Hoi,
Ik hoop dat ik dit een beetje duidelijk kan uitleggen.
Ik heb een Clio 2 RS ph.2 (172pk) en heb daarvoor een middendemper besteld. De dealer heeft (op basis van mijn chassisnummer) een demper geleverd die niet past. Het was een demper voor een ph.3. De dealer en (volgens hun) Renault NL blijven echter beweren dat er geen verschil in zit. Ik heb zelf gezien dat dat niet het geval is dus ik probeer nu uit te zoeken wat er mis is (of eigenlijk: hoe ik nu de goede uitlaat krijg).
Het komt er in het kort op neer dat ik daarvoor het volgende nodig heb:
Het chassisnummer van een willekeurige Clio 2 RS ph.3 (zodat ze bij de dealer het bijbehorende demperartikelnummer kunnen zoeken)
Kan iemand me helpen? Iemand met een Clio 2 RS ph.3 misschien, die zo vriendelijk wil zijn om mij zijn (of haar) chassisnummer door te geven?
Bedankt.
Erik
Zoek chassisnummer Clio 2 RS ph3
Re: Zoek chassisnummer Clio 2 RS ph3
Kenteken heb je ook al voldoende aan zolang de auto niet geimporteerd is.
Als jou RS net uit een overgangs jaar ( van de fase 2 naar de fase 3) komt dan kan het best nog wel is kloppen dat het systeem niet het juiste artikelnummer weergeeft. Bij de laatste fases 2 gebruiken ze dan nieuwe spullen terwijl er bijv bij de 1e fases 3 weer nog oude spullen gebruikt zijn.
Ze kunnen dit uitproberen om het op technisch type op te zoeken ( CB0M was dat bij een RS dacht ik) en dan een beetje te spelen met de jaartallen.
Als jou RS net uit een overgangs jaar ( van de fase 2 naar de fase 3) komt dan kan het best nog wel is kloppen dat het systeem niet het juiste artikelnummer weergeeft. Bij de laatste fases 2 gebruiken ze dan nieuwe spullen terwijl er bijv bij de 1e fases 3 weer nog oude spullen gebruikt zijn.
Ze kunnen dit uitproberen om het op technisch type op te zoeken ( CB0M was dat bij een RS dacht ik) en dan een beetje te spelen met de jaartallen.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Dat zou ik nog kunnen proberen. thnx.Nelis schreef:Kenteken heb je ook al voldoende aan zolang de auto niet geimporteerd is.
Dat zou kunnen maar ik denk dat het in dit geval eerder een overgang van 1 naar 2 is. Ik heb namelijk een dubbele kat en die zat eigenlijk alleen op de ph1. Ik zoek dus eigenlijk een ph1 demper voor dubbele kat maar kreeg dus een ph3 (of ph2 met enkele kat) demper met een verhaal dat die op alle modellen past.Nelis schreef:Als jou RS net uit een overgangs jaar ( van de fase 2 naar de fase 3) komt dan kan het best nog wel is kloppen dat het systeem niet het juiste artikelnummer weergeeft. Bij de laatste fases 2 gebruiken ze dan nieuwe spullen terwijl er bijv bij de 1e fases 3 weer nog oude spullen gebruikt zijn.
Dat had ik ook gehoopt maar dat kunnen ze bij deze dealer niet (lees: ze willen er de moeite niet in steken).Nelis schreef:...Ze kunnen dit uitproberen om het op technisch type op te zoeken ( CB0M was dat bij een RS dacht ik) en dan een beetje te spelen met de jaartallen.
Kan ook fase 1 naar fase 2
!
PM je gegevens maar even. En eventueel van een andere RS ook. Dan zal ik morgen wel even kijken of ik wat kan vinden!

PM je gegevens maar even. En eventueel van een andere RS ook. Dan zal ik morgen wel even kijken of ik wat kan vinden!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©