+ voor de SubWoofer

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
repelsteeltje2005
beginner
Contacteer:

+ voor de SubWoofer

Bericht door repelsteeltje2005 »

Zoals ik al in mn voorstel post vermelde ben ik bezig met het aansluiten van mn subwoofer.
Radio eruit gehaald al voor de schakeldraad en speakerkabels, massa kan ik ook wel vinden :sneaky: door een andere post op dit forum.

Echter om de + van de accu af te leiden zie ik niet zitten. Ik zag wel een aantal dikke rode draden boven mijn pedalen hangen, zou ik er hiervan 1 kunnen gebruiken om mijn woofer van stroom te voorzien. Mijn verstand zegt me dat rood, + is.

Daarnaast kwam ik erachter dat wanneer ik mijn contact uitschakel de radio uitgaat, dit is normaal. Maar de radio kan daarna nog wel ingeschakeld worden terwijl de sleutel uit het contact is, is dit normaal hebben meer mensen dit?

Gr.
and
:thanks: in advance
ray--

Re: + voor de SubWoofer

Bericht door ray-- »

ja, je hebt op je radio een continu + gedaan, als het goed is :P en een geschakelde plus, de continu plus zorgt ervoor dat je instellingen en je radiozenders in het geheugen blijven door continu stroomvoorziening, en kan dus ook ermee aan gezet worden, dit terwijl door de geschakelde plus hij een signaal krijgt om uit te gaan ;)

de plus... ja, ik heb ook zitten neuzen en zag 2 kabels, rode door het schutbord gaan... ook ikzelf had zoiets van hey, kan ik niet ... aftappen?
maar waag me er maar niet aan, de dikte is ruim genoeg voor hogere amperages, maar ga voor de zekerheid toch een aparte kabel proberen erdoor te krijgen en die dan gezekerd aan de accu hangen.
morgen eerst eens proberen om een vacuumslangetje erdoor te krijgen, dat gebeurt bij de tuner, dan weet ik gelijk waar het de beste plek is ook voor de + kabel.
ivm de turbo die behoorlijk in temp kan worden en ik hem er veilig langs wil leiden.
repelsteeltje2005
beginner
Contacteer:

Bericht door repelsteeltje2005 »

Hey bedankt voor je reactie. :thanks:

Probleem is dat ik van onderaf het rubber naar buiten zie, en er ook gemakkelijk bij zou kunnen. Echter onder de kap zit het gewoon bomvol plastic en andere onderdelen.

Het betreft hier slechts een 100w rms subwoofer daarom hoopte ik dat het aftappen van een andere kabel mogelijk was :cool2:
Cliohell

Bericht door Cliohell »

Hallo

Om een mooi geluid uit je sub te hale zou ik echt ff een kabel van je accu naar je sub aanleggen met een zekering er tussen de zekering niet te ver van de accu zetten

Is gewoon veel beter als je van die kabel die jij bedoeld aftapt kan het zijn dat die kabels daarna t wienig stroom amp doorlaten voor het gene waar ze voor zijn

Gewoon ff goed zoeken vind j wel een plek om door je schutbord te komen

In de howto staat ook hoe je het kan doen Mvg Marcel
coronii
forum starter
Contacteer:

Bericht door coronii »

hee, ik ben dit weekend aan de slag gegaan met de nieuwe clio 3 :thumbsup:

De voeding voor de versterkers moest gelegd worden en na veel kijken en demonteren van onderdelen ben ik er dan toch achterkomen dat je achter het dashboard kastje een dopje vind.

Haal dit dopje eruit en je kan zo je voeding leggen voor je versterkers!

:thanks:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”