bericht door alfasud1972 »

sj0ertum schreef:Dat straaltje loopt inderdaad gewoon over je ruit. Je moet een beetje uitmikken wanneer je sproeit om het zoveel mogelijk over je achterruit te verdelen. En ook klopt het dat de achterruit niet altijd goed wordt gewist. Dit komt omdat je ruit erg bol loopt. je zou een flexwiper kunnen proberen.

Ben benieuwd of dat sproeiertje niet is te vervangen door een model dat wel echt sproeit en wat je tevens meer naar het midden kan richten.... Op snelheid loopt het water gewoon aan de zijkant van m'n achterruit af....
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Bij mijn pakt die wel alles :worship:, majha is wel pis straaltje ja.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Elektronized
forum member
Contacteer:

Bericht door Elektronized »

Ik gebruik de achterwisser nooit, en als ik sproei vliegt het water op de auto achter me.. :devilish:
Moet ik nog maar es afstellen.. :smash:
- 2004 Renault Clio 2, Phase 3 - 1.6 16v - Dynamique
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”