verbruiks meter

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
rickestein

verbruiks meter

Bericht door rickestein »

goedemiddag!

ik heb een clio phase 2 uit 2001 en al sinds ik hem in mijn bezit heb spookt er een vraag door mijn hoofd,

als ik in de auto rijdt en met de ruitwisserhendel door het menutje scroll ( er zit een druk knop op het uiteinde van de hendel)
kom ik ook een aantal onderdelen tegen waar ik O.A mijn Actuele verbruik zou moeten kunnen zien.
(dit komt allemaal te staan op de plaats waar standaard je km stand word weergegeven.)
alleen het punt is dat deze menu's op streepjes blijven staan en knipperen.
is hier van de sensor kapot? of moet ik iets resetten?

ik hoop dat iemand mij kan helpen
alvast bedankt!
rick
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Re: verbruiks meter

Bericht door Il Girasoli »

Het actuele verbruik wordt weergegeven vanaf 30 km/h. Gemiddeld verbruik vanaf 400 meter na resetten boordcomputer.

Als je stil staat knippert er niets.

Knippert het ook als je rijdt? Misschien vuiltje op een sensor o.i.d..
rickestein

bedankt voor je hulp!
of ik 30 rij of 120 de info veranderd niet. het blijft ------/100 als voorbeeld!

als ik stil sta en ik wissel het beeld knipperen ze ook allemaal, alleen KM stand en Tripteller werken wel gewoon.

Hoe zou ik de boordcomputer moeten resetten?
en waar zou ik de sensor kunnen vinden waar het vuiltje op zou kunnen zitten?

bedankt!
Il Girasoli
forum starter
Contacteer:

Bericht door Il Girasoli »

Het resetten van de tellers moet met het stokje bij de klokkenwinkel. Eerlijk gezegd geen idee waar de sensoren zit, misschien is het een softwarefout.

Ze horen niet te knipperen in elk geval.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

2 opties:
  1. Niet bij elke Clio 2 wordt verbruik weergegeven, je hebt dan alleen km-stand en dagteller.
  2. Je zet de standen op nul met die knop die uit je tellerpaneel steekt. Ik vermoed dat die dan blijft hangen of dat de switch daarvan stuk is. Probeer eens of je die een stukje kan uittrekken? Als dan de dagteller, verbruik etc. het doen is het veertje er in lam. Vervangenvan het tellerpaneel is de optie om het werkend te krijgen.
roylee
forum member
Contacteer:

Bericht door roylee »

teller panneel is 502 euro nieuw, ex BTW.
maargoed, als ze knipperen moet je ook een foutcode hebben als je tellertest doet.
contact uit.
boordcomputerknopje ingedrukt houden en tegelijkertijd de sleutel op contact zetten.
knopje loslaten.
je ziet nu alle lampjes branden en de tellers bewegen.
als je nu op het knopje drukt zie je de hoeveelheid benzine die je in je tank hebt(best handig af entoe).
druk nog een paar keer totdat je als het goed is 4 streepjes heb. zo dus: ----
het kan ook zijn dat ie een fout heeft gevonden, dan zijn 1 of meerdere streepjes een letter, welke letter weet ik niet precies.
als je dat hebt moet je even je accupool loshalen. ik had namelijk hetzelfde probleem als jou alleen ik had het zelf veroorzakt door het tellerhuis een keer aan te koppelen toen het contact nog aanstond :$ (teller licht conversie)
ik heb toen ook de accupool los gehad voor een half uur. daarna weer aangesloten en toen was de error weer weg, verbruiksmeter deed het daarna weer :thumbsup:
Afbeelding
rickestein

bedankt voor de tellercheck tip!
ik heb hem gedaan en als ik dan kijk krijg ik code
00d00
dus even de accu los halen zou genoeg moeten zijn?
ik kan nergens op internet een verklaring van die code vinden
kan iemand mij daarmee helpen?
alvast bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”