Hallo allemaal,
Naast mijn probleempje met de lampjes airbag heb ik ook een probleempje met de sigaretten aanstekers. Vanavond merk ik dat deze beiden geen spanning geven voor mijn telefoon om op te laden. Lader deed het in vorige auto prima.. De autoradio doet het ook prima, dus ik denk niet dat het de zekering kan zijn.. Verder is de autoradio volgens mijn fabrieks-af gemonteerd; origineel renault. Iemand nog een idee wat het kan zijn?
Thanx!
geen spanning aansteker
Re: geen spanning aansteker
Als jeje verlichting aan hebt brand dan het lampje van de asbak? Anders even je asbak eruit halen en kijken of de stekker wel erin zit. Kan ook gewoon een zekering zijn linkerkant dashboard bij je deur zit de zekeringkast kan je het even nakijken 
Bij mij deed de sigaretten stekker het vandaag ook niet alleen ik had vergeten de stekker er weer terug in te doen, toen ik met de OBD zat te klooien

Bij mij deed de sigaretten stekker het vandaag ook niet alleen ik had vergeten de stekker er weer terug in te doen, toen ik met de OBD zat te klooien

hmmm even gekeken, en zag een gele stekker onder het asbakje. dus dat is de odb stekker? en als je die gebruikt moet je de aansteker stekker loshalen? ik zag iig zo niks losliggen.. waar haal je die aansteker stekker dan los?
cheers!
cheers!
De OBDII stekker is (als het goed is) afgesloten met een kapje en is midden onder de asbak duidelijk te zien.

Als je de asbak eruit hebt kan je de aansteker ook omhoog drukken en eruit halen. Daar zit een tweepolige stekker op.

Als je de asbak eruit hebt kan je de aansteker ook omhoog drukken en eruit halen. Daar zit een tweepolige stekker op.
Ik ben er al achter.. Om een of andere reden is er een tweede aansteker"ding" in gemonteerd. Beiden gaven geen spanning op mn lader, dus dacht meteen aan zekering oid. Had nog helemaal niet gekeken of de aanstekers wel warm werden. Dat werden ze dus wel..
Dus dan moest het wel met het contact te maken hebben. Ik heb met een schuurpapiertje de bodem van één een beetje geschraapt en heb nu wel spanning op de lader. De andere (originele) nog niet, maar dat zal ook wel iets met het contact zijn. Thanx voor de reacties iig!